Voimia erota
Takana 14vuoden suhde.Mies muuttunut viime vuosina paljon.Alkoholisoitunut ja muutkin päihteet olleet vaihtelevasti kuvioissa.Pettämistä on ollut,mistä jäänyt sitten kiinni.Näitä asioita on sitten sovittu.Asumuseroa välillä kokeiltu ja tyhmänä olen miehen ottanut takas hänen luvatessaan maat ja mannut.Asumuseron aikana löysi naispuoleisen kaverin menneisyydestä,jonka kanssa ovat nyt "kavereita" ainakin molempien kertoman mukaan.Tästä naisesta en tiennyt ennen kuin mies jäi kiinni naisen ollessa yötä miehen luona asumuseron aikana.Mitään ei kuulemma tapahtunut,mene tiedä.Nainen tilitellyt vain ongelmiaan yön aikana.
Paitsi että mies menetti (juomisensa)vuoksi työpaikkansa viime elokuussa niin jossain manioissaan pisti luottotietonsa menemään monilla kymmenillä tuhansilla.Joutui 2vuotta sitten pahoinpidellyksi ja tästä traumomatisoituneena alkoi hoitaa itseään juurikin alkoholilla ja kaikella muulla.Kaveripiiriin alkoi ilmestyä päihdeongelmaisia ja "normaalit"hävitä.Siitä alamäki alkoi.Meillä on 3 lasta 7-12 ikähaitarilla ja paitsi lastenhoidon,työn niin myös tilanne on ajanut itseni hermoromahduksen partaalle.Tunnen olevani niin yksin tilanteessa missä haikailen sen ihmisen perään,jonka joskus tunsin.
Mies aina säännöllisesti lupaa lopettaa juomisensa ja turvautuu antabus-lääkkeeseen kunnes viikon ja kaks jälkeen ottaa taas.Mielialalääkkeitä käyttää ja rauhoittavia tarpeeseen usein
Muita samassa tilanteessa olleita?Kuinka saitte lopulta revittyä itsenne irti kaikesta?
Kommentit (44)
On ihan luonnollista, että sitä toivoo paluuta parempaan. Olet nyt kuitenkin aika pitkään nähnyt, ettei käänne parempaan ole tapahtumassa. Vastuullinen aikuinen ihminen hoitaa traumansa lääketieteen, ei päihteidenkäytön kautta, mutta tätä valintaa ei kukaan sen aikuisen ihmisen puolesta voi tehdä. Lasten elämässä tuo 2 vuotta kaaosta on todella pitkä aika, ja olisi hyvä että he pääsisivät palailemaan alkkiskaaoksesta rauhallisempaan elämään. Isä on toki tärkeä ja voi olla lasten elämässä mukana parempina hetkinä. Ja joskus alkoholistikin tarvitsee sellaisen pysäytyksen, joka pakottaa miettimään elämänmuutosta. Rajat on rakkautta aikuisillekin. Voimia jatkoon!
Eikö nyt pidä voimaantua ja ryhtyä feministiksi? Kaikki miehet on sikoja kun oma äijä on juoppo?
Jep. Tuo, etta on joku naispuolinen hengailukaveri ei ole normijuttu. Ja syrjaytynyt kaveripiiri.
Ei hitto. Luuseri on.
Ei se viina auta. Ja jos on luuseri eika paase kuiville (3raitista viikkoa) ilman antabuksia, niin pahalta kuulostaa.
Tuurijuoppo olen.,, mutta aina jos tuntuu, että "masentaa" ei hommat hoidu se on 3-5 viikkoa korkki kiinni ja ratkeamisen jalkeen kun krapula on lusittu korkki kiinni... En haaveile jeesuksesta tai AA kerhosta tai mistaan pelastumisesta...
Vierailija kirjoitti:
Itsekin tiedät, että tilanne on huono ja haluat siitä pois. Et ole miehellesi mitään velkaa, joten lähde. Mutta ole itsellesi armollinen! Kun tulee se oikea hetki henkisellä tasolla, niin lähdet sitten. Älä kuitenkaan jää vellomaan suhteeseen ja odottelemaan, vaan tee aktiivista aivotyötä lähtemisen eteen. Kun se lähdön hetki koittaa, tajuat sen yhtäkkiä itse, että nyt, nyt olen valmis. Ja ah sitä vapauden ja ihanuuden ja valaistumisen tunnetta. Myös surua, ahdistusta ja vaikka mitä tunteiden aallokkoa.
Olet rohkea, kiltti, kiva ihminen ja ansainnut hyvää. Voimia tulevaan.
Tämä oli just sama mitä tulin kertomaan.
"Kun se lähdön hetki koittaa, tajuat sen yhtäkkiä itse, että nyt, nyt olen valmis"
Olet vastuussa itsestäsi ja mies on vastuussa itsestään.
Et voi pelastaa henkilöä joka ei halua tulla pelastetuksi.
Pelkkä holtiton talouskäytös riittää, eroat vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunto hakuun ja menoksi. Olet sen jo tehnyt, joten pystyt nytkin.
Emme lähde lasten kanssa minnekään vaan mies lähtee.Hän viettää aikaansa muutenkin niin vähän kotona niin en koe hänen täällä edes asuvan.Saatikka jäisi tänne.
Ap
Mitä? Et sinä voi heittää miestä ulos omasta asunnostaan. Miksi esität nyt tyhmää?
Mitä sekoilet?Mies ei enää ole kirjoilla edes täällä kun, valitsi "poste restanten" osoitteekseen jäätyään työttömäksi.Sitä paitsi jos hän on täällä 4-5pv/kk niin mitä hän tällä vuokra-asunnolla 5h+k edes tekisi?Majoittaisi pulikavereitaan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
En valitse miestä enkä halua valita.En tiedä olenko hänen kanssaan vain lasten ikävän vuoksi mitä on ollut raastava katsoa,kun isukki on ollut riennoissaan. Tai sitten roikun menneessä,joka ei palaa.
Salaa olen jopa toivonut miehen rakastuvan tähän naispuoliseen kaveriinsa,jonka kanssa viihtyy niin itse ei tarvitsisi tehdä päätöstä vaan mies jättäisi.Tuo naispuoleinen kaveri kun tuntuisi tähän elämäntilanteeseen miehelle sopivampana ja ties vaikka rakastuminen saisi raitistumaan.
Ap
Lapsista älä murehdi, he selviytyvät.
On uskomatonta kuinka paljon lapsi on valmis antamaan anteeksi ja katsomaan läpi sormien oman rakkaan vanhemman kohdalla.
Terveisin 50v lapsi joka vihdoin ymmärsi vanhemman myrkyllisyyden ja teki pesäeron niin kamalan vaikeaa kuin se olikin, oli oman mielenterveyden vuoksi pakko. 35 vuotta annoin siimaa, ei olisi kannattanut.
Miten olis Al-Anon? Ehkä saisit sieltä jeesiä eroon?
Vierailija kirjoitti:
Voimia erota miehen lompakosta?
Lompakosta?Mieheni elää ytk-rahoilla 970€/kk ja makselee siitä nyt vuokratönönsä vuokraa 600€/kk eli hänen lompakostaan ei ole kuin pölyt jäljellä kun tuki päivä on ohi.Rahoittaa sitten itseään "sivubisneksillä"jotka ovat mitä ovat.En uskalla edes miettiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voimia erota miehen lompakosta?
Sitäpä juuri.
Jos nainen on raiskittu ja siitä traumatisoitunut, niin saako erota?
MT-kiukuttelut jne. eli lähes samat oireet kuin miehelläsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei laissa ole mitään rajauksia sille, milloin saa erota. Jokainen tekee sen harkinnan omalla kohdallaan, omista lähtökohdistaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehen mieli tosissaan tuossa hajosi,mutta sen sijaan että olisi käsitellyt asioita liikunnan ja terapian avulla hän valitsikin juomisen,huumeet ja tilittämisen näille huru-ukko kavereilleen.Toki hän syyttää kaikesta tuota tapahtumaa,eikä ota vastuuta omasta osuudestaan.Pahoinpitelijät ovat syypäitä hänen alkoholismiin,työpaikan menetykseen,juhlapyhien skippaamisiin lasten kanssa,luottotietojen menetyksiin jne.Viimeiset puoli vuotta olemme saaneet vaan kotona kuulla näitä uhoamisia kostosta milloin ketäkin kohtaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei muuta tee kuin mt-kiukuttelee eikä suostu hakemaan apua niin mitä muutakaan tuossa voi tehdä kuin lähteä lätkimään?
Surkeeta touhua. T. Turpiinsa saanut mies joka oli sairaalakierteessa vammojen takia ja vaikka mita... Monelle Kay niin... Ei siina ole mitaan havettavaa... Siina on, ettei mene eteenpain! Siina menee koko elama jotain idioottia vihatessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen mieli tosissaan tuossa hajosi,mutta sen sijaan että olisi käsitellyt asioita liikunnan ja terapian avulla hän valitsikin juomisen,huumeet ja tilittämisen näille huru-ukko kavereilleen.Toki hän syyttää kaikesta tuota tapahtumaa,eikä ota vastuuta omasta osuudestaan.Pahoinpitelijät ovat syypäitä hänen alkoholismiin,työpaikan menetykseen,juhlapyhien skippaamisiin lasten kanssa,luottotietojen menetyksiin jne.Viimeiset puoli vuotta olemme saaneet vaan kotona kuulla näitä uhoamisia kostosta milloin ketäkin kohtaan.
Ap
Eipä se tuosta tule kelkkaansa kääntämään. Se että pakkaat kamasi ja lähdet voi olla hänellekin herätys, tai sitten jatkaa valitsemallaan tiellä hamaan tappiin asti. Teet joka tapauksessa palveluksen itsellesi ja lapsillesi kun lähdet. Tuo tilanne ei tule paranemaan, vaan pahenemaan.
Todennäköisesti tulevaisuudessa istut onnellisena omassa asunnossasi ja muistelet kauhulla tätä aikaa ja mietit, että olisitpa lähtenyt jo aiemmin.
Viha turmelee ihmisen. Ei kannata vihata ketaan. Ei edes naisia. Ainoastaan ehka korkeintaan halveksua.
Miksi naiset sopii mitään kun mies pettää. Eikö teillä ole pokkaa erota juoposta miehestä Onko mies niin komea että naisten pitää väkisin seurustella mieheen kanssa ja pilata samalla omaa elämä. Kyllä niitä uskollisia raittiita miehiä on vaikka ne ei ole ulkonäöltään täydellisiä. Kilttejä kunnollisia miehiä on jotka ei ole alkoholisteja ja luottotiedot on kunnossa. Minäkin olen sellainen vaikka minulla olisi kymmeniä syitä juoda. Äitini oli juoppo, isä lähti kun olin 5 vuotias, äiti lähti kun olin 8 vuotias ja jouduin lastenkotiin, kukaan ei ole minusta tykännyt koskaan mutta silti en ole alkanut juopoksi enkä ole masentunut.
Lue kahden miehen kirjoittama kirja What Men Don't Want Women To Know, niin johan helpottaa!!
Linkki kirjaan:
https://www.scribd.com/document/789907319/What-Men-don-t-Want-Women-to-…
Nauti valinnastasi, vakkaseni.
Kyllä se loppuu kun kuolee tai tappaa sinut.