Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, otsaontelotulehdus ei parane edes antibiootilla!

Vierailija
10.05.2025 |

Kärsin kroonisista poskiontelotulehduksista ja viime viikkoina tulehdus on levinnyt otsaonteloon, pullottaa ja voimakas paineentunne otsalla. Sain viikon antibioottikuurin (Doximed), tänään neljäs päivä kuuria menossa eikä mitään apua vielä :(

Haluaisin punktioon mutta lähivastaanotolle vaikea saada aikoja, antibiootonkin sain etävastaanoton kautta. Olen huolissani, pelottaa että tulee vielä aivokalvontulehdus. Vertaistukea, onko jollain kokemusta otsaontelotulehduksesta?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokalvontulehdus on aika harvinainen

Vierailija
2/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota nyt kuuri loppuun, jos oireet ei parane niin sitten tarviit sen punktion

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai ap asu homekämpässä? Silloin noita tulehduksia on usein. Suosittelen muuttoa jos näin on

Vierailija
4/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa voi levitä myös otsaonteloihin Nämä kannattaa tietää: Hoitamaton otsaontelotulehdus voi levitä aivojen tai silmien puolelle

https://seura.fi/terveys/10-kysymysta/flunssa-voi-levita-myos-otsaontel…

Vierailija
5/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa että kuolen tähän jos ei parane...

ap

Vierailija
6/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko otsaa silloin katsottu ultralla tai kuvannettu. Mikä antibiootti tuo on.

Vierailija
7/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko otsaa silloin katsottu ultralla tai kuvannettu. Mikä antibiootti tuo on.

Ei ole tutkittu, en saanut aikaa lähivastaanotolle. Doximed 150 mg 1 tabletti päivässä, viikon kuuri

ap

Vierailija
8/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käyttänyt "nenäkannua"? Se auttaa, minulla ei tuota kannua ole, mutta muulla tavoin huuhdon (vesi-suolaliuoksella) poskiontelot HETI kun tukkoisuutta/oireita tulee. Auttaa paremmin mitä lääkkeet...

Vierailija
9/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa että kuolen tähän jos ei parane...

ap

Ei kai siihen sentään kuole

Vierailija
10/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt nenäkannua ja physiomerin nenäsuihketta, ainoastaan pahentavat oireita :/

ap

Vierailija
11/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti maanantaina aamulla yhteys lääkäriin jos oireet jatkuvat! Ennen sitä tarvittaessa ( jos oireet pahenevat vielä huomattavasti tästä), soitto terveysneuvontaan ja päivystykseen! 

Paranemisia! 

Vierailija
12/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt nenäkannua ja physiomerin nenäsuihketta, ainoastaan pahentavat oireita :/

ap

Eivät auta otsaontelotulehdukseen ! 

Vierailija
13/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö paljon valkosipulia inkivääriä tee niistä shotteja. Hengita kattilan yllä hoyryä, eli vetta liedelle ja siitä sopivalla lämpötilalla ja pidä kasvoja kattilan yllä, se putsaa ontelot.Carmolis tippoja aamuin illoin 10 kpl suoraan raakana naamaan.Ja  lääkekuuri loppuun.

Vierailija
14/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti maanantaina aamulla yhteys lääkäriin jos oireet jatkuvat! Ennen sitä tarvittaessa ( jos oireet pahenevat vielä huomattavasti tästä), soitto terveysneuvontaan ja päivystykseen! 

Paranemisia! 

Kiitos, näin teen!

ap

Vierailija
15/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

äLKÄÄ naurako tälle. Meikällä oli otsaontelotulehdus ja vuosia oireili. Sitten otin sukelusmaskin ja räpylät ja ryhdyin pelaamaan Saaristomeren sukeltajissa uppopalloa. 5 metriin pallon perässä . pintaan ja pari hengitystä snorkelin kautta ja taas pohjaan. Kaikki tyhjensivät sieraimensa poistoventiliin ajoitain. Kummasti se otsoinoitukloorivesi paransi. 

Noh - nenäkannu päivitäiseen käytöön ja kokeile suolavettä niin kovaa kuin kestää. Minä osaan vetää nykiyään vettä nenään jopa vesilasista. 

ps : älä juo siideriä sierainten kautta. 

Vierailija
16/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö paljon valkosipulia inkivääriä tee niistä shotteja. Hengita kattilan yllä hoyryä, eli vetta liedelle ja siitä sopivalla lämpötilalla ja pidä kasvoja kattilan yllä, se putsaa ontelot.Carmolis tippoja aamuin illoin 10 kpl suoraan raakana naamaan.Ja  lääkekuuri loppuun.

Kokeiltu .....minä olen se snorklaaja skindaIVAAJA. 

Vierailija
17/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuollaisen sairastanut parikymppisenä. Todella korkea kuume tuli nopeasti. Lähti kuitenkin tauti antibiooteilla melko nopeasti talttumaan. Poskiontelokin punkteerattiin varmuuden vuoksi mutta turhaan kun niissä ei ollut yhtään mitään. Itse yrittäisin käyttää nenään jotain suihketta joka vähentää limakalvoturvotusta, muistaakseni sitä käytettiin minunkin tapauksessa.

Vierailija
18/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lääke ei aina auta jos on päässyt pahaksi. Voi tarvita kuurin vaihdon. 

Vierailija
19/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muu auta, kallonporaukseen sitten vaan niin tulee mätä ulos kaalista. Niin se on.

Vierailija
20/33 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nousee kuume niin heti päivystykseen! Muuten soittoa lääkärille heti ma ja vaadi pääsyä lähivastaanotolle, vaikuttaa siltä että tarvit sen punktion ja ehkä vahvemman antibiootin myös

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi