Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaulan iho ja laihtuminen, hjälp!

Vierailija
11.05.2025 |

Painoa pudonnut hillittyyn tahtiin vajaassa parissa vuodessa 16 kiloa, ikää 45. Osasin odottaa, että kaksoisleuan pienenemisestä voisi jäädä löysää ihoa ja olin aivan fine asian kanssa, MUTTA! Koko leuan alaosan ja kaulan etuosan iho on muuttunut ryppyiseksi, "pergamenttiseksi", vaikka kosteutan, kosteutan ja kosteutan ja yritän varovaisesti kasvojoogalla kiinteyttää. En ole alkuunkaan sinut tämän muutoksen kanssa, onko tälle mitään tehtävissä??

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pergamentti kuulostaa enemmän ikämuutokselta, joka tulee kun kaulan iholla ei käytä aurinkosuojaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
4/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi tuollaiseksi. Ei kiinteytynyt ajan kanssa eikä rasvoilla. 

Vierailija
5/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poolopaidat ja huivi auttaa.

Vierailija
6/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku paikallinen painovoimankumoamislaite voisi auttaa.. Voiteilla et tee mitään, paitsi aurinkovoiteella.

Vierailija
7/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Profhilo kosteuttaa joten on ainakin sitä kautta paremman näköinen kaula. 

Vierailija
8/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on mitään tehtävissä,  ainakaan ilman jotain kauneusleikkausta. Iästä johtuvaa. Itse olen vähän yli 40 v. ja koko ikäni ollut hoikka ja muuten hyvin säilynyt, mutta kaulan ihosta iän alkaa kyllä selvästi jo huomata. 

Vierailija
9/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Derma rolling mikroneulaus ja C-vitamiini- sekä hyaluronihapposeerumien käyttö mikroneulaushoidon ohessa taitaa olla ainoa keino, jolla voi hidastaa kehitystä. Tietenkin pergamenttikäärö näyttää kosteutettuna aina paremmalta kuin kuivuneena. Apteekin kosteuttava geeli tai geelivoide kuten Xyliderm tai Probicare Pro eivät maksa paljoa kun ajattelee käyttökerta-annoksen hintaa.

Iho janoaa kosteutta. Useimmat eivät halua kovin rasvaisia voiteita vaatteen kaula-aukkoa sotkemaan. Marketissa myydään rasvatonta Nivean Puolassa teettämää SPF50 seerumia, jonka nimi on Expert Filler Cellular SPF 50+ Daily UV Serum Fluid. Se maksaa jotain 25 euroa ja se levittyy hyvin iholle. 

Moni jättää kaiken rasvan pois laihduttaessa. Se ei ole hyvä. Kasviöljyjä pitäisi saada kahden lusikallisen verran joko sellaisenaan tai pähkinöissä ja manteleissa, vaikka olisi muuten tiukalla dieetillä. Öljy edesauttaa rasvaliukoisten vitamiinien imeytymistä.

Vierailija
10/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on mitään tehtävissä,  ainakaan ilman jotain kauneusleikkausta. Iästä johtuvaa. Itse olen vähän yli 40 v. ja koko ikäni ollut hoikka ja muuten hyvin säilynyt, mutta kaulan ihosta iän alkaa kyllä selvästi jo huomata. 

Mulla on kasvot ja kaula ihan eri paria. Naama on rasvoittuvan ihon ansiosta kolmekymppisen, mutta kaulassa on juurikin tuollaista pergamenttiä. Bruksaamisen sain sentään lopetettua, joten kaulassa ei paista enää jokainen jänne. Minusta treenaaminen auttaa tuohon jonkun verran, kun isommat kaulan alueen lihakset tuo täytettä. Siis ihan vatsalihasliikkeet tms. joissa pitää kannatella päätä.

Vierailija
11/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat käyttämään kaulahuivia, kuten muutkin ryppykaulat tai kaksoisleukaiset. Kysy Minna Kuukalta vinkkejä.

Samaan tapaan miehetkin peittää kaljuaan lippiksellä sisätiloissakin.

Jotkut miehethän kampaa hiuksia kaljun päälle, joten sinä voisit kammata ne kaulalle.

Kaikki nuo edellämainitut näyttää huvittavalta, mutta antaa mennä vaan :)

Vierailija
12/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on järkyn ryppyinen kaula ihan vaan ikääntymisen takia. Meinasin hävetä ja peittää, mutta päätin että näkyköön. 50+ 

Vierailija
13/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on järkyn ryppyinen kaula ihan vaan ikääntymisen takia. Meinasin hävetä ja peittää, mutta päätin että näkyköön. 50+ 

Tuo on ainoa oikea asenne. Peittely näyttää nololta.

Vierailija
14/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen auta kuin kirurgin veitsi.

Vierailija
15/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kasvot ja kaula ihan eri paria. Naama on rasvoittuvan ihon ansiosta kolmekymppisen, mutta kaulassa on juurikin tuollaista pergamenttiä. Bruksaamisen sain sentään lopetettua, joten kaulassa ei paista enää jokainen jänne. Minusta treenaaminen auttaa tuohon jonkun verran, kun isommat kaulan alueen lihakset tuo täytettä. Siis ihan vatsalihasliikkeet tms. joissa pitää kannatella päätä.

Joo olen miettinyt tätä treeniasiaa ja yrittänytkin jotain pilatestyyppistä, missä paljon pään kannattelua. Vielä ei mitään tuloksia.

-ap

Vierailija
16/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon upottanu aika paljo rahaa kaulan täsmätuotteisiin jo vuosia, mutta silti iho roikkuu ja ryppyi löytyy yli kotitarpeen. Oon aina ollu hoikka eli syy ei oo sen eikä kai geenienkää ku äitini kaula on nuorekkaampi kun mun. Talvel peitän huivil, mutta nyt karmeakaula saa näkyy syksyyn asti 53v

Vierailija
17/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa vuodessa 16 kiloa? Maailman hitain laidutus. Normaali laardipallo tiputtaa tuon kahdessa kuukaudessa.

Vierailija
18/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luonnollista ikämuutosta tarvisi hävetä? Hullua hukata elämästään sellaiseen energiaa kun on käytössä vain yksi elämä.

Vierailija
19/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo olen miettinyt tätä treeniasiaa ja yrittänytkin jotain pilatestyyppistä, missä paljon pään kannattelua. Vielä ei mitään tuloksia.

-ap

Treeni on itsessään hyvä terveydelle kun se on sopivassa mittakaavassa. Heikkoja niskalihaksia treenataan nostelemalla makuuasennossa selin maaten päätä ylös ja laskemalla viidestä kymmeneen ennen kuin lasketaan se hitaasti alas. Tarkoitus on pyrkiä jaksamaan 3 x 10-sarja. Sitten sama ensin toisella ja sitten toisella kyljellä maaten. 

Itseensä ihon kuntoon treeni ei auta. Se vaikuttaa siihen pohjaan, jossa iho on kiinni. Plastiikkakirurgian videoilla kaulan kiristys on hurjan näköistä hommaa. Siihen yhdistetään monesti kaksoisleuan poisto rasvaimulla ja silikoni-implantin laitto leukalinjaa terävöittämään. Ylimääräinen nahka venytetään siten, että arpi tulee korvalehden juureen sellaiseen kohtaan, jossa on jo luonnostaan useimmilla jonkinlainen uurre. Ylimääräinen nahka leikataan pois ennen tikkaamista. Mitä todennäköisimmin pergamentti-iho jää siinä kiristyksessä enemmän leuan alle varjoon ja sitä ei huomata kuten aikaisemmin, koska se ei ole yhtä näkyvästi esillä.

Vierailija
20/28 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kellään lisää kaula- ja myös kasvojumppaohjeita tai linkkejä? T. bulldogposki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän