Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroon vähättelystä maisteri (AMK) nimikkeellä

Vierailija
11.05.2025 |

Voi hyvänen aika näitä... Että nimikkeessä se vika onkin.

https://samok.fi/blogi/blogi-ylpeasti-amk-vahattelysta-eroon-maisteri-a…

Kommentit (174)

Vierailija
161/174 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ihmisillä huono itsetunto, että pitää muita mollata. Olen siis yliopistosta valmistunut maisteri. Ei ne yliopistot nyt kovin kummosia ja hienoja ole. Aika vähällä lopulta sieltä läpi pääsee. Yliopistossa on myös paljon aika tyhmiäkin ihmisiä. Ihmiset opiskelevat alaansa yleensä kiinnostusten ja työuratoiveiden perusteella ja silloin nämä tekijät määrittävät sitä, että hakeutuuko yliopistoon tai amkiin. Tärkeintähän on tehdä jotain, mistä itse pitää.

Jonkun merkonomin tai tradenomin kirjoitus...

On tuo tosiaan aika kömpelöä, vaikka yritystä onkin.

Vierailija
162/174 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yliopistoihmiset vaativat yksinoikeuden "maisteri"-sanaan? Eikö tuo ole aika lapsellista? Millä he perustelevat vaatimuksensa?

Vaahtoavatko he myös uimamaistereille? "Et saa käyttää sanaa 'maisteri'!!! Et ole valmistunut YLIOPISTOSTA!!!

Maisteri on tutkintonimike yliopistossa suoritetulle ylemmälle korkeakoulututkinnolle. Tätä kaikkea säädellään lainsäädännöllä.

Loistava idea kaikille ammattikorkeakoululaisille, että suorittavat uimamaisterin tutkinnon.  Se tuo suurta lohtua, kun äly ja lahjakkuus ei riittänyt avamaan yliopiston ovia.

Yliopiston käyneen ihmisen olettaisi tietävän, että laki on ihmisen säätämä ja sitä voidaan muuttaa ja muutetaan jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/174 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ammatiltani merirosvo (AMK)

https://hikipedia.info/wiki/Merirosvo_(AMK)

Vierailija
164/174 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ammatiltani merirosvo (AMK)

https://hikipedia.info/wiki/Merirosvo_(AMK)

Kouluttauduitko Kotkassa vai Porvoossa?

Tuolla edellä on linkki erääseen AMK:n opinnäytetyöhön, jossa oli kaksi lähdettä, toinen niistä Wikipedia. Onkohan kukaan käyttänyt lähteenä Hikipediaa?

Vierailija
165/174 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään loputon YAMK:n aliarvointi vaan jatkuu verrattuna maisteriin. Onneksi olalla työpaikalla arvostetaan molempia samalla tavalla. Vauva-palstalla parhaat asiantuntijat kaikkeen.

Eikait se tee kenestäkään aliarvostettua, jos ei hyväksytä toisten nimekkeiden varastamista tai matkimista. Sairaanhoitaja (tai sairaanhoitaja YAMK) on oman alansa ammattilainen ja tärkeä, vaikka ei olekkaan maisteri.

Maisteri (AMK) kuulostaa juuri siltä, että ei tässä ihan oikeita maistereita ollakkaan. Ja kyllä työnantajat edelleen huomaavat sen olevan Amk-tutkinto, joka on se ongelma..ei tutkinnon huono tunnettuus. Päinvastoin, nimenomaan se tunnetaan.

Vierailija
166/174 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan mitään amk-maisteria. Itse valmistun pian amk:sta sairaanhoitajaksi enkä kyllä ole mikään maisteri. Yliopistosta tulee maisterit. 

Ylemmästä amk:sta kyse.

Ei ole mitään ylempää AMK:ta.

On AMK.

Sitten on yliopisto.

Vierailija
167/174 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meuhkaa tutkinnoistaan porukka, joka ei ole oppinut matkalla mitään, mikä erottaisi korkeakoulutettujen massoista.

Kaikilla sama pohja. Tutkintoa varten pakollinen temppurata suoritettu ja kaikki vapaa-aika pleikkaa tai somea.

Vierailija
168/174 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä meuhkaa tutkinnoistaan porukka, joka ei ole oppinut matkalla mitään, mikä erottaisi korkeakoulutettujen massoista.

Kaikilla sama pohja. Tutkintoa varten pakollinen temppurata suoritettu ja kaikki vapaa-aika pleikkaa tai somea.

Mielenkiintoisia kielikuvia. Voitko täsmentää, mitä konkreettisesti tarkoitat niillä? Kerro myös, mistä tuon kaiken tiedät.

Vierailija
169/174 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisen sivistymättömän luuserin kommentti.

Vierailija
170/174 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan mitään amk-maisteria. Itse valmistun pian amk:sta sairaanhoitajaksi enkä kyllä ole mikään maisteri. Yliopistosta tulee maisterit. 

On AMK.

Sitten on yliopisto.

Nykyään on olemassa ylempi AMK tutkinto, joka on maisterintasoinen laaduudessaan. Kannattaisi tutkia asiaa ennen kuin laukoo typeryyksiä.

Vierailija
171/174 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On AMK.

Sitten on yliopisto.

Nykyään on olemassa ylempi AMK tutkinto, joka on maisterintasoinen laaduudessaan. Kannattaisi tutkia asiaa ennen kuin laukoo typeryyksiä.

Laatikollinen kiviä ja samankokoinen laatikollinen höyheniä ovat samanlaajuinen kokonaisuus. Toinen vain painaa paljon enemmän.

Vierailija
172/174 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On AMK.

Sitten on yliopisto.

Laatikollinen kiviä ja samankokoinen laatikollinen höyheniä ovat samanlaajuinen kokonaisuus. Toinen vain painaa paljon enemmän.

YAMK on ihan turha tutkinto, jonka painoarvo työmarkkinoilla on mitätön yliopistojen ylempiin korkeakoulututkintoihin verrattuna. Tästä ei tarvitse kitistä, kun hakeutuu opiskelemaan suoraan yliopistoon ja unohtaa koko YAMK:n.  Kaupan päälle saa vähintään maisterin tittelin, jonka perään ap kuolaa.

Vierailija
173/174 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

YAMK-tutkintoihin haaskataan verovaroja, jotka voitaisiin käyttää paljon tehokkaammin ja vaikuttavammin yliopistoissa.

Vierailija
174/174 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YAMK-tutkintoihin haaskataan verovaroja, jotka voitaisiin käyttää paljon tehokkaammin ja vaikuttavammin yliopistoissa.

Miten esim. sosionomi amk eroaa ihan tavallisesta sosionomista eli sosiaaliohjaajasta?