Onko teistä kohtuullista? Huoltofirma ilmoittaa 3 päivän aikahaarukan asuntoon pääsylle, ei saa olla lemmikkejä eikä esteitä
Lukee, että asunnossa tullaan käymään tarkastus/huoltokäynnillä välillä x-y, asunnossa ei saa olla lemmikkejä ilman omistajan valvontaa eikä mitään esteitä työn suorittamiselle. Aikaväli on 3 arkipäivää ja työ kerrotaan suoritettavan työaikana. Tarkkaa aikaa ei voi sopia, tai he laskuttavat sen sinulta erikseen. Eli käytännössä varaat 3 arkipäivää elämästäsi tälle?
Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun tulee tällainen vastaan. Ihan vähintään kohtuullista olisi ilmoittaa tarkka päivä ja kellonaika käynnille, kerta sitä ei ilman erillistä maksua, jonka suuruutta ei edes vaivauduta kertomaan, voi sopia. Eikö he oikeasti suunnittele, tai aikatauluta näitä ollenkaan, kerta tiedottaminen on tällä tasolla? Laiskaa. Ja kyllä, näistä on aina vaivaa, haittaa ja häiriötä. Lakiin on kirjattu kotirauha ihmisille. Et voi usean päivän ajaksi vaatia vapaata pääsyä toisten koteihin.
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole koskaan ollut moisia ongelmia.
Vuokrakolhooseissa asuvaa sopiikin kyykyttää ja tommonen kolmen päivän aikaikkuna on täysin ok. Löytyy mm. asuinhuoneiston vuokrauslaista, johon olet sitoutunut vuokralle muuttaessasi.
T. Omassa omakotitalossa asuva
Istu vaan rauhassa siellä -51 vuoden rintamatalon murjussasi syrjäkunnan peräkylällä. Olemme kaikki kateellisia.
Murju rintamilla Helsingissä, et alle 600 tonnin saa, sorry köyhät.
No tuo on pientä. Meidän taloyhtiössä ilmoitettiin vaan, että tullaan käymään 2 krt kuukauden aikana. Onneksi ei ole lemmikkejä. Mua stressaa tuollanen, haluaisin tietää tarkat ajat kun olen päivisin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokrakolhooseissa asuvaa sopiikin kyykyttää ja tommonen kolmen päivän aikaikkuna on täysin ok. Löytyy mm. asuinhuoneiston vuokrauslaista, johon olet sitoutunut vuokralle muuttaessasi.
Ääliö.
Tämä kerrostaloasunto on oma ja maksaa moninverroin sinun omakotitalosi verran.
Lol, jokainen meistä vauvapalstalaisista asuu miljoonan kattohuoneistossa, se on totta.
Paitsi ne, jotka asuu kahden miljoonan kartanossa.
Jos on omistusasunto niin yhtiökokous koolle ja vaihdatte parempaan huoltoyhtiöön. Varmasti löytyy tarpeeksi osakkaita joita kismittää tuollainen huoltoyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
No tuo on pientä. Meidän taloyhtiössä ilmoitettiin vaan, että tullaan käymään 2 krt kuukauden aikana. Onneksi ei ole lemmikkejä. Mua stressaa tuollanen, haluaisin tietää tarkat ajat kun olen päivisin kotona.
Totta kai he ilmoittaa noin ympäripyöreästi kokeillen, kenelle se sopii. Jos kukaan ei soittele, niin kulkevat miten tahtovat.
Minä soitan aina ja ilmoitan, että tuo ei käy. Meille ei tulla miten huvittaa, vaan sovimme ajan, jotta tiedän olla paikalla. Kiellän heti kirjallisesti ja suullisesti tulemasta asuntoon, ellen ole paikalla, niin asia on harvinaisen selvä.
Ja mulla ei edes mitään lemmikkejä ole. Mutta onpa vaan oikeus kotirauhaan, ja pidän siitä kiinni. Minun kotiin ei tunkeuduta huoltotoimien varjolla miten itse huvittaa, vaan tehdään ne toimet kun olen paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istu vaan rauhassa siellä -51 vuoden rintamatalon murjussasi syrjäkunnan peräkylällä. Olemme kaikki kateellisia.
Murju rintamilla Helsingissä, et alle 600 tonnin saa, sorry köyhät.
Onko tummaihoisia palvelijoita ja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai he ilmoittaa noin ympäripyöreästi kokeillen, kenelle se sopii. Jos kukaan ei soittele, niin kulkevat miten tahtovat.
Minä soitan aina ja ilmoitan, että tuo ei käy. Meille ei tulla miten huvittaa, vaan sovimme ajan, jotta tiedän olla paikalla. Kiellän heti kirjallisesti ja suullisesti tulemasta asuntoon, ellen ole paikalla, niin asia on harvinaisen selvä.
Ja mulla ei edes mitään lemmikkejä ole. Mutta onpa vaan oikeus kotirauhaan, ja pidän siitä kiinni. Minun kotiin ei tunkeuduta huoltotoimien varjolla miten itse huvittaa, vaan tehdään ne toimet kun olen paikalla.
Niin no, nyt ei ole mahdollista tietää edes päivämäärää, saatika aikaa eikä ole mahdollista sopia ilman erillistä laskua. Harmi, ettei tosiaan itse saa valita näitä firmoja, koska tämmöinen menisi välittömästi hylsyyn ja boikottiin.
Joko eivät osaa, tai eivät viitsi suunnitella ja aikatauluttaa töitään. Jos asuisin okt:ssa huoltoukko, joka odotuttaisi kolme päivää turhaan olisi välittömästi entinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa omaan omakotitaloon, jos on noin vaikeaa.
Miksi se on vaikeaa kertoa päivä ja kellonaika? Tai kertoa, missä työ suoritetaan ja mitä ovat nämä esteet, joita ei saa olla tiellä?
On se vaikeaa, koska muissakin asunnoissa voi asua sinunlaisia vänkyröitä, joille mikään ei sovi. Kasaavat jopa tahallaan huonekaluja esteeksi, koska huoltotyöt kouluttaa ja haluavat kapinoida.
On hyvin vaikea aikatauluttaa tarkasti kun kämpässä voi olla joko unelma-asukas jonka kanssa kaikki sujuu, tai sitten sinä.
Tämä onneksi näkyy laskutuksessa, viime kädessä te kaikki vuokralaiset maksatte sen, että töissä kestävää kauan.
T. Lvis työnjohtaja
= Amis, joka ei osaa oikein suomen kieltä kirjoi
Voisit silti pysyä asiassa, eikä alkaa haukkumaan. Eri.
Kyllä meillä on sovittu ne tarkastupäivät, ja jos on lemmikkejä sisällä , niin siitä tieto oveen, esim. lemmikkejä 2, koiria.
Jos on lemmikki, vaikka kani, joka voi karata ovesta tai säikähtää kävijöitä, voidaan sopia tietty aika tarkastukselle, jolloin huoneiston haltija on paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä on sovittu ne tarkastupäivät, ja jos on lemmikkejä sisällä , niin siitä tieto oveen, esim. lemmikkejä 2, koiria.
Jos on lemmikki, vaikka kani, joka voi karata ovesta tai säikähtää kävijöitä, voidaan sopia tietty aika tarkastukselle, jolloin huoneiston haltija on paikalla.
Ja ilmoitustaululla on lappu, jossa lukee, minä päivänä missäkin rapussa tai talossa kierretään, ei tarvitse montaa päivää kyttäillä.
Meillä noissa on AINA ollut puhelinnumero, johon voi soittaa, ja sinne soittamalla on voinut sopia tarkan kellonajan jolloin tulevat. Olen vaan sanonut, että mun täytyy olla konttorilla päivät, enkä voi istua kotona odottamassa. Usein on jopa onnistunut niin että tulleet jo klo 7 tai sitten 16 jälkeen, mutta silloinkin kun ei, on saanut sovittua tarkan ajan.
Vierailija kirjoitti:
Tuon lappusen mukaan ei voi sopia eikä he jousta työjärjestyksestä yhtään. Jos haluat sopia ajankohdan, niin se laskutetaan erikseen.
Olen oikeasti todella vihainen tästä. Tuntuu niin härskiltä touhulta. Miten ei voida tiedottaa paremmin, mutta sitten vaaditaan lisää rahaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, nyt ei ole mahdollista tietää edes päivämäärää, saatika aikaa eikä ole mahdollista sopia ilman erillistä laskua. Harmi, ettei tosiaan itse saa valita näitä firmoja, koska tämmöinen menisi välittömästi hylsyyn ja boikottiin.
Joko eivät osaa, tai eivät viitsi suunnitella ja aikatauluttaa töitään. Jos asuisin okt:ssa huoltoukko, joka odotuttaisi kolme päivää turhaan olisi välittömästi entinen.
Tuo ei ole laillista. Totta kai sinun pitää saada ko. firman yhteystiedot isännöitsijältä tai kuka firman ikinä onkaan tilannut. Eikä siitä saa veloittaa ylimääräistä, että sovitte ajan, jolloin sinulle sopii. Älä nyt kaikkea usko!
Vaikka meillä paska hallitus onkin, niin Suomessa kuitenkin vielä noudatetaan voimassa olevaa lainsäädäntöä. Jonka rikkomisesta koituu seurauksia.
Kyllähän noi ärsyttää, kun en asu vakituisesti kaupunkiasunnossani. Välillä tulee todella lyhyellä varoitusajalla ilmoitus, että tarttis päästä asuntoon. Se on voi voi, ette pääse. Olen 500 km päässä ja kämppä turvalukossa. Pitäisi heidän kyetä sopimaan nuo ajoissa ja tarkemmin.
Ihan turha lemmikeistä ilmoittaa. Ilmoitin että on kissa joka mielellään livahtaa karkuun että tulkaa varovasti. Valvontakamerasta näin että kun tulivat niin ovi auki levälleen heti. Lähdin töistä heti kun sen näin ja kissa onneksi löytyi rapusta. Ihan mulkkuja noi huoltotyypit.
Kenenkään ei tarvitse maksaa lisämaksua kotirauhastaan. Hyvänen aika mitä skeidaa taas. Ota juristi avuksesi jos et itse pärjää. Luiskaotsat perustaneet huoltofirman ja luottavat siihen, ettei ihmiset tiedä oikeuksiaan.
Tuskin tilaaja on sopinut tuollaisesta laskutustavasta, mutta jos on, niin ei ole tehtäviensä tasalla eikä lasku missään nimessä sinulle itsellesi tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on vaikeaa kertoa päivä ja kellonaika? Tai kertoa, missä työ suoritetaan ja mitä ovat nämä esteet, joita ei saa olla tiellä?
On se vaikeaa, koska muissakin asunnoissa voi asua sinunlaisia vänkyröitä, joille mikään ei sovi. Kasaavat jopa tahallaan huonekaluja esteeksi, koska huoltotyöt kouluttaa ja haluavat kapinoida.
On hyvin vaikea aikatauluttaa tarkasti kun kämpässä voi olla joko unelma-asukas jonka kanssa kaikki sujuu, tai sitten sinä.
Tämä onneksi näkyy laskutuksessa, viime kädessä te kaikki vuokralaiset maksatte sen, että töissä kestävää kauan.
T. Lvis työnjohtaja
Itsepä kerjää...
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha lemmikeistä ilmoittaa. Ilmoitin että on kissa joka mielellään livahtaa karkuun että tulkaa varovasti. Valvontakamerasta näin että kun tulivat niin ovi auki levälleen heti. Lähdin töistä heti kun sen näin ja kissa onneksi löytyi rapusta. Ihan mulkkuja noi huoltotyypit.
Osa jopa ajaa kissat asunnosta jos ei se muuten karkaa... valtaosa huoltoukoista on koiraihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lvis työnjohtaja
Olet ammattitaidoton. Minä olen töissä isännöitsijätoimistossa ja meidän huoltofirmat kuten muutkin osaavat kyllä aikatauluttaa työnsä vähintään päivän tarkkuudella, useimmiten tarkemmin.
Miksi jotkut tollot kuvittelee, että kyse on automaattisesti vuokra-asunnosta? Mä asun pienessä maalaiskunnassa omakotitalossa, mutta silti tiedän, että kerrostalossa voi olla omistusasunto.