Ei tulisi mieleenkään velka-autolla ajella. Meidän perheen auto oma.
Kommentit (48)
Autot on mulla aina lainalla, en koskaan maksa omaksi asti. Vaihdan välissä uudempaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos sijoitusmarkkinoilta saa enemmän korkoa sille velkasummalle kuin mitä pitäisi maksaa autokaupan rahoittajalle, ei tietenkään kannata maksaa kerralla pois. Kuka tahansa sijoittaja saa nykyään enemmän, joten ei teillä ainakaan rahan päälle mitään ymmärretä. Säälihali.
Niin, mun auto maksoi 4000 €, että sikäli.
Eipä ole järkevää sitoa kymmeniä tuhansia omaa pääomaa käyttötavaraan, jonka arvo laskee vuosittain kuin lehmän häntä.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin ajelen tuliterällä rahoitusautolla kuin 2000 euron räpsällä, voidakseni sanoa, että omalla ajan.
Edelleen sama, auto on käyttöesine ja toimivuus ratkaisee, ei hinta tai hukattu raha.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole järkevää sitoa kymmeniä tuhansia omaa pääomaa käyttötavaraan, jonka arvo laskee vuosittain kuin lehmän häntä.
Vai voisiko kuitenkin olla niin että sitä omaa pääomaa ei ole laittaa kymmeniä tuhansia? 😂
Lopputuloshan on nykyisellä korkotasolla ihan sama jos autoa pidät yhtään kolmea vuotta pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Niin meidänkin .Yhdestä maksettiin 600 euroa. Toinen oli paljon kalliimpi, vähän yli tonnin.
Näissä on se hyvä puoli, että ei tule koskaan tonnin remonttia autoon. Laitetaan paaliin (50€ tuloa) ja etsitään seuraava muutaman satasen auto.
Minullakin oma auto. Se saa monet kiehumaan kateudesta.
Ostin auton 0,99 % kokonaiskorolla rahoituksella, ja jätin rahat osakkeisiin. Tottakai on riski että sijoitukset laskee, mutta enemmän on tuottanut kuin tuo 0,99%. Lisäksi raha on osakkeista nostettavissa helpommin hätävarakäyttöön, jos tarve tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan lainaksi autoa osta?
Kaikki jotka ymmärtävät rahan päälle.
Oma pääoma on kalleinta rahaa, sitä ei laiteta arvoa menettävään käyttöesineeseen, kun edullista rahoitustakin on tarjolla.
Edullista rahoitusta ei olekkaan.Ne jotka ymmärtävät rahan päälle ostavat kohtuu hintaisen auton heti omaksi kun ymmärtävät että auto on vain ihmiskuljetin,ei muuta.
Halvan autorahoituksen huutelijat. Oletteko koskaan kysyneet, paljonko on auton hinta käteisalennuksen kanssa? Usein hinta tippuu monta tonnia, jos maksaa käteisellä. Eli ei voi laskea lainan kustannukseksi pelkkää halpaa korkoa, vaan pitää laskea myös menetetty käteisalennus.
Kukin toimiin oman harkintansa mukaan. Asiat hoituu kuitenkin helpoiten, kun auto on oma.
Mieluummin ajan sillä muutaman tonnin räpsällä, jonka oon itse moneen kertaan korjannut ja paikannut kuin uudella huolto ja takuupommilla (huollot ja korjaukset tehtävä jossain hiton kalliissa merkkiliikkeessä).
Jos se räpsä hajoaa lopullisesti ei jää harmittamaan parin tonnin menetys. Uudella autolla saa olla koko ajan pelkäämässä koska joku naarmuttaa sitä tai kähveltää kokonaan.
Maksan liisinkistä 199€ kuukausi. Skoda octavia rs. Miksi omistaisin. Vuodessa 2400€.
Tietysti velaksi ja onhan tuo jo maksettu. Eikä uutta auto enää tarvita.
Nuorena tuli vaiheltua autoja useasti. Nykyään ajan auton loppuun ja paalaan sen. Sitten ostan taas vanhan, vähän käytetyn tilalle. Katsastusmies suorittaa tarkastukset ja itse korjaan mitä käsketään korjata. Toimii mulla, mutta jokainen tyylillään.
Miksi uusi? Vähän käytetty olisi vielä edullisempaa.