Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtionvelka voitaisiin maksaa ulosmittaamalla se kansalaisilta

Vierailija
11.05.2025 |

Jokainen maksaisi siis oman osuutensa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sentään rikkailta kansalaisilta ulosmitattaisi? 

Vierailija
2/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ihmetellyt sitä että miksi talouden oikaisuun pitää aina muodostaa joku hirveä byrokratiahimmeli?

Eikö jokaisella ole verkkopankki, sinne e-laskuna vaikka 50€ lasku, parille miljoonalle suomalaiselle niin kappas rahaa on 100 miljoonaa euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ihmetellyt sitä että miksi talouden oikaisuun pitää aina muodostaa joku hirveä byrokratiahimmeli?

Eikö jokaisella ole verkkopankki, sinne e-laskuna vaikka 50€ lasku, parille miljoonalle suomalaiselle niin kappas rahaa on 100 miljoonaa euroa.

Aivan totta, sen sijaan käännetään ja väännetään ja kiukutellaan yöpäivystyksistä ja säästö on 70 miljoonaa. 

Kaikille 1000 euron lasku, maksuaikaa vuoden loppuun. Kaikkein huono-osaisimmat eivät varmaan voi maksaa, eikä heidän tarvitsekaan, kyllä tuosta nyt aika hyvin saadaan rahaa kasaan. Ja sitten ei käytetä sitä mihinkään tunnin junaan eikä torkkupeittoihin vaan maksetaan lainaa pois.

Vierailija
4/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan verotukseksi

Vierailija
5/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 miljoonaa? Tarvittaisiin 100 miljardia, jotta edes yli puolet velasta saataisiin kuitattua. Siis laitetaan noille 2 miljoonalle (jotka elättävät itsensä ja käyvät töissä) mielummin se 50 000 Euron lasku, niin sitten on 100 miljardia kasassa ja velkaa jää vaan se noin 80 miljardia. Vai laitetaanko samaan piikkiin 90 000 Euron lasku, niin on koko velka pois ja voidaan jatkaa rahan jakamista köyhille velaksi?

Vierailija
6/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin erota eurosta ja palata markkaan. Jokaiselle salkullinen rahaa Kelasta. Olisivat ihmeissään Brysselissä, kun valtion velka kuitattiin yhdessä yössä.

Vierailija
7/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielellään vielä niin, että jos sitä ei olisi saanut maksettua tiettyyn ikään mennessä, sitten valtio teloittaisi.

Sääkö täällä oot se joka koko ajan kirjottaa noita kauheuksia eri keskusteluihin. Milloin mitäkin.

ei ole kenenkään hengen uhkaaminen asiallista saati sallittua.

Vierailija
8/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä vaatii maksettavaksi? Siitä maksetaan vain korko.

Vierailija
9/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaan eläkeläiset? He taitavat olla ne, kenellä on eniten rahaa. 

Vierailija
10/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100 miljoonaa? Tarvittaisiin 100 miljardia, jotta edes yli puolet velasta saataisiin kuitattua. Siis laitetaan noille 2 miljoonalle (jotka elättävät itsensä ja käyvät töissä) mielummin se 50 000 Euron lasku, niin sitten on 100 miljardia kasassa ja velkaa jää vaan se noin 80 miljardia. Vai laitetaanko samaan piikkiin 90 000 Euron lasku, niin on koko velka pois ja voidaan jatkaa rahan jakamista köyhille velaksi?

Mussukat pussukat. Raha on keksitty meemi. Se on olemassa sitä varten, että ikävät tyypit tekisivät asioita yhteisen hyvän eteen.

Älkää ottako sitä niin vakavasti. Velat voi pyyhkiä pois vaikka yhdessä yössä. Ne voi antaa anteeksi. Höpsöliini pöpsöliinit.

Vierailija
11/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen nimi on valtion obligaatio. Mulla on ollut niitä 16 000:lla.

Vierailija
12/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purra jakaa rahaa rikkaimmille velaksi. 

Vierailija
13/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen nimi on valtion obligaatio. Mulla on ollut niitä 16 000:lla.

Obligaatio on laina valtiolle, ei lahjoitus.

Vierailija
14/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai turha se on laittaa e laskua.

Jokaiselta tililtä missä on rahaa, otettais tietyn prosentin mukaan suoraveloitus. Silloin ei tulisi itkua siitä että joku maksaa ja joku ei, jollain on rahaa ja jollain ei.

Kaikilta joilla jotain on, otettaisiin väkisin.

Vierailija
15/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielellään vielä niin, että jos sitä ei olisi saanut maksettua tiettyyn ikään mennessä, sitten valtio teloittaisi.

Demaripirujen kohdalla ei tarvisi edes odottaa sitä maksua (koska turhaa muutenkin, eivät ole maksamassa) vaan laittaa tuomio täytäntöön välittömästi.

Perskokkarehuorat uuniin! 

Vierailija
16/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu mitä turaanipaskaa taas. Pysykää inkkelihomot siellä yliksellä runkkaamassa ja tuutatkaa sinne näitä paskaprovojanne! 

Vierailija
17/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

talouden oikaisuun ei riittäisi mikään 50 euron lasku vaan se lasku olisi 41200 euroa vauvasta vaariin, eikä vain "parille miljoonalle suomalaiselle":

ja SENKIN jälkeen uutta velkaa tulisi miljarditolkulla vuosittain jos ei muuta tehtäisi.

Vierailija
18/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vttu mitä turaanipaskaa taas. Pysykää inkkelihomot siellä yliksellä runkkaamassa ja tuutatkaa sinne näitä paskaprovojanne! 

Tämähän se olis. 

Vierailija
19/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo ratkaisee talousongelmat? 12 miljardin vuosittainen aliijäämä ei silti häviä jos velat häviää.

Vierailija
20/20 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sentään rikkailta kansalaisilta ulosmitattaisi? 

Ei tietenkään rikkailta ei niille saa olla mitään lisämenoja. Köyhiltä on suomessa aina otettu rahaa kun pitää maksaa velkoja tai pelastaa pankkeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä