Ilahtuisitko tällaisesta äitienpäivälahjasta?
Mulla on rahat vähissä ja en pysty tänä vuonna ostamaan äidille mitään. Menen vanhemmille käymään ja leivoin marjapiirakan. Annan myös itse maalaamani kortin, jossa on pieni runo. Tiedän, että sisarukset tuovat kalliita lahjoja. Oma muistamisen on niihin nähden hyvin vaatimaton..
Ilahtuisitko sinä äitinä lahjastani?
t. Kolmekymppinen nainen
Kommentit (24)
Se on kuule ihan oman sukunne vika ja päänvaiva, jos ylläpidätte jotain lahjaperinteitä vielä aikuisenakin.
Kyllä ilahtuisin. Luultavasti saan aikuisilta lapsiltani jotain tuollaista. Kakun saan tehdä itse.
Itse ajattelen et parhainta kun lapset tulee käymään.
Sinun lahjasi ap on todella hyvä.
Äiti ei mittaa rakkautta lahjoilla!
Olisin kovin iloinen. Hienot lahjat ovat. Iloista päivää sinulle ja äidillesi!
Itse tehty lahja on parempi kuin marketti krääsä.
Minulle paras lahja on kun lapset tulevat käymään. En odota enkä tarvitse mitään lahjoja.
Ihana, henkilökohtainen, persoonallinen lahja! Ihan paras.
Et sä oikeasti ole sun äidille mitään velkaa, sehän sut on maailmaan saattanut eikä sulla ole ollut siihen sanomista.
Mutta itselläkin on hirveitä paineita köyhänä osallistua äitienpäivään tai isänpäivään, tuntuu että nykyään pitäisi olla hirveästi kaikkea siinä missä ennen kortti riitti tai joku muu pieni muistaminen.
Kiitos, minä ilahduin teidän vastauksistanne! :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on kuule ihan oman sukunne vika ja päänvaiva, jos ylläpidätte jotain lahjaperinteitä vielä aikuisenakin.
Kävikö mielessä, että joillekin lahjojen etsiminen tai tekeminen on mukavaa puuhaa? Minulle se on aina hauska projekti, kun päätän teeman, vai onko teemaa ollenkaan, sitten kiertelen kauppoja ja selailen nettiä. Siinä saa ajan kivasti kulumaan. Teeman valitsen yleensä siksi, että se rajaa pois vaihtoehtoja. Muuten ostaisin aivan kaiken.
En halua enkä tarvitse mitään lahjaa. Ainut lapseni tulee syömään illallista huomenna.
Minä arvostaisin paljon enemmän itse tehtyä ja mietittyä lahjaa kuin kaupasta ostettua, vaikka se olisi miten kallis tahansa. Rahalla ei voi ostaa rakkautta.
Minä ilahtuisin, vaikka lapset eivät toisi mitään. :)
Kyllä ilahtuisin kovasti.
Itsellä 4 lasta opiskelijasta pienituloiseen duunariin ja hyvätuloiseen manageriin eikä mitään merkitystä muistamisen hinnalla!