Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alisuoriutuminen ja tehottomuus riittää jatkossa perusteluksi irtisanomiselle

Vierailija
12.05.2025 |

Jos työn tehokkuus ja tolos eivät kasva eikä tavoita asetettuja tulosvaatimuksia niin pian joutuu tuntemaan monoa takapuolessa ja vaihtamaan työpaikkaa:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…

Kommentit (343)

Vierailija
101/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PersuPoikia öyhötyttää tänään kovasti kiljukohmeloa vielä päällä eikä ole työpäivä rasittanut.

Vierailija
102/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PersuPoikia öyhötyttää tänään kovasti kiljukohmeloa vielä päällä eikä ole työpäivä rasittanut.

Sulla on edelleenkin tosi lapselliset ja tyhmät jutut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa. Itse tein viimeisimmässä työpaikassa aivan älyttömästi turhaa työtä ja lopulta aloin laittamaa tälle vähän rajoja, eli seuraavaksi varmaan olisi tullut sitten potkut siitä etten tuota mitään

Vierailija
104/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valtionhallinnosta säästetään 130 miljoonaa euroa vuonna 2026. Tulee irtisanomisia."

https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000011206662.html

Vierailija
105/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikalta joutaisi yli 60-v nainen,alle nelikymppinen mies ja kolmikymppinen nainen ulos.Itse olen 54v ja en voi sietää sitä että muut lusmuilee ja selittelee,että ei ole perehdytetty johonkin asiaan...no ei ole minuakaan ihan itse ottanut asioista selvää.

Vierailija
106/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luehan nuo öyhötykset läpi ja palaa sitten asiaan.

Vierailija
107/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli arvattavissa että jotakin tallaista on tähtäimessä. On kuitenkin kaksiteräinen miekka koska työpaikoilla on aina niitä jotka ovat muita hitaampia ja tehottomampia vaikka erottaisi aina netohottomimmat ja hitaimmat "alisuoriutujat". Lisäksi meillä on jo loppuun palamisten ja työuupumuksen aiheuttama ongelma joka johtuu tutkijoiden ja lääkäreiden mukaan siitä että nykyinen työtahti ja määrä on yksilöille jo valmiiksi kohtuuton, mikä kuormittaa etenkin kun siihen kasataan päälle valtavat määrät paineita ja vaatimuksia (kuten sim. siivoajana sinulle annetaan vain kaksi tuntia aikaa siivota yksin koko monikerroksinen hotelli (onneksi selkä hajosi niin ei tarvitse enää sitä työtä tehdä vaikka nyt tarvitsee pelätä että joku aamu en enää kävele)).

Vierailija
108/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun työpaikalta joutaisi yli 60-v nainen,alle nelikymppinen mies ja kolmikymppinen nainen ulos.Itse olen 54v ja en voi sietää sitä että muut lusmuilee ja selittelee,että ei ole perehdytetty johonkin asiaan...no ei ole minuakaan ihan itse ottanut asioista selvää.

Semmoista se Suomen hallitustyöskentely on...ja tulokset sen mukaisia

Vierailija
109/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukasin sun persu aiheisia paska jankutuksia ja niihin kommentoin että sulla on lapselliset jutut.

Vierailija
110/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Valtionhallinnosta säästetään 130 miljoonaa euroa vuonna 2026. Tulee irtisanomisia."

Alisuoriutujat irtisanotaan. 

Vierailija
111/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokkuuden parantaminen, tahdin tiukentaminen ja tuottavuuden lisääminen pitäisi olla normi jokaisella työpaikalla. Sinne on tultu tekemään töitä palkan eteen ja vääntämään niska limassa eikä lekottelemaan ja tekemään töitä omaan tahtiin hissukseen. Yrityksen odottavat että työntekijät antavat kaikkensa, parantavat panostaan ja ovat intohimoisesti omistautuneita tekemälleen työlleen ja asettaa ykkös prioriteetiksi mikäli olet palkollinen.

Vierailija
112/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukasin sun persu aiheisia paska jankutuksia ja niihin kommentoin että sulla on lapselliset jutut.

Persua kaihertaa selvästikin 5% kannatus,joka sekin on jo lapsellisen liian paljon hihhuliliikkeelle.

Vierailija
113/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää ettei ole tarpeeksi kiva. Eli introvertti ovat nyt tulilinjalla ja extroverit porskuttaa. 

Vierailija
114/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alisuoriutujat irtisanotaan. 

Persukansanedustajille potkut.Säästöjä tulee.

Vierailija
115/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli käytännössä voi irtisanoa kenet tahansa jos haluaa käyttää mahdollisuutta väärin myös niiissä tapauksissa kun henkilö ei ole suoriutunut huonosti.

Miksi haluaisin irtisanoa työntekijän joka hoitaa työnsä?

Pidän hyvistä työntekijöistä kiinni kynsin hampain.

Yrittäjä

Vierailija
116/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa. Itse tein viimeisimmässä työpaikassa aivan älyttömästi turhaa työtä ja lopulta aloin laittamaa tälle vähän rajoja, eli seuraavaksi varmaan olisi tullut sitten potkut siitä etten tuota mitään

Aika sotkua tulee. Tehokkuutta arvioivat henkilöt joista suurin osa ei edes ymmärrä mitä siellä firmassa pitäisi tehdä.

Vierailija
117/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kuuluisa pärstäkerroin mikä vaikuttaa etenkin isommissa yrityksissä, pikkupomoiksi on valittu nittä perceen nuolijoita, jotka pätevättömyyttään ei kestä kun joku oikeasti asiat osaava alainen kertoo totuuden asioista tai pikkujouluissa talon soma myyntisihteeri osoittaa huomiota jollekin toiselle. Sitten kun tulee YT neuvottelut tämä nilkki nimeää itseään paremman ja naisiin vetoavan tyypin irtisanottavien listaan, nähty on tämä kuvio.

Vierailija
118/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan lemput välittömästi, kun tämä laki tulee voimaan. Olen hitsannut yli 40 vuotta, lonkka ja olkapää paskana. En pysy enää nuorempien tahdissa, en mitenkään. Olen silti kallis työnantajalle, koska minulla on kaikki mahdolliset ikä- ja kokemuslisät. Rysyköille ja muille ulkkareille ei tarvitse maksaa yhtä paljon. 

Vierailija
119/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persua kaihertaa selvästikin 5% kannatus,joka sekin on jo lapsellisen liian paljon hihhuliliikkeelle.

Missä luki että olen persu??? sanoin edelleenkin et lukasin sun lapsellisia ja typeriä persu aiheisia jankutuksia.olen kokoomuksen ja keskustan kannattaja.

Vierailija
120/343 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin isossa firmassa esihenkilönä toimivana sanoisin, että ketään joka hoitaa työnsä kouluasteikolla 7 tai 8 arvoisesti ei kannata menettää.

Valitettavasti isossa tiimissäni on henkilöitä  joiden kanssa on hankala tulla toimeen, he eivät suoriudu mistään kunnolla ja epäonnistuminen on muiden vika. Lisäksi määkivät jatkuvaan palkankorotusta ja lietsovat pahaa henkeä tiimiin. Ja en palkannut heitä itse, he ovat työskennelleet firmassa yli 20 vuotta.

Potkuja en todellakaan antaisi henkilölle, joka suoriutuu edes kohtuullisesti ja tuotanto rullaa.