Teen nykyään kaikki työhakemukset tekoälyllä
Lopputulos on kaikilla tavoilla joka tapauksessa sama: "valitettavasti tällä kertaa", joten en viitsi nähdä enää mitään ylimääräistä vaivaa.
Kommentit (40)
En enää edes jaksa tehdä työhakemuksia! En minä mihinkään kuitenkaan kelpaa.
Joo-o et varmaan ole ainoa valopää jonka tuon on keksinyt. Sitten kun sun ceevee on täysin saman tyylinen kuin pari sataa muutakin, mitä luulet että sille tapahtuu...
Iye teen myös ja päässy haastiksiin jopa. Ennen en päässyt
Vierailija kirjoitti:
Joo-o et varmaan ole ainoa valopää jonka tuon on keksinyt. Sitten kun sun ceevee on täysin saman tyylinen kuin pari sataa muutakin, mitä luulet että sille tapahtuu...
Ei mun cv voi olla samanlainen kuin parilla sadalla muullakin. Ei ole mitenkään mahdollista.
Ap
Teen nykyään kaikki työhakemukset tekoälyllä
Jaaha. Ja sitten töihin ilmestyykin valituksi tullut vähä-älyinen vai? 😂
Laita tekoäly myös lähettämään ne jokaiselle maailman firmalle omilla kielellään. Eiköhän jostain tärppää.
Testasin kerran. Oli niin pitkä sepustus. En jaksanut lukea loppuun.
Minuutin kaksi lausetta ja cv. Niitä välillä heitän ja toisinaan niistä tärppää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun cv voi olla samanlainen kuin parilla sadalla muullakin. Ei ole mitenkään mahdollista.
Ap
Saman tyylinen ja samanlainen... Ovat sama asia vai eri asia?
Minäkin nykyään käytän. Haastatteluihin pääsy nousi heti, vaikka vielä ei ole työpaikkaa irronnut. Olen korkeasti koulutettu ja työkokemusta on parikymmentä vuotta.
Miksi niistä tekoälyllä *oikein* tehdyistä työhakemuksista ja cv:stä ei tule persoonattomia ja keskenään samanlaisia, johtuu siitä, että tekoälylle annetaan tietenkin pohjatietona oma työkokemus sekä haettavan paikan ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Testasin kerran. Oli niin pitkä sepustus. En jaksanut lukea loppuun.
Minuutin kaksi lausetta ja cv. Niitä välillä heitän ja toisinaan niistä tärppää.
Sille pitää antaa tarkemmat ohjeet. Et vaan osaa käyttää. Tuostakin tekstistä olisit voinut pyytää lyhyempää versiota.
Ap
Tietenkin, millä muulla ne voisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Saman tyylinen ja samanlainen... Ovat sama asia vai eri asia?
Kuinka monella eri tyylillä cv:n voi tehdä? Minusta ei ihan hirveän monella, kun siinä on oltava tietyt asiat näkyvillä.
Mulla on valmis pohja. Kerran kuussa vain neljän paikan nimi vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on valmis pohja. Kerran kuussa vain neljän paikan nimi vaihtuu.
Tämähän on tyhmää. Jokaiseen paikkaan räätälöidään oma hakemus sen mukaan mitä ilmoituksessa toivotaan.
Jos/kun ATS:n läpi täytyy päästä ennen kuin CV:n lukee oikea ihminen, on tekoälyn käyttö järkevää. Muuten sitä ei kukaan edes avaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai CV kenelläkään ainakaan samansisältöinen ole. Sinne listataan koulutus, työkokemus jne.
Jatkossa tekeleitä ja hupihakuja ei sallita, vaan laitetaan 6 viikkoa karenssia virnuilusta rivissä.
Tekeekö joku muu?