Kaulan iho ja laihtuminen, hjälp!
Painoa pudonnut hillittyyn tahtiin vajaassa parissa vuodessa 16 kiloa, ikää 45. Osasin odottaa, että kaksoisleuan pienenemisestä voisi jäädä löysää ihoa ja olin aivan fine asian kanssa, MUTTA! Koko leuan alaosan ja kaulan etuosan iho on muuttunut ryppyiseksi, "pergamenttiseksi", vaikka kosteutan, kosteutan ja kosteutan ja yritän varovaisesti kasvojoogalla kiinteyttää. En ole alkuunkaan sinut tämän muutoksen kanssa, onko tälle mitään tehtävissä??
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kellään lisää kaula- ja myös kasvojumppaohjeita tai linkkejä? T. bulldogposki
Se perinteinen ÄKS ja YY hokeminen liioitellun liikkein.
Laihutin 57-vuotiaana 24 kiloa, ja kaulan alle ilmaantui kilpikonnaryppyjä. En usko, että niistä pääsee kokonaan eroon, mutta vähän auttoi se, että lihotin itseäni pari kiloa, jolloin rypyt eivät olleet niin näkyvät, ja sain myös rinnat takaisin. En pyri ennen huomattavaan hoikkuuteen, olen normaalin BMIn ylärajan tuntumassa. Muokkaan vartaloa lihastreeneillä. Profhilo saattaisi kyllä auttaa, eräs pari vuotta vanhempi ystävä näyttää oikein hyvältä.
Ja voi myös vain yksinkertaisesti hyväksyä iän tuomat muutokset. Toki yllättävää, että niitä tulee jo 16 kg laihdutuksesta.
Normaalia, hyväksyy vaan ikämuutokset. <3
Paljonko oli ylipainoa että kaulakin lihoi😄 40?
Kotikonstein ei ole paljoakaan tehtävissä. Kirurgisesti enemmän.
Keskiajalla naisilla oli semmonen kangas-tsydeemi mikä peitti kaulan näkymästä. Nuorikkona sellasta ei tarvi, muta olettaisin että sen oli tarkotus peittää iän tuomat rypyt. Olettaisin etä ne rypyt vaan tulee, painonvaihteluista riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on mitään tehtävissä, ainakaan ilman jotain kauneusleikkausta. Iästä johtuvaa. Itse olen vähän yli 40 v. ja koko ikäni ollut hoikka ja muuten hyvin säilynyt, mutta kaulan ihosta iän alkaa kyllä selvästi jo huomata.
Mitä mä just luin? Vähän yli 40 ja muka huomaa jotain? Tuohan on vielä nuori ja nuorekas ja kiinteä ikä.
Hidas laihdutus auttaa kiloja pysymään paremmin pois kuin pikakuuri. Pikakuurit rupsahduttavat ihoa ja saavat hiukset irtoilemaan päästä. Onko se sitten jokin ilo, että on laihtunut nopeasti? Pikakuurilainen voi olla kahdessa vuodessa, 95% onkin, takaisin lähtöpainossaan tai saanut vielä korkoja lähtöpainonsa lisäksi.