Miten netittömät läheisesi maksavat satunnaiset laskut?
Mun sukulaismies maksoi laskut ennen R-kioskilla, mutta kun nykyään se ei ole enää mahdollista, niin en tiedä miten maksaa. Lähinpään pankin konttoriin on pitkä matka, eikä aina saa kyytiä just silloin kun se on auki.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tällaisia vastarannan kiiskiä, jotka tekevät tuolla toiminnalla hallaa vain ja ainoastaan itselleen ja läheisilleen. Internetiä ei heidän protestinsa takia peruta, joten miksei voi vaan hankkia älypuhelinta ja hoitaa asiansa sillä? Pääsisi miljoona kertaa helpommalla elämässään.
Vähän ohi aiheen, mutta jos on iäkäs ehkä on näkökyky heikko ja sorminäppäryys mennyt niin netin käyttö voi olla hankalaa ja jos on pärjännyt ilman 90 vuotta niin ei ehkä huvita opetella että saisi laskuja maksettua silloin tällöin. Ei se ole mikään protesti että ei käytä teknologiaa, jotkut ei vain koe sitä tarpeelliseksi.
Laskut on voinut maksaa tietokoneella jo yli kaksikymmentä vuotta. Nykyiset vanhuksetkin ovat olleet ihan työikäisiä kun internet on tullut.
Ei ole kaikki vanhukset olleet työikäisiä 20 vuotta sitten vaan jo eläkkeellä. Vanhin mun tuntema ihminen on 105v.
Mun isällä ei ole tietokonetta, älypuhelinta tai nettiä. Mä käy välillä isän luona oman puhelimen tai läppärin kanssa ja maksan laskut. Ei ole vaikeaa. Isäni on lähemmäs 80v. Ei häntä vain kiinnosta hommata mitää laitetta ja nettiä kun ei koe niitä tarvitsevansa. Kun oli töissä, niin siellä käytti jonkun verran tietokonetta.
Joku kirjoitti, että jo 40 vuotta sitten kodeissa ollut tietokoneita. No ei kyllä ole ollut yleisesti. Ei edes 90-luvun loppupuolella ollut monellakaan vielä omaa tietokonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tällaisia vastarannan kiiskiä, jotka tekevät tuolla toiminnalla hallaa vain ja ainoastaan itselleen ja läheisilleen. Internetiä ei heidän protestinsa takia peruta, joten miksei voi vaan hankkia älypuhelinta ja hoitaa asiansa sillä? Pääsisi miljoona kertaa helpommalla elämässään.
Vähän ohi aiheen, mutta jos on iäkäs ehkä on näkökyky heikko ja sorminäppäryys mennyt niin netin käyttö voi olla hankalaa ja jos on pärjännyt ilman 90 vuotta niin ei ehkä huvita opetella että saisi laskuja maksettua silloin tällöin. Ei se ole mikään protesti että ei käytä teknologiaa, jotkut ei vain koe sitä tarpeelliseksi.
Kummasti sen sukulaispojan sitten tarttee aina osata ja korjata kun on tekniikka velho. Olkoot ilman digiä mutta passaaminen rasittaa. "Se maksaa" jepjep
En tunne sellaisia. Jopa 80- vuotias isäni surffailee netissä sujuvasti, kuten häntä viisi vuotta nuorempi äitinikin.🥰
Jotkut on käsittäneet että jos antaa oikeuden pankkitilille, se tarkoittaa että käyttää toisen pankkitunnuksia. Eihän niitä pitäisi ollakaan jos ei kerran käytä nettiä. Oikeudet tarkoittaa että mennään yhdessä pankkiin sopimaan käyttöoikeus ja sen jälkeen tämä valtuutettu voi maksaa toisen laskuja omilla tunnuksilla ja tili näkyy hänen omassa verkkopankissa. Jos on tilillä isompia varoja niin ne kannattaa siirtää toiselle tilille johon ei anna valtuuksia ja pitää käyttötiliä erikseen.