Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiys on parasta, mitä minulle on ikinä tapahtunut. Olen siitä kiitollinen joka ainoa päivä, ei vain äitienpäivänä, Jaana Pelkonen sanoo.

Vierailija
11.05.2025 |

Äitiys on parasta, mitä minulle on ikinä tapahtunut. Olen siitä kiitollinen joka ainoa päivä, ei vain äitienpäivänä, Jaana Pelkonen sanoo.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimaantuneet feministit paniikissa

Vierailija
2/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän hänen kommentistaan, mukavaa, että hän arvostaa lapsiaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo IS:n juttu oli kiva.

Vierailija
4/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minäkin olen sanonut jo siitä lähtien kun sain esikoiseni.

Älkää siis koskaan kiusatko hyviä äitejä vieden heiltä lapsia.

Vierailija
5/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen feministinä Jaanan kanssa samaa mieltä. Erityisen kivaa on, että sen maailman parhaan asian voi yhdistää työhön ja vapaa-aikaan, kun on sellainen mies joka tekee oman osansa hoivaamisesta.

Vierailija
6/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Suomessa on lastensuojelujärjestelmä, jossa avuttomat lapset turvanaan mm. alkoholisti- tai narkkarivanhemmilta. 

Jokaisella lapsella on oikeus hyvään ja turvalliseen kotiin, jossa lapsi saa huolehpitoa ja ruokaa. 

Vierailija
7/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, äitiys on. Itse olen elämässäni saavuttanut paljon ja toteuttanut kaikki unelmani, matkustanut ympäri maailmaa hienoissa paikoissa. Silti mikään ei voita sitä, että saan olla äiti omalle lapselleni. Lapseni on jo melkein yläkoululainen. 

Vierailija
8/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun istuin pissatikku kädessä ja tuijotin siihen muodostuneita kahta viivaa.

Oli juuri päässyt perheenperustamiskuvioissani siihen vaiheeseen, että päätin ettei se ole montaa varten. Eläisin loppuelämäni sinkkuna ja seikkaillen. Sitä miestäkään ei varsinaisesti enää kuvioissa ollut. 

Koko aivotoiminta oli pysähtynyt hetkeksi, mutta ensimmäinen ajatus mikä päässäni kuului oli "ihmiset on sanoneet, että tämä on parasta mitä heille on tapahtunut" joten sillä hetkellä päätin että olkoon niin minunkin kohdallani. 

Siitä alkoi elämäni paras seikkailu. Ja minulle äitiys on ollut parasta, mitä tapahtui,  sain niin mahtavat ihmiset elämääni ihan vaan tekemällä ne itse. 

Vierailija
9/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten logiikalla aina kaikki pahin, mitä tapahtuu on parasta. Esim. ylipaino itsellä (on "muotoja", mistä ottaa kiinni, kehopositiivisuus...), miesten syrjintä (kuitenkin ollaan ylikorrekteja vähemmistöjä kohtaan), mielenterveysongelmat (on siistiä, jos löytyy vähintään 2 mt- tai nepsy-diagnoosia), ympäristöasiat (kuitenkin tilataan nettikaupoista rekkakaupalla tavaraa ja vaatteita). Ja nyt tämä äitiys viimeisenä, selitetään että on hienoin asia ja silti valitetaan yhteiskunnan vaatimuksista ja siinä samalla yhteiskunnan pitäisi ne lapset elättää. Niin ja onhan se perhe-elämä rankkaa, mutta silti pitää valinnoistaan valittaa.

