Saanko rekisterinumeron perusteella tietää, kuka omistaa tietyn auton?
Kommentit (26)
Saa, Traficomista. Ei ole ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksaa ja saako henkilö tietää että tätä tietoa on kysytty?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa. Julkista tietoa.
Mun tietoja ei saa. Just kaikenmaailman urkkijoiden, lurkkijoiden ja muiden kyylien takia olen ne salannut.
Vierailija kirjoitti:
Omistajuus on julkinen, osoite ei ole jos sen julkisuuden on kieltänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan samalla tavalla sinäkin voisit sen selvittää kuin minä, eli googlaamalla. Se on 3,90. Ei saa kukaan tietää, että tuollainen tiedustelu on tehty.
Miksi haluat tietoosi tuollaiset asiat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tietoja ei saa. Just kaikenmaailman urkkijoiden, lurkkijoiden ja muiden kyylien takia olen ne salannut.
No mun syyni "kyylätä" oli se, että joku nuori mies kaahaili täällä autollaan ja halusin kertoa hänelle, että semmoinen ei käy.
Tältä palstaltahan on jo kauan sitten opittu, että todennäköisin omistaja on rahoitusyhtiö.
Ilmeisesti saa kun tuli 8 katsastustarjousta
Ei, jos on tietojen luovutuskielto DVV:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa tämä ei haittaa. Olen tekemässä ilmoitusta asiassa, johon liittyy tietty auto, mutta paikalla oli myös toinen auto. Haluan tarkistaa onko sillä ollut mitään tekemistä asian kanssa. Jos ei ole, jätän sen kokonaan mainitsematta jotta tilanteesta ei tule sen omistajalle turhaa häiriötä. Tuon varmuudella tapaukseen liittyvän auton omistaja minulla on jo tiedossa, tai tarkemmin sanoen: henkilö joka sillä ajelee.
Vierailija kirjoitti:
Ei, jos on tietojen luovutuskielto DVV:ssa.
Traficomiin täytyy ilmeisesti erikseen ilmoittaa tietojenluovutuskielto. Voit kieltää yhteystietojesi luovuttamisen yksittäisluovutuksena. Tämä tarkoittaa sitä, että yhteystietojasi ei ole saatavilla esimerkiksi tekstiviestipalveluissa. Palveluissa näkyvät kuitenkin nimesi ja ajoneuvosi tiedot.
Vierailija kirjoitti:
Tältä palstaltahan on jo kauan sitten opittu, että todennäköisin omistaja on rahoitusyhtiö.
Saa tietää myös haltijan. Eikä sitä saa tietoon, kuka kysyi, jos kyselyn lähettää prepaid-numerosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa tämä ei haittaa. Olen tekemässä ilmoitusta asiassa, johon liittyy tietty auto, mutta paikalla oli myös toinen auto. Haluan tarkistaa onko sillä ollut mitään tekemistä asian kanssa. Jos ei ole, jätän sen kokonaan mainitsematta jotta tilanteesta ei tule sen omistajalle turhaa häiriötä. Tuon varmuudella tapaukseen liittyvän auton omistaja minulla on jo tiedossa, tai tarkemmin sanoen: henkilö joka sillä ajelee.
Minkä ihmeen takia alat tehdä jotain salapoliisityötä? Ilmoitat vaan keitä oli paikalla ja poliisi selvittää loput. Toisen auton omistajallahan voi olla poliisilme tärkeää tietoa asiaan liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan samalla tavalla sinäkin voisit sen selvittää kuin minä, eli googlaamalla. Se on 3,90. Ei saa kukaan tietää, että tuollainen tiedustelu on tehty.
Urkinnan kohteelle pitäisi vakiona mennä tieto siitä kuka on urkintaa suorittanut. Sama veroasioissa.
Juu, mutta sen väärin pysäköidyn auton omistaja on todennäköisesti Nordea-rahoitus.