Nämä asiat sinun pitää tietää 45-vuotiaana
Listatkaa asioita mitä 45-vuotiaiden pitää tietää. (En ole itse yli 45-vuotias.)
Huom! Vain 45-vuotiaat tai yli saavat listata.
Kommentit (90)
Voit alkaa jo odotella mummotaudin oireita.
Miehet eivät lopu maailman päältä. Jos niitä on pörrännyt ympärillä tai riittänyt nuorena, niin on niitä siinä kärkkymässä mahdollisuutta ja odottamassa vuoroaan vanhanakin. Ei mitään pelkoa yksin jäämisestä, jos sinua on aiemmin naitu ja olet kelvannut ylipäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Jos et tähän mennessä ole oppinut olemaan välittämättä muiden vihjailuista ja neuvoista, tee se nyt.
Mitä kuusta kuuleminen.... moni varmaan haluaa omilla vihjauksillaan ja neuvoillaan hyvää. Mutta kyllä minua -yksin elävää miestä- vähän myös toisinaan ne ärsyttää. Esimerkiksi että kyllä kuule sun (siis minen) pitäsi ottaa kuka vaan nainen. (No mistäs hänet ottaisin? Ja miksi kenet tahansa?) . Kyllä sun olsi kannattanut ostaa oma asunto (No milläs rahalla aattelit, että sen ostaisin?) Kyllä sun olsi parempi koulutsu kannattanut hankkia (Kuten mikä? - Olen koutukseltani tavis maisteri) Mikset ole hankkinut yhtään lasta ne vois auttaa ja toimia tukena mutta nyt saat olla yksin. (Tjaa, lemmikkelämiksi lapsiako hankitaankin?) Kyllä miehellä nyt oma auto tulee olla! (Miksi tarvitsee kun sellasien voi esimerkiksi vuokrata ja moneen paikkaan voin mennä kävellen fillarilla, spåralla, linja-autolla, taksilla, junalla, lentäen....) Ei kuule kukaan 17 vuotias miukku tai muu miss halua sua kumppaniksi laske rimaa (Kuka sanoi ja missä, että haluaisin alaikäsien kumppanin tai unelma kumppanini olsi missi?) Söisit ja pyöristyisit vähän niin olsi enempi samannäkösiä naisia tarjolla nyt kun oot hoikka ne luulee, että et osaa laittaa ruokaa. (No siinhän luulevat; mutta ei kai oikeasti noin luule?)
Vierailija kirjoitti:
Sinun on ruvettava käymään reippailla tunnin kävelylenkeillä vähintään kolmena päivänä viikossa.
Niin totta. Taistelu aineenvaihduntaa ja lisäkiloja vastaan on alkanut. Toinen on vakituinen liikuntaharrastus, esim. tanssi ja säännöllinen kuntosali ja lihaskuntoharjoittelu.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa hoikistua, se kannattaa tehdä ennen 50-v., koska sen jälkeen kilot lähtevät vääristä paikoista, eikä esim. vyötäröltä.
Ohis. Mulla ei ole kyllä paino koskaan lähtenyt "oikeista paikoista" Mutta pituurajoitteisena olen kyllä saanut aina kuulla olevani väärän painoinen. - Joko sitä hukkapätkä. melkein kuin puutarhatonttu tai sitten vain epätoivoinen pullistleija....
Hilloat niitä ihania ja kalliita 38-koon nuoruuden mekkoja. Päästä ne menemään. Ne eivät tule koskaan enää mahtumaan yllesi. Ihminen ei kyllä laihdu, muuta kuin vakavan sairauden johdosta, vanhuuttaan. Kehosi mittasuhteet muuttuvat vääjäämättömästi. Ensin alakroppa ja lanteet, sitten yläkroppa. Päästä irti!
Nai paljon ennen kuin halut vähenevät ja loppuvat. Et tule koskaan haluamaan yhtä paljon kuin 20 v.
Vielä ehtii saada lapsen. Jos ikää on jo 46, eikä omat sukusolut toimi, voit saada hyvää apua ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Nai paljon ennen kuin halut vähenevät ja loppuvat. Et tule koskaan haluamaan yhtä paljon kuin 20 v.
Ai niin, miehetkään eivät tule haluamaan niin paljon, kuin mihin olet nuorena tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On pystyttävä hoitamaan kaikki omat asiansa itse. Rahaa on oltava säästössä sen vuoksi.
Ei voi luottaa siihen että aina on joku auttamassa esim muutossa, käymään kaupassa kun sairastuu, vaihtaa autoon renkaat..
Olen samaa mieltä siinä, että on hyvä osata hoitaa asiansa itse mutta avun pyytäminenkään ei ole kiellettyä. - Vaikka sen (avun pyytäminen) näin 45 vuotiaana yksinelävänä (miehenä) on ja on ollut ainakin itselleni vähän vaikeaa. Mutta avusta on myös osattava kiittää. Rahaakin on totta kai hyvä olla mutta sen lisäksi ainakin itse viime ajat työttömänä eläessä olen havainnut, ettö auttaa myös kun on tietoien siitä mihin rahaa kuluu.
PS Silmiä avaava keskustelu oli täältä vielä löytyvä keskustelu, jonka otsikko oli Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana? (https://www.vauva.fi/keskustelu/5348275/syoko-taalla-jok
Toki apua pitää ja voi tarvittaessa pyytää, mutta eipä sitä keski-ikäisenä pääsääntöisesti puudellä vasn tosiaan kustannetaan itse. Maksumiehinä tai remonttiapuna aivot ole ilmaiseksi omat vanhemmat eivätkä kaverit. Parikymppisenä auteltiin puolin ja toisin muutossa tai ensimmäisen lapsen hoidossa. Nelivitosena tilataan muuttofirma tai palkattu lastenhoitaja.
Keski-iän kriisejä pukkaa päälle. Rikkoo monet perheet
Vierailija kirjoitti:
Ei tehdä enää lapsia. Lapset tehdään nuorena.
No, olisi hyvä tuo asia tajuta jo paljon aiemmin.
Ystävistä on jäljellä vain kaikista parhaimmat ja uskollisimmat. Uusia ystäviä tulee tilalle ja he ottavat joidenkin vanhojen ystävien paikan. Asialle ei vain voi mitään ja se tulee hiljaisesti hyväksyä, eikä jäädä suremaan. Näin maailma pyörii ja menee eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempasi eivät elä enää kauaa.
Anteeksi kun sanon näin, mutta itse ainakin olen helpottunut kun se vanhempien auttaminen on ohi. Molemmat kuoli ennen kuin olin 43v. Ikävöin heitä toki, mutta olisi kamalaa päästä eläkkeelle ja sitten joutua hoitoavuksi. Nuorena jaksoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kun sanon näin, mutta itse ainakin olen helpottunut kun se vanhempien auttaminen on ohi. Molemmat kuoli ennen kuin olin 43v. Ikävöin heitä toki, mutta olisi kamalaa päästä eläkkeelle ja sitten joutua hoitoavuksi. Nuorena jaksoi.
Tää on niin totta - se hyvä puoli on vanhoina vanhemmiksi tulleista, että on vielä itse nuori, kun joutuu niitä hoitamaan. Tämä koskee toki vain naisia.
Vierailija kirjoitti:
Kuolivat jo kun olin parikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Tähän asti kasvatit omaisuuttasi. Nyt on aika alkaa kutistaa sitä.
Miks? Eläkkeellä sitten vasta. Alkaa matkustelu oikein huolella
Jos haluaa hoikistua, se kannattaa tehdä ennen 50-v., koska sen jälkeen kilot lähtevät vääristä paikoista, eikä esim. vyötäröltä.