Pian työttömät itkevät ja menevät töihin
Suomessa järjestelmä ja systeemi kannustaa työllisyyden sijaan jäämään työttömaksi minkä vuoksi työttömyys on ollut kasvussa edellisen hallituksen ja pakotetun sulkutilan jäljiltä. Työn vastaa ottaminen ja työn teko ei ole vielä tarpeeksi kannustavaa sillä kannustinloukut houkuttelevat työikäisiå suomalaisia työttömyyteen. Onneksi tähän on pian tulossa muutos sillä hallitus on tiukentamassa karenssien rangaistuksia jotka tulisivat jatkossa entistä herkemmin ja kovempina jos työnhakijan työnhaku- ja työllisyysvelvoitteet eivät täyty.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011223642.html
Lisäksi työmarkkinatuen ja peruspäivärahan korvaava yleistuki ja activities jaksk on tulossa jo hyvin pian:
Kommentit (150)
Mihin menevät töihin?
Ja tärkein kysymys: kuka maksaa SUOMALAISILLE työttömille palkkaa sitten, kun töihin menevät?
Sohvan pohjaltako siellä alapeukutellaan?
Työantajat ei ota työttömiä töihin. Ei ole tarvetta itkeä kun heillä on asennevamma työttömiä kohtaan ja lepo jatkuu vain kortistossa heidän siunauksellaan.
Miten aloittaja itse työllistyit ilmeisesti puolueen rahoilla? Mitä teet kun saat potkut? Työuraahan on 65+ asti.
Työpaikkoja 30k ja työttömiä 300k,mihin ne kaikki nyt sