Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annat korviketta vaikka rintamaitoa tulee riittävästi?

Vierailija
19.03.2007 |

Onko syynä vain laiskuutesi? Ja nyt seuraa saarnaa imettämisestä! ;)

Lapsi on vauva vain kerran, ja niin lyhyen aikaa.

Se että rintamaitoa ei tule riittävästi on huono syy anta korviketta.

Maitoa tulee kun huolehtii itsestään, syö ja juo ja lepää aina kun on mahdollista. Ja kun sitä rintaa antaa aina kun vauva sitä tahtoo, niin sitä maitoa kyllä tulee riittävästi.

Noin parin viikon ja sitten parin kuukauden iässä maidontulo tuntuu vähentyneen. Mutta se ei pidä paikkaansa, vaan se lapsi kasvaa niin hurjasti silloin että se tarvii vain enemmän. Ja siksi se on rinnalla tiheämmin,jotta sitä maitoa alkaisi tulla hänelle tarpeeksi.

Ne muutama huonommin nukuttu yö on pieni vaiva äidille siihen mitä se rintamaito sille vauvalle antaa!

Toivottavasti te " laiskat äidit" ette tästä pahasti suutu, mutta kyllä tämä on vain totta.

Rinnat tuottaa maitoa. Eläimilläkin riittävästi, samoilla perusteilla eivätkä ne anna korvikkeita kun lapsukaiset vinkuu yöllä ruokaa.

Nauttikaa vauva-ajasta! Ja antakaa vauvankin nauttia.

Korvikkeilla niin monet äidit syöttää vauvansa ihan tyrmään, ähkyyn! (mieti onko itselläsi hyvä olla kun olet syönyt ihan liian täyteen itsesi)

Ja lapsi voi jopa kuojoa kun sitä maitoa liikaa tuputetaan, se puklaa ja voi, taas se huutaa kun on nälkä! Ja taas annat ensin rintamaitoa ja sitten kun ei se riitä ja taas pulloa ja taas puklaa kun se määrä on vähän niin ja näin.... tämä kierre vain kun kerran alkaa niin se jatkuu ja jatkuu. Kunnes se alkaa syömään kiinteitä. Ja tämäkin sitten aloitetaan monesti pullovauvoilla liian aikaisin kun se on niin nälkäinen!

En halua yleistää pullolapsien äitejä mutta näin se monesti vain menee.

Ei toki kaikilla mutta niin monella.

Ja kun koittaa kertoa kokemuksien pohjalta missä mättää niin on kuin kuuroille korville puhuisi.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis laiska?

Vierailija
22/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis aikasemmassa tarkoitin että miksi opettaa pullolle.

Ja sulle jolla lapsi on ahne... SEHÄN on hyvä vain jos se syö paljon ja sulla maitoo tulee!

Ainakin sillä siiten on ravintoa tarjolla! ;)

Hyvä että olet jaksanut paélkällä imetyksellä noin kauan!

Jotkut äidit kun ei imetä kuin muutaman viikon kun eivät jaksa sitä parin tunnin välein imettämistä.

Ja sulle joka sanoi että minähän kaiken tiedän...

Juu, aika monta lasta olen itse imettänyt. Aika monta kertaa on minullakin " maito loppunut" ja niin vain on noussut uudestaan.

Ja tosi monta äitiä olen vierestä katsonut kun tekosyillä selittää että maito loppuu. No loppuu se kun sen rinnan asemasta annetaan pulloa!

Ei se rinta tuota maitoa jos sitä ei ime!

niin se maidontulo loppuu sitten myöhemmässä iässäkin.

Sitä tulee niin kauan kun sitä rintaa antaa. Mutta se maidon tulo loppuu aika nopeesti kun sitä rintaa ei enää imetä.

Ja rinnoissa on kaikilla naisilla rauhaset jotka alkaa tuottaan maitoa kun sitä imee.

Oli se rinta sitten minkä kokoinen tai muotoinen tahansa.

Aika paljon se on äidin korvien välistä kiinni että riittäkö se maito vai ei!!!

Melkein kaikki äidit ottaa äitiyspaketin, ja siinä on se RINNALLA-opaskin.

Siinä on oikeasti hyviä neuvoja miten se maito saadaan riittämään.

Ja kyllä sitä kannattaa kokenutkin äiti lukea.

Niillä ohjeilla on ihan kokemusta takana, ja kyllä ne tepsii varmasti lähes kaikille jotka sitä haluaa!

Ei niitä muuten ihan yleiseti jaettaisi!

Itse olen kokenut ja paljon imettänyt " lehmä" .

Ja varmasti voin sanoa että ne vinkit on hyviä mitä niissä oppaissa on. Ja vasikat on pysyneet paljon terveempinä minulla kuin niiden tuttavien vasikatt jotka on pullolla olleet. =)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun lapsen paino ei nouse vaikka äiti kuinka yrittää ja yrittää? Ei se maito aina tule vaikka tissit verillä imettäisi. Vai onko sekin laiskuutta ap?

Edelleen sulta näyttää puuttuvan se taju ettei nämä asiat mene yksi yhteen...

Vierailija
24/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen imettänyt monta lasta tyyliin kouluun asti, tiedän asiasta kaiken. Voin neuvoa kaikkia äitejä tämän ylivertaisen tietomääräni varassa. Jos kaikki äidit tekisivät kuten minä ei maailmassa olisi tautikierteisiä lapsia, kurjuutta tai sotia. Tiedän lasten kasvatuksestakin kaiken tietämisen arvoisen. Jos kaikki kuuntelisivat minua, ei kellään olisi minkäänlaisia hankaluuksia elämässään ja lapset olisivat onnellisia. Ikäväkseni olen huomannut etteivät äidit, edes tuttavani kuuntele minua ja niimpä maailmassa on vääryyttä.

T. Ap

Vierailija
25/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiltä jotka eivät oikeasti ole voineet aloittaa imettämistä kun lapsi on ollut esim keskonen tai muuten vaikeuksissa!

En missään nimessä tarkoittanut sellaisia äitejä loukata!!!!!!

ANTEEKSI jos joku tuntee syyllisyyttä siitä!

Se tuntuu kamalalle varmasti! Jos haluaa imettää eikä se vain muista syistä johtuen onnistu!!!

Tarkoitin VAIN sellaisia äitejä, jotka ovat pystyneet aloittamaan imetyksen normaalisti.

Alku-ajan rintojen arkuus ja haavaumat ja pakkaumat on ohi.

Ja sitten opetetaan pullolle vaikka oikeasti ei ole tarvetta sille!!!

Suuret anteeksi pyynnöt niille joita tämä suotta loukkasi!

Ja se että en tarkoittanut ihan sitäkään että jos joku imetyksen lopettaa kiinteiden aloituksen jälkeen...

Vaan se muutama kuukausi kun lapsi on VAIN maidolla... Miksi silloin tumpataan sitä pulloa jos sitä omaa maitoa riittää!?

Kysyin sitä ihan aluksikin...

ap

Vierailija
26/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta imetys ei onnistu ainakaan yhtä helposti tai pitkään kuin toisilta. Vaikka olisivatkin vain pieni vähemmistö kaikista naisista, niin silti heitä (meitä) on paljon.

Itellä maitoa riitti osittaisimetyksellä pari kuukautta. Osittain imetystä sen takia, kun pelkällä rintamaidolla lapsi ois nälkiintynyt. (ihan oikeesti)

Sama juttu on kaikilla meidän suvun naisilla. Ja tätä sukurasitetta en tiennyt, ennen kuin itse jouduin toteamaan, että ei se imetys onnistunutkaan kuten olin suunnitellut. Tarkoitus oli täysimettää ainakin puolivuotta ja vielä lypsää varastoon.

Ei kaikki lehmätkään ole hyvämaitoisia. Ne huonosti maitoa tuottavat on pistetty teuraaksi, eivätkä ole enää sukua jatkamassa.

Vierailija:

Ja rinnoissa on kaikilla naisilla rauhaset jotka alkaa tuottaan maitoa kun sitä imee.

Oli se rinta sitten minkä kokoinen tai muotoinen tahansa.

Aika paljon se on äidin korvien välistä kiinni että riittäkö se maito vai ei!!!

ap

Vierailija
27/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko syynä vain laiskuutesi?

Ei, ei ollut. En sanoisi laiskuudeksi korvikeruokkimista, pikemminkin imetys on laiskuutta ;)

Se että rintamaitoa ei tule riittävästi on huono syy anta korviketta.

Kysyhän tuota uudestaan lastenlääkäreiltä.

Maitoa tulee kun huolehtii itsestään, syö ja juo ja lepää aina kun on mahdollista. Ja kun sitä rintaa antaa aina kun vauva sitä tahtoo, niin sitä maitoa kyllä tulee riittävästi.

Ei pidä paikkaansa.

Ne muutama huonommin nukuttu yö on pieni vaiva äidille siihen mitä se rintamaito sille vauvalle antaa!

Entäs kun jollain ne ole vain muutamia öitä ja tuntuu että järki lähtee. Onko parempi riski antaa vauvalle korviketta kuin se että äiti pysyy järjissään?

Toivottavasti te " laiskat äidit" ette tästä pahasti suutu, mutta kyllä tämä on vain totta.

Sinä et tiedä kaikkea, sinä et ole mikään erityisen fiksu edes kun luulet että mikään, edes imetys on kuvaamasi kaltaisen yksinkertaista.

Kasva aikuiseksi ja tule sitten saarnaamaan muille.

Vierailija
28/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vielä uudestaan kysyn että ihan tosissasko väität vaikka et mua tunne et tiedä sairauksistani että multa tulee maitoa.. väität minua laiskaksi tämän takia kun en imetä??

Onnea kuule vain sinulle joka olet imetyksessä onnistunut, mutta paina nyt päähäsi se että kaikki ei mene niinkuin sinä ajattelet ja luulet..

Suoraan sanottuna vituttaa sunlaiset ihmiset jotka luulevat olevansa kaikkitietäviä kun ovat itse jossakin asiassa onnistuneet ja jonkun vitun opuksen asiasta lukeneet ja tämän päälle pari kaveria lähipiirissä ovat laiskoja imettämään niin johan sitä leimataan kaikki!

Vierailija:

Kyllä se vaan rinnat on maidon tuottamiseen tehty.

ja oikeestaan ei oo rintoja joista ei maitoo tule. Jos sitä stimulaatiota on riittävästi.

Anteeksi vain jos kalikka kolahti!

Taisin kirjottaa oikein kun edes yksi sai kolhaisun ;)

Toivottavasti pystyt imettään jatkossa.

Sillä loppujen lopuksi se on sinusta itsestäsi aika paljon kiinni tuleeko sinulla maitoa vai ei.

Vierailija
29/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin...

Miksi annatte korviketta VAIKKA itsellä rintamaito riittäis???

Siis kysyin niiltä äideiltä joilla sitä maitoa TULEE ja vauva on ihan tyytyväinen. Paitsi että se imee tiheään...

Ja joo, imettävä äiti pääsee helpommalla!!!!

SE ON TOSI!

Mutta se että äiti ei viitsi istua ja imettää on jotain mitä en ymmärrä! Eikö se ole leiskuutta? Mitä se sitten on jos ei viitsi istua ja imettää?

Siis JOS sitä maitoa tulee niin miksi sitten opettaa pullolle!!!??

Kyse oli nyt siitä!

t:ap

Vierailija
30/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämää tuossa aloituksessa, se että mitä se sinua liikuttaa? Teetkö vain gallupia imetyksen lopettamisen syistä? Haluatko ilkkua korvikkeiden antajia laiskoiksi? Haluatko oikeasti antaa apua (mikä mielestäni on turhaa, koska korvikkeen antajat ovat jo valintansa tehneet)? Tuntuu, että mitä vain vastataan syyksi, niin kumoat sen jollain tavalla tai sanot, että " joo ymmärrän kyllä, jos rinnanpäät on huonot" ...

Vierailija
31/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kysyn, että miksei imettäviä voisi ihan yhtä hyvin haukkua laiskoiksi? Enemmänhän siitä on vaivaa kun niitä pulloja keittelee ja ylipäätään opettaa sille pullolle. Pointtini on nyt vain tuo laiskaksi haukkuminen.

Vierailija:

Mutta se että äiti ei viitsi istua ja imettää on jotain mitä en ymmärrä! Eikö se ole leiskuutta? Mitä se sitten on jos ei viitsi istua ja imettää?

Siis JOS sitä maitoa tulee niin miksi sitten opettaa pullolle!!!??

Kyse oli nyt siitä!

Vierailija
32/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kysyin niiltä äideiltä joilla sitä maitoa TULEE ja vauva on ihan tyytyväinen.

[/quote]

lueppas ketjua taas alusta ja muistele mitä kirjotat tai älä oikeastaann kirjota enää yhtään mitään!!

Vierailija
33/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ollaan kaikki niitä omien lastemme super-äitejä!

Niin minä kuin varmasti sinäkin.

Joka lapsella on se oma äiti se paras äiti. Ja tarkotan nyt tälläkin sellaisia jotka ovat kykeneviä kaikinpuolin omistaan huolta pitämään.

Aikuinen...

Joo onko se jokin tietyy ikä?

Minä olen ollut äitinä koko aikuis-ikäni.

Lapsia on monta ja monta mutkaa on tullut sen aikana ratkottua.

ja tuo imetys on sellainen juttu...

Että jos se alkuvaikeuksien jälkeen alkaa sujumaan,

(ymmärrän jos joku jostain syystä sitä ei voi tehdä...) niin se maito yleensä riittää. On niitä joilla se ei riitä, mutta on myös hyvin paljon niitä jotka eivät vain viitsi imettää!!!

Tämä oli näköjään suuri ärsytys heille!

Meitä äitejä on monen laisia.

Toset imettää, toiset ei.

Toisilla sitä maitoa riittää toisilla ei.

Mutta hyvin paljon siihen riittävyyteen voi vaikuttaa!

Tietenkin lääkkeet ja sairaudet ja vauvan vointi siihen vaikuttaa!!!

En minä tyhmä ole!

Mutta entäs ne äidit joilla sitä omaa maitoa riittää ja vauva syö huolii sitä rintaa...

Mitä silloin oikein liikkuu sen äidin päässä joka sen pullolle opettaa.

Minä olen onnistunut imettämisissäni tosi hyvin.

Sitä en kiellä!

Mutta ihan samoin minulla on ollut ensimmäinen lapsi, ja vaikeudet sen kanssa.

Joka lapsi on uusi tuttavuus ja erilainen, ja joka kerta se imettäminen tuottaa alkuun vaikeuksia.

Alkuvaikeuksien jälkeen kun imetys akaa onnistuun tulee kausi että se maito lopahtaa.

Niin on käynyt minullekin, ja monta kertaa sen imetyksen aikana on lapsella tullut niitä kasvupyrähdyksiä ja se maito on vain ollut loppu.

Silti, olen imettämällä ja itsestä huolehtimalla saanut sen maidon tulemaan takaisin.

Ja juu, monta hyvää kikkaa on juuri niissä opuksissa mitä jaetaan!

Ei lapsia opusten mukaan kasvateta. Jokainen toivottavasti käyttää omaa järkeä!!!

Myös imettämisessä!

Mutta jos on ensimmäinen lapsi ja olet yksin ja ei ole ketään neuvomassa, niin kyllä niistä ´" opuksista" saa hyviä vinkkejä!!!

Minä en ole mikään opus-äiti vaikka niitä opuksia nyt tässä hehkutan.

Vaan minusta on vain hyvä että sellaisia neuvoja on saatavilla.

Tiedän että se imetys on välillä rasittavaa, mutta jos se riittää niin en käsitä miksi sitä sitten ei jatketa.

Vierailija
34/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, jos siis sulla on itselläsi kaikki ok, vauva syö ja sitä maitoo tulee...

Sitä tässä tarkoitin.

Älä kiltti nyt takerru.

Sinä et ihan selvästi ole imettänyt, ok.

Se on sun asias!

Minä kysyin...

Jos maitoa tulee miksi opettaa pullolle!

Vierailija
35/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ VOI JA SAAKIN! =)

Me imettäjät ollanki oikeesti niitä laiskoja!!!

Itse en ole jaksanut niitä pulloja yhtään!

Siksi olenkin imettänyt.

Minä tarkotin sillä laiskuudella että kun sanotaan että kun ei jaksa istua ja imettää. Kun se on niin raskasta.

??!!??

Miten se on raskasta istua????

Tai maata???

Ei viitsi... = laiska???

Se on oikeesti jokaisen oma asia että imettääkö vai ei.

Joutuu sitä lasta syöttää joka tapauksessa oli se sitten pullo tai rinta!

Mutta kun sen imetyksen vaikutukset varmasti kaikki äidit tietää, niin miksi sitä ei voi uskoa? Vaan ihan tieten tahtoen opetetaan pullolle.

Sitä en käsitä.

En kertakaikkiaan JOS sitä maitoa tulee ja vauva syö sitä.

Vierailija
36/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä jokainen, jolla maito ei riitä, tajuaa antaa molemmista tisseistä yhdellä syötöllä. Mutta jos imettää vaikkapa 1,5 tuntia kahden tunnin välein (eli jää puolen tunnin wc- ja ruokatauko) Siinä tulee molemmat tissit imettyä apri kertaa.

Toivottavasti olet Porvoosta.

Vierailija
37/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärsin pointtisi, mutta mielestäni laiskaksi haukkuminen on loukkaavaa. En itse jaksa loukkaantua, mutta näissä keskusteluissa nousee liikaa nuo " laiskat kotiäidit" ja " laiskat korvikeäidit" ym, aina särähtää korvaan..

Vierailija
38/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että maitoa tulee kyllä. Siksi tässä monet ovat sinulle hermostuneet sillä levität valheita imetyksestä.

Vierailija
39/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys ei siis ollut mitenkään mahdollista (terveisiä niille, jotka tunnistaa).

Koskaan ei yksilön kohdalla tiedä miksi joku ei imetä eli älkää viitsikö antaa niitä arvostevia katseita.

Vierailija
40/42 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä alussa jo vaahtosit kuinkas kaikilta pitää tulla maitoa ja kaikki pystyvät imettämään ja on vain omasta pään sisällöstä kiinni imettääkö vaiko eikö!!

Mä kyllä ymmärsin pointtisi mutta sun ylimielisyys ottaa aivoon, oot niinkuin osaisit ja tietäisit kaiken!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme