Saanko rekisterinumeron perusteella tietää, kuka omistaa tietyn auton?
Kommentit (26)
Mun vanha, mutta hyvin toimiva auto on ihan oma eikä rahoitusyhtiön. Kyllä noita halpoja autoja tuolla liikenteessä on, jotka omistaa ihminen ihan itse. Eikä ketään kiinnosta mun autoni. En yritä olla näkyvä törttöilemällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa. Julkista tietoa.
Mun tietoja ei saa. Just kaikenmaailman urkkijoiden, lurkkijoiden ja muiden kyylien takia olen ne salannut.
No mun syyni "kyylätä" oli se, että joku nuori mies kaahaili täällä autollaan ja halusin kertoa hänelle, että semmoinen ei käy.
Huonossa tapauksessa saat siitä nuoresta miehestä vielä vainoajan. Mikset vain ilmoita viranomaisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tietoja ei saa. Just kaikenmaailman urkkijoiden, lurkkijoiden ja muiden kyylien takia olen ne salannut.
No mun syyni "kyylätä" oli se, että joku nuori mies kaahaili täällä autollaan ja halusin kertoa hänelle, että semmoinen ei käy.
Huonossa tapauksessa saat siitä nuoresta miehestä vielä vainoajan. Mikset vain ilmoita viranomaisille?
Tästä on nyt ainakin kaksi vuotta, ehkä hän vielä innostuu vainoamaan. Mitä ajattelet, että olisin ilmoittanut viranomaisille? Että joku ajelee täällä?
Vierailija kirjoitti:
Ei minun tietoja saa kukaan. Kaikki estot päällä urkkijoille.
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/autoilijat/ajoneuvon-osto-ja-myynti…
"Tietoihin voi sisältyä tiedonluovutusrajoitus, jolloin Traficom ei voi luovuttaa ajoneuvon tietoihin liittyviä henkilötietoja."
Jos tieto on julkista, se ei ole urkintaa.