Onko epäkohteliasta tarjota itseään kummiksi?
Minusta olisi mukava olla kummi ja tuttavaperheelle on syntymässä lapsi. Voiko tuommoista kysyä?
Kommentit (20)
Voi se olisi ollut ihanaa! Meillä oli hirveä työ pohtia kenet kehtaisi pyytää.
Ei todellakaan, päinvastoin. Todella ihanaa, jos joku kysyy. Tv. Kesävauvaa odottava
Luulen, että nykyään kummit on niin vastentahtoisesti hommaan ryhtymässä, että monelle tuo olisi helpotus... Mutta ehkä hivenen liikaa jotenkin suoraan kysyä, heitä vaikka joskus vanhempien kuullen että kummiksi saa kysyä, tässä olisi yksi hommaan valmis. Ja sitten puheenaiheen vaihdos, ettei tule kiusallista. Voi olla että kummit on heillä jo valmiiksi kysytty.
Saahan sitä ehdottaa, mutta ei pidä loukkaantua jos heillä olikin joku muu mielessä. Varmaankin asia kannattaa esittää sillä tavalla, että "jos teillä on pulaa kummiehdokkaista, niin minä olen siihen vapaaehtoinen." Vastausta ei pidä vaatia heti, vaan se jätetään muhimaan.
Oletko tällä hetkellä kuinkakin paljon tekemisissä tuon tuttavaperheen kanssa? Kutsutaanko sinua yleensä heidän juhliinsa ja oletatko saavasi kutsun ristiäisiin?
Vierailija kirjoitti:
Oletko tällä hetkellä kuinkakin paljon tekemisissä tuon tuttavaperheen kanssa? Kutsutaanko sinua yleensä heidän juhliinsa ja oletatko saavasi kutsun ristiäisiin?
Ei ole kutsuttu mihinkään perhejuhliin, enkä tiedä mitä muita juhlia ovat pitäneet, mutta eikös kummit kutsuta yleensä ristiäisiin? Kerran-pari vuodessa ollaan tekemisissä kun asutaan eri paikkakunnilla. Aiemmin enemmän.
Pitäisi olla joku kummi-tinder, missä kummia etsivät ja sellaisiksi haluavat voisivat kohdata. Tietenkin pitäisi olla jokin selvitys taustoista ja motiiveista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kutsuttu mihinkään perhejuhliin, enkä tiedä mitä muita juhlia ovat pitäneet, mutta eikös kummit kutsuta yleensä ristiäisiin? Kerran-pari vuodessa ollaan tekemisissä kun asutaan eri paikkakunnilla. Aiemmin enemmän.
Ok. No, itse en miellä että olisit ns. riittävän läheinen kummiksi. Minä en ainakaan noilla spekseillä ajattelisi sinua ensimmäisenä vaihtoehtona. En ainakaan sylikummiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. No, itse en miellä että olisit ns. riittävän läheinen kummiksi. Minä en ainakaan noilla spekseillä ajattelisi sinua ensimmäisenä vaihtoehtona. En ainakaan sylikummiksi.
Eivät varmaan ajattelekaan ensimmäisenä vaihtoehtona, kun tiedän että heillä on läheisiä sisaruksia, mutta voihan kummeja olla enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät varmaan ajattelekaan ensimmäisenä vaihtoehtona, kun tiedän että heillä on läheisiä sisaruksia, mutta voihan kummeja olla enemmänkin.
Niin. Sinuna en kuitenkaan pettyisi jos eivät ajattele ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kummit kutsutaan toki ristiäisiin. Sinä et ole kummi. Oletatko että sinut ei-kummina kutsuttaisiin ristiäisiin vieraaksi?
Olin tosi ilahtunut, kun tuttu ehdotti itseään. Helpotti kummien hankkimista huomattavasti.
Jos on läheisiä sisaruksia, niin ei kannata edes ehdottaa itseään, koska ei varmasti ole ehdokaslistalla ja aiheuttaa vaan ikävän tilanteen. Yleensä tuollaisia ei-niin-läheisiä tuttuja pyydetään kummiksi, kun on jo useampi lapsi, eikä ole ketään muuta enää jäljellä 😁
Kysy vaan. Luulisi että ilahtuvat.