Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan jatkaa töitä eläkeiässä?

Vierailija
11.05.2025 |

En voi ymmärtää. Ei ihme, että tuöttömyysluvut ovat korkeita. Kun mummut vie nuorien työt.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun en saa työntekijöitä metsänhoitotöihin.

Palkka?

Sovitaan paikallisesti. 

= orjatyötä

Vierailija
22/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin kovasti työstäni ja jatkoin siksi. 

Itsekkyys.

Työnantaja päättää kenet ottaa. Valinta ei kohdistunut sinuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mummot".

Äitienpäivän kunniaksi persrölli vihaa naisia. Nyt vihataan niitä jotka on töissä, arkena työttömiä 😂

Vierailija
24/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoja harvesterissa? Missä näin?

Vierailija
25/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on mielekästä tekemistä. Toinen juttu on asiantuntijat joiden osaaminen kannattaa käyttää hautaan saakka.

Vierailija
26/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Savon työttömät persut viettää äitienpäivää viharunkun parissa.

Tämä on sitä Purran mainitsemaa epäonnistunutta viestintää, joka romahdutti persujen kannatuksen.

Mäkelän Jani yksinään hukannut 8% äänestäjistä.

Vierailija
27/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tänään vihataan työssä olevia?

Vierailija
28/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneus ja se ettei halua nuoremmille polville mitään jakaa. Omaa elämää ei enää ole on vain se työpaikalla oleskelu.

Työnantaja päättää kenet työllistää. Moni iäkäs on turvallisempi vaihtoehto kuin kitisevä, psyykkisesti oireileva 25-vuotias incel. 

Tuskin se tosiaan vanhuus on se syy minkätäkia työnantaja pitää työntekijän

Vierailija
29/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko minä mennä huomenna töihin vai onko pakko maata sohvalla ja hakea etuutta, persut?

Eläkeukko, nollasopparilla lisätuloja

30/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jatkaa työelämässä, eikä jää eläkkeellä alimmassa eläkeiässä, saa kummasti nostettua sitä eläkettä!

Esim. minulla jos jään alimmassa eläkeiässä (66 v ja 1 kk) eläkkeelle, niin eläke on laskureiden mukaan 4360 €/kk. Jos jaksan töissä 70-vuotiaaksi, niin eläke olisi 5920 euroa! Neljässä vuodessa aika hyvä korotus eläkkeeseen. Toki tämä oli suurilla ikäluokilla, joilla oli superkertymä ihan eriluokkaa vielä!

Kannattaa käydä kokeilemassa: https://www.tyoelake.fi/elakelaskuri/

Tuo on totta, mutta tarkoitettiinko tässä sitä, että jää eläkkeelle vasta ylimmän eläkeiän kohdalla? Vai sitä, että on jo eläkkeellä ja silti käy edelleen töissä? Mä käsitin, että tuota jälkimmäistä. Tavallisin syy työntekoon eläkkeellä lienee raha. Tunnen ihmisiä, joilla syy - tai tekosyy - on ollut se, ettei päätevää jatkajaa ole löytynyt. Ja jotkut eläkeläiset käy töissä ihan vaan huvin vuoksi. 

Mä aion jäädä eläkkeelle heti, kun alin eläkeikä tulee täyteen. Olen jo 2 vuotta elänyt eläkepäivieni elintasolla ja tämä raha riittää mulle ihan hyvin. On mahdollistanut sen, että teen vain 3-päiväistä työviikkoa. Jos sitten eläkkeellä alkaa tuntua elämä tylsältä, alan tekemään jotain oikeasti mielekästä ja hyödyllistä eli jotain vapaaehtoistyötä. 

Vierailija
31/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin työpaikoilla eläkeläiset ovat pelastus, kun ei ole työikäisiä hakijoita tai työikäiset saikuttavat jatkuvasti.

Vierailija
32/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun jatkaa työelämässä, eikä jää eläkkeellä alimmassa eläkeiässä, saa kummasti nostettua sitä eläkettä!

Esim. minulla jos jään alimmassa eläkeiässä (66 v ja 1 kk) eläkkeelle, niin eläke on laskureiden mukaan 4360 €/kk. Jos jaksan töissä 70-vuotiaaksi, niin eläke olisi 5920 euroa! Neljässä vuodessa aika hyvä korotus eläkkeeseen. Toki tämä oli suurilla ikäluokilla, joilla oli superkertymä ihan eriluokkaa vielä!

Kannattaa käydä kokeilemassa: https://www.tyoelake.fi/elakelaskuri/

Tuo on totta, mutta tarkoitettiinko tässä sitä, että jää eläkkeelle vasta ylimmän eläkeiän kohdalla? Vai sitä, että on jo eläkkeellä ja silti käy edelleen töissä? Mä käsitin, että tuota jälkimmäistä. Tavallisin syy työntekoon eläkkeellä lienee raha. Tunnen ihmisiä, joilla syy - tai tekosyy - on ollut se, ettei päätevää jatkajaa ole löytynyt.

Mulla sama. Tulen jäämään eläkkeelle alimmassa eläkeiässä. Mulla on jo nyt oma oy, jonka kautta tehnyt tässä muutama vuosi hommia. Ja niitä hommia saatan tehdä vielä eläkkeellä. Näin pystyy optimoimaan verotuksen. Eli nostan eläkettä ja sitten osinkoina rahat omasta firmasta töistä, joita teen eläkeiässä. 

Vierailija
33/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vain kummastuttaa, että hoitajat on ikäluokkaa 76-79vuotta. Saa kaatua hoivapetiin kun eläkekertymä on täysi.

Vierailija
34/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Hernesniemi meni Kiinaan tekemään aivoleikkauksia, kun Suomessa ei enää saanut iän vuoksi leikata.

Sanoi leikkaavansa niin pitkään, kun pystyy seisomaan aamulla käsillään jonkun tietyn ajan.

Oletan, että hän koki elämässään mielekkyyttä.  Ja entäs ne potilaat, jotka hän pelasti. Huh huh. 

Vierailija
35/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, no se on hyvä, että jotkut jaksaa. Itse jäin "eläkkeelle" 49 v. säästöillä elellen ja odotan, pääsenkö nostamaan oikeaa eläkettä koskaan. Joten minua ette ainakaan voi syyttää nuorempien töiden varastamisesta.

Vierailija
36/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneus ja se ettei halua nuoremmille polville mitään jakaa. Omaa elämää ei enää ole on vain se työpaikalla oleskelu.

Oleskelu? Parhaat tekijät ovat vanhimpia, nuoret joskus töissä.

Vierailija
37/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että haluan tehdä osani työvoimapulan kitkemiseksi. Sehän on se demaleiden ykköshuoli.

Vierailija
38/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin tehdä rahan takia. Koska more is more.

Ahneus

Vierailija
39/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on elämäntapa monelle

Vierailija
40/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pitäisi tehdä? Istua kotona katsomassa telkkaria? Teen töitä niin kauan kun pystyn.