Vierailija
10/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten logiikalla aina kaikki pahin, mitä tapahtuu on parasta. Esim. ylipaino itsellä (on "muotoja", mistä ottaa kiinni, kehopositiivisuus...), miesten syrjintä (kuitenkin ollaan ylikorrekteja vähemmistöjä kohtaan), mielenterveysongelmat (on siistiä, jos löytyy vähintään 2 mt- tai nepsy-diagnoosia), ympäristöasiat (kuitenkin tilataan nettikaupoista rekkakaupalla tavaraa ja vaatteita). Ja nyt tämä äitiys viimeisenä, selitetään että on hienoin asia ja silti valitetaan yhteiskunnan vaatimuksista ja siinä samalla yhteiskunnan pitäisi ne lapset elättää. Niin ja onhan se perhe-elämä rankkaa, mutta silti pitää valinnoistaan valittaa.

Ehkä sinunkin pitäisi löytää vähän positiivista asennetta elämään, niin et olisi noin katkera

Vierailija
11/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministit asuvat vuokravapaasti persun päässä 24/7.

Vierailija
12/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se sellainen elämys. Vähän niinkuin koiranpentukin, paitsi vielä vahvempi.

Vierailija
13/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Suomessa on lastensuojelujärjestelmä, jossa avuttomat lapset turvanaan mm. alkoholisti- tai narkkarivanhemmilta. 

Jokaisella lapsella on oikeus hyvään ja turvalliseen kotiin, jossa lapsi saa huolehpitoa ja ruokaa. 

Vievät kyllä ihan tavallisiltakin.

Vierailija
14/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinunkin pitäisi löytää vähän positiivista asennetta elämään, niin et olisi noin katkera

Niin tai naisten. Piilotettua katkeruutta se on tuokin.

Vierailija
15/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministit asuvat vuokravapaasti persun päässä 24/7.

Koska ovat oikeasti toistensa match. Samaa öyhöenergiaa ja epäseksikkyyttä molemmissa.

Vierailija
16/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoo "vapaaehtoisesti lapsettomat"?

Katuvat typeryyttään?

Vierailija
17/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en vain äitienpäivänä, sanoo...

Vierailija
18/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen feministinä Jaanan kanssa samaa mieltä. Erityisen kivaa on, että sen maailman parhaan asian voi yhdistää työhön ja vapaa-aikaan, kun on sellainen mies joka tekee oman osansa hoivaamisesta.

Minä myös.

Feministinä arvostan valinnanvapautta. Itse valitsin perheen. Valitsin myös kotiäitiyden pikkulapsiajaksi.

Vierailija
19/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun istuin pissatikku kädessä ja tuijotin siihen muodostuneita kahta viivaa.

Oli juuri päässyt perheenperustamiskuvioissani siihen vaiheeseen, että päätin ettei se ole montaa varten. Eläisin loppuelämäni sinkkuna ja seikkaillen. Sitä miestäkään ei varsinaisesti enää kuvioissa ollut. 

Koko aivotoiminta oli pysähtynyt hetkeksi, mutta ensimmäinen ajatus mikä päässäni kuului oli "ihmiset on sanoneet, että tämä on parasta mitä heille on tapahtunut" joten sillä hetkellä päätin että olkoon niin minunkin kohdallani. 

Siitä alkoi elämäni paras seikkailu. Ja minulle äitiys on ollut parasta, mitä tapahtui,  sain niin mahtavat ihmiset elämääni ihan vaan tekemällä ne itse. 

Hyvä sulle, mutta en suosittelisi kyllä yhdellekään naiselle lasten hankintaa sen perusteella että toiset ihmiset ovat kertoneet että se on parasta mitä on tapahtunut heille. Kyllä siinä pitäisi olla vahva halu itsellä saada lapsia. Mä olen sellaisen äidin lapsi jolle en ollut toivottu ja rakastettu ja oirehdin rakkaudetonta lapsuuttani rankasti vielä näin 42 vuotiaana. Äitini oli katkera kun "pilasin" hänen elämän syntymällä ja voitte kuvitella miltä tuollainen tuntuu lapsesta. Itse olen lapseton ja aina kavahdan tuollaisia puheita. Ehkä olen saanut sen verran kuraa niskaan lapsettomuuteni takia että olen herkistynyt. 

Vierailija
20/54 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän