Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jäi kiinni ekstaasista mitä tapahtuu?

Vierailija
11.05.2025 |

Mies oli kaverinsa luona ja lähti sieltä kävelemään toisen kaverin luokse jatkamaan iltaa niin poliisi pysäytti. Sai sakon käyttörikoksesta, mutta enemmän mietityttää lasu. Lapset oli minun kanssa ja asiat on ihan kunnossa, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä lastensuojelusta keksitään. Olen aika stressaantunut tästä, vaikka mies sanoo, että ei tule mitään ihmeellisempää kunhan vain sanoo tämän olleen ensimmäinen ja viimeinen kerta sekä kiistää kaiken muun jyrkästi. Onko kellään kokemusta?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sun mielestä juttuhetki lastensuojelun kanssa on pahempaa kuin äijäsi päihteiden käyttö? Jos sattumalta jää kiinni essosta, sitähän käyttää koko ajan. Eikä esso ole ainut mitä se vetää. Sitä se veti SILLOIN. Huomenna piriä, ensi viikolla se vie lapsia autolla kokapäissään.

Kyllä ne sossut kertoo sulle, miten asia on. 

Miksi kukaan on tuollaisen luuserin kanssa??? Mulla oli hetken alkoholistimies, vaan eipä ollut kauaa koska luotin järkeeni.

Tiedän kyllä mitä mies käyttää, eikä se ole mikään ongelma toisin kuin lastensuojelu.

-ap

Miksi oot tuollaisen luuserin kanssa? Voin kertoa että näistä perheistä joissa käytetään kamaa, edes viihteenä puhutaan aina pahaa, ja maine myös sulla on huono kun oot tuossa suhteessa.

Vierailija
22/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota apua vastaan, sun pitäis olla yhtä huolissaan kun se lastensuojelu on, nyt on kysymys sun lasten turvallisuudesta. Ne huumeet siirtyy aina kotiin kun ongelma pahenee...

90% huumeiden käyttäjistä ei jää niihin koukkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sun mielestä juttuhetki lastensuojelun kanssa on pahempaa kuin äijäsi päihteiden käyttö? Jos sattumalta jää kiinni essosta, sitähän käyttää koko ajan. Eikä esso ole ainut mitä se vetää. Sitä se veti SILLOIN. Huomenna piriä, ensi viikolla se vie lapsia autolla kokapäissään.

Miksi kukaan on tuollaisen luuserin kanssa??? Mulla oli hetken alkoholistimies, vaan eipä ollut kauaa koska luotin järkeeni.

Voi jeesus nyt taas. Sellaiset värikynät sitten siellä asettunut penaaliin.

Tuskin tapahtuu yhtään mitään. Sai rapsut käyttörikoksesta ja jos ei lähde kiistämään ja maksaa sakon kiltisti ajallaan, ketään tuskin kiinnostaa.

Luojan kiitos ei se niin kevyesti mene. Yhden jannun piti käydä säännöllisesti kusitestissä

Ei tosiaan tule mitään tuollaista rumbaa jos viihteellä ollessa saa käyttörikoksen. Eri asia jos tosiaan hyppää auton rattiin tai muuta. Huumeet on niin yleisiä, ettei viranomaiset tosiaankaan tuhlaa omia tai soten resursseja johonkin harmittomiin käyttörikoksiin.

Vierailija
24/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä mitä mies käyttää, eikä se ole mikään ongelma toisin kuin lastensuojelu.

-ap

Miksi oot tuollaisen luuserin kanssa? Voin kertoa että näistä perheistä joissa käytetään kamaa, edes viihteenä puhutaan aina pahaa, ja maine myös sulla on huono kun oot tuossa suhteessa.

Tosi luuserit puhuu muiden perheistä pahaa. 

Vierailija
25/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä haukutaan sossua ja koulua? Pitäisikö vanhempien saada vetää kamaa ihan rauhassa..? On oletus, että jos lapsia hankkii, niin silloin heistä huolehtii. Opettaa asioita, huolehtii hyvinvoinnista ja antaa turvallisen kodin.

Vierailija
26/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoks että essoja ei voi vetää kokoajqn, koska eivät toimi. Kerran kuukaudessakin on vähän liian usein.

Vierailija
27/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tosiaan tule mitään tuollaista rumbaa jos viihteellä ollessa saa käyttörikoksen. Eri asia jos tosiaan hyppää auton rattiin tai muuta. Huumeet on niin yleisiä, ettei viranomaiset tosiaankaan tuhlaa omia tai soten resursseja johonkin harmittomiin käyttörikoksiin."

Ei ne tuhlaa tosiaan rikosoikeudellisiin prosesseihin, mutta se ei tarkoita, etteikö viranomaiset muuhun puutu. Viranomaisilla on mutakin keinoja puuttua. Ei se mene niin, että kotona viihdekäytetään ja sittenkö ei viranomaiset puuttuisi perhe-elämään. Kun kaveri oli ison kaupungin sossussa töissä, siellä tehtiin kaikista perheellisistä toimeentulotuen asiakkaista lasu viranomaisen toimesta. Kaikkien toimeentulotukiperheiden-lastensuojelun tuen tarve selviettiin ennen kuin myönnettiin toimeentulotukea ja tää on ihan fakta, koska mun kaveri oli työkseen noissa hommissa mukana siellä virastossa. Siellä ei tosiaan niin vaan tukia maksettu jollekin päihdeperheille. 

Vierailija
28/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mistä tiedät käyttääkö joku? Ei sua mihinkään juhliin kutsuta. Ootko semmoinen juorukello joka keksii narkomaani ja pedofiili juttuja? 

Vierailija
29/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passien kanssa voi tulla ongelmia kun seuraavan kerran uusitte. Koko perhe menee saman sateenkaaren alle.

Höpö höpö. Psyk.sh.

Vierailija
30/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät käyttääkö joku? Ei sua mihinkään juhliin kutsuta. Ootko semmoinen juorukello joka keksii narkomaani ja pedofiili juttuja? 

Palstan trolli on semmonen, ihan täysin semmonen. Mää nyt käyn heittää satasen jollekin yrittäjälle, niin palstan trolli syyttää, että on alapäällä maksettu. 

Vierailija
31/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei tosiaan tule mitään tuollaista rumbaa jos viihteellä ollessa saa käyttörikoksen. Eri asia jos tosiaan hyppää auton rattiin tai muuta. Huumeet on niin yleisiä, ettei viranomaiset tosiaankaan tuhlaa omia tai soten resursseja johonkin harmittomiin käyttörikoksiin."

Ei ne tuhlaa tosiaan rikosoikeudellisiin prosesseihin, mutta se ei tarkoita, etteikö viranomaiset muuhun puutu. Viranomaisilla on mutakin keinoja puuttua. Ei se mene niin, että kotona viihdekäytetään ja sittenkö ei viranomaiset puuttuisi perhe-elämään. Kun kaveri oli ison kaupungin sossussa töissä, siellä tehtiin kaikista perheellisistä toimeentulotuen asiakkaista lasu viranomaisen toimesta. Kaikkien toimeentulotukiperheiden-lastensuojelun tuen tarve selviettiin ennen kuin myönnettiin toimeentulotukea ja tää on ihan fakta, koska mun kaveri oli työkseen noissa hommissa mukana siellä virastossa. Siellä ei tosiaan niin vaan tukia maksettu jollekin päihdepe

Jos kaverisi on sulle tosiaan jotain tällaista kertonut, olen pahoillani että olet näin pihalla asioista, että nielet sinisilmäisenä tuollaista tuubaa. Aikuisen ihmisen pitäisi tietää, että tuollaisessa menettelyssä tulisi jo ihan lakikin vastaan. 

Vierailija
32/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tuhlaa tosiaan rikosoikeudellisiin prosesseihin, mutta se ei tarkoita, etteikö viranomaiset muuhun puutu. Viranomaisilla on mutakin keinoja puuttua. Ei se mene niin, että kotona viihdekäytetään ja sittenkö ei viranomaiset puuttuisi perhe-elämään. Kun kaveri oli ison kaupungin sossussa töissä, siellä tehtiin kaikista perheellisistä toimeentulotuen asiakkaista lasu viranomaisen toimesta. Kaikkien toimeentulotukiperheiden-lastensuojelun tuen tarve selviettiin ennen kuin myönnettiin toimeentulotukea ja tää on ihan fakta, koska mun kaveri oli työkseen noissa hommissa mukana siellä virastossa. Siellä ei tosiaan niin vaan tukia maksettu jollekin päihdepe

Olisi ollut laitonta ja näkynyt uutisissa oikeudenkäynti jos toimeentulotukea ei olisi maksettu ajallaan tuolla perusteella. 

Vierailija
33/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos kaverisi on sulle tosiaan jotain tällaista kertonut, olen pahoillani että olet näin pihalla asioista, että nielet sinisilmäisenä tuollaista tuubaa. Aikuisen ihmisen pitäisi tietää, että tuollaisessa menettelyssä tulisi jo ihan lakikin vastaan. "

Mikään laki ei estä viranomaista selvittämästä lastensuojeluntarvetta. Se ei perustu siihen, että kansalaiset tekee palveluun ilmoituksia, vaan viranomaiset selvittävät sen tarpeen myös itse silloin, kun perheitä tulee sosiaalitukien tarvetta. Ei ne ehdi kaikkien kohdalla sellaista tehdä nykypäivänä, ei varmastikaan. Mutta kyllä nuo lakikuviot tiedän, kun olen niihin koulutettu. Lastensuojelun tarpeen viranomainen saa aina selvittää. Nykyään terveydenhuollossa ne useinkin testaa ensin huumeita ennen kuin ohjaa muuhun hoitoon tai palveluun. Joten minäkin olen ihan selvinpäin päihteettömänä joutunut huumetesteihin. Kun kansalaiset käyttää paljon huumeita, viranomaisten on pakko siihen reagoida omissa käytännöissään. Yleistynyt huumeidenkäyttö ei tarkoita, että viranomaiset katsoisi niitä ongelmia sormien läpi. Ne selvittää kyllä perheiden tuen tarvetta ja mahdollisia päihdeongelmia ennen kuin ohjaavat mielenterveyshoitoihin jne. 

Vierailija
34/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tuhlaa tosiaan rikosoikeudellisiin prosesseihin, mutta se ei tarkoita, etteikö viranomaiset muuhun puutu. Viranomaisilla on mutakin keinoja puuttua. Ei se mene niin, että kotona viihdekäytetään ja sittenkö ei viranomaiset puuttuisi perhe-elämään. Kun kaveri oli ison kaupungin sossussa töissä, siellä tehtiin kaikista perheellisistä toimeentulotuen asiakkaista lasu viranomaisen toimesta. Kaikkien toimeentulotukiperheiden-lastensuojelun tuen tarve selviettiin ennen kuin myönnettiin toimeentulotukea ja tää on ihan fakta, koska mun kaveri oli työkseen noissa hommissa mukana siellä virastossa. Siellä ei

Tarkoitin viranomaisten oikeutta selvittää lastensuojelun asiakkuuden tarve. Niillä on siihen oikeus. Silloin kun kansalaisia tulee varsinkin toimeentulotuelle, viranomaiset saattaa selvittää erilaisten palveluiden tarvetta. Se on niiden rutiinityötä. Viranomaiset saattaa jopa määrätä ja velvoittaa kansalaisia osallistumaan palveluihin eli siellä viranomaisten toimintaohjeissa on sellainen määräys. Ei ne rahat tule kuin manulle illallinen vaan viranomaiset myös ohjaa kansalaisia palveluihin. Ei muuta ku kokeilemaan sitä tukiasiakkuutta niin asia selviää. 

Vierailija
35/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tuolla miehesi linjalla vain eteenpäin ja painottaa asiaa että oli kännissä typerä ja ainoa kokeilu! Sitä paitsi en näe ongelmaa koska tuossahan toimitte juuri oikeen niinkuin alkoholinkin kanssa pitäisi toimia eli ei kotona ja lapsilla selväpäinen vanhempi heidän kanssaan siitä annan propsit kun monet vanhemmat vaikka toinen on selvinpäin niin toinen juo kotona ei näin vaan silloin lähdetään pois kodista jos päihteitä viihdekäytetään.

Eri asia nämä alkoholistit ja narkomaanit mutta ne ei ole niitä jotka juo/käyttää pari kertaa vuodessa jossain bileissä/baarissa/illanistujaisissa ja lapset ovat kotona joko toisen vanhemman tai hoitajan kanssa.

Itsekkin polttelen välillä kannabista mutta en silloin ole kotona ja tulen vasta seuraavana päivänä kun olen nukkunut pääni selväksi en tykkää juua mutta vaimo tykkää ja hän tekee samanlailla että jää kaverille yöksi ja harrastetaan tätä noin 2-3krt vuodessa

Vierailija
36/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos kaverisi on sulle tosiaan jotain tällaista kertonut, olen pahoillani että olet näin pihalla asioista, että nielet sinisilmäisenä tuollaista tuubaa. Aikuisen ihmisen pitäisi tietää, että tuollaisessa menettelyssä tulisi jo ihan lakikin vastaan. "

Mikään laki ei estä viranomaista selvittämästä lastensuojeluntarvetta. Se ei perustu siihen, että kansalaiset tekee palveluun ilmoituksia, vaan viranomaiset selvittävät sen tarpeen myös itse silloin, kun perheitä tulee sosiaalitukien tarvetta. Ei ne ehdi kaikkien kohdalla sellaista tehdä nykypäivänä, ei varmastikaan. Mutta kyllä nuo lakikuviot tiedän, kun olen niihin koulutettu. Lastensuojelun tarpeen viranomainen saa aina selvittää. Nykyään terveydenhuollossa ne useinkin testaa ensin huumeita ennen kuin ohjaa muuhun hoitoon tai palveluun. Joten minäkin olen ihan selvinpäin päihteettömänä joutunut huumetesteihin. Kun kansalaiset käyttää paljon

Ei lasun tekemistä mikään estä, mutta toimeentulotuki pitää maksaa ajallaan, vaikka lasua ei olisi vielä käsitelty. 

Vierailija
37/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään laki ei estä viranomaista selvittämästä lastensuojeluntarvetta. Se ei perustu siihen, että kansalaiset tekee palveluun ilmoituksia, vaan viranomaiset selvittävät sen tarpeen myös itse silloin, kun perheitä tulee sosiaalitukien tarvetta. Ei ne ehdi kaikkien kohdalla sellaista tehdä nykypäivänä, ei varmastikaan. Mutta kyllä nuo lakikuviot tiedän, kun olen niihin koulutettu. Lastensuojelun tarpeen viranomainen saa aina selvittää. Nykyään terveydenhuollossa ne useinkin testaa ensin huumeita ennen kuin ohjaa muuhun hoitoon tai palveluun. Joten minäkin olen ihan selvinpäin päihteettömänä joutunut huumetesteihin. Kun kansalaiset käyttää paljon

Huumetestaus on tapa säästää resursseja, koska jos ihminen on polttanut kannabista pari viikkoa sitten niin voidaan todeta kaikkien ongelmien johtuvan siitä, eikä tarvitse hoitaa sen enempää. Jos haluttaisiin hoitaa päihdeongelmia tehokkaasti niin hoidettaisiin taustalla olevat mt-ongelmat niin päihdeongelman hoitamisesta olisi enemmän hyötyä. 

Vierailija
38/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään tapahdu. Viihdekäyttö on vähän sama kuin viikonloppukännit. Eli jos lapsi on ryyppäysreissun ajan turvallisen aikuisen huollossa, ei viihteily vaikuta mitenkään. Ei tarvitse kiistää mitään, voi ihan hyvin myöntää olevansa viihdekäyttäjä.

Ei tarvitse kiistää, ei tarvitse myöntääkään. En muista, en kommentoi, en tiedä. Kultainen kolmitie.

Vierailija
39/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan tuolla miehesi linjalla vain eteenpäin ja painottaa asiaa että oli kännissä typerä ja ainoa kokeilu! Sitä paitsi en näe ongelmaa koska tuossahan toimitte juuri oikeen niinkuin alkoholinkin kanssa pitäisi toimia eli ei kotona ja lapsilla selväpäinen vanhempi heidän kanssaan siitä annan propsit kun monet vanhemmat vaikka toinen on selvinpäin niin toinen juo kotona ei näin vaan silloin lähdetään pois kodista jos päihteitä viihdekäytetään.

Eri asia nämä alkoholistit ja narkomaanit mutta ne ei ole niitä jotka juo/käyttää pari kertaa vuodessa jossain bileissä/baarissa/illanistujaisissa ja lapset ovat kotona joko toisen vanhemman tai hoitajan kanssa.

Itsekkin polttelen välillä kannabista mutta en silloin ole kotona ja tulen vasta seuraavana päivänä kun olen nukkunut pääni selväksi en tykkää juua mutta vaimo tykkää ja hän tekee samanlailla että jää kaverille yöksi ja harrastetaan tätä noin 2-3krt vuodessa

Viihdekäytöstä tulee ongelma vain jos jää siitä kiinni.

Vierailija
40/40 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun ja muutenkin esivallan kanssa toimiessa on hyvä muistaa venäläinen sanonta:"Hyvä valhe on uskottavampi kuin totuus."