Anna parhaat vinkkisi suhteen traumasiteen katkaisemiseen ja eroon
Riippuvuus on todella kova, mutta olen päättänyt lähteä nyt kerrankin oikeasti.
Suhteessa henkistä väkivaltaa ja kumppani narsistinen.
Miten välttää se, ettei tule vedetyksi heikkona hetkenään takaisin? Mistä vertaistukea?
Kommentit (25)
Hei ap. Olet nyt tärkeässä kohdassa, ja itse asiassa suuren onnistumisen äärellä kun olet tiedostanut riippuuvuutesi. Läheisriippuvaisten vertaistukiryhmään välittömästi, se tulee olemaan ratkaisevaa. Pitkällä tähtäimellä tarvitset terapiaa Läheisriippuvuuden syiden korjaamiseen. Sille on syynsä, ja ne on hoidettava. Se ei ole sinun vikasi. Voimia kovasti!
Vierailija kirjoitti:
Hei ap. Olet nyt tärkeässä kohdassa, ja itse asiassa suuren onnistumisen äärellä kun olet tiedostanut riippuuvuutesi. Läheisriippuvaisten vertaistukiryhmään välittömästi, se tulee olemaan ratkaisevaa. Pitkällä tähtäimellä tarvitset terapiaa Läheisriippuvuuden syiden korjaamiseen. Sille on syynsä, ja ne on hoidettava. Se ei ole sinun vikasi. Voimia kovasti!
Tässä linkki https://fincoda.wordpress.com/
Tiedosta että haet suhteesta itsekin tunnereaktioita ja tunteita ne on negatiivisetkin tunteet.
Vierailija kirjoitti:
Se on sama kuin kaikissa addiktioissa. Vasta kun saat tarpeeksi turpiin kykenet tekemään ihan mitä tahansa että se turpiinottaminen loppuisi.
Traumaside ei tarkoita addiktiota. Aiemmin mainittu silmänliiketerapia voisi auttaa. Lue kaikki mahdollinen traumasiteestä, niin alat ymmärtää mekanismeja ja tunnistat miksi toimit niin kuin toimit.
Päätä ja lukitse päätös. Etkä tarvi hänen lupaansa, sillä sitä ei tule.
Omassa tapauksessa elämänpiirini oli supistunut, ja päästin sen taas kun ei ollut muutakaan. Kun hän huomasi että yritän yhtään jotain omaa, ote tiukkeni ja kiusaaminen paheni. On hämmästyttävää miten samankaltaista niiden käytös on.
Keskity itseesi. Mieti varasuunnitelma, hän osaa iskeä heikolla hetkelläsi, kun ehkä tunnet itsesi yksinäiseksi. Mutta älä vastaa äläkä avaa ovea. Vahvistut joka kerta kun itse päätät. Esim laita kuulokkeet/voimabiisi soimaan. Vedä vaikka peitto pääsi yli ja sano itsellesi, tämä on minun tilani, minun kehoni. Minun ainoa elämäni. Se loppuu nyt. Pahaa noissa on se että saattavat yrittää takaisin vielä aikojen päästä. Mutta voit valmistua siihenkin. Sanot vaan ettei kiinnosta, eikä enää kiinnosta.
Tee varasuunnitelma, soita vaikka naistenlinjan maksuttomaan puhelimeen, keksi muuta menoa ja tekemistä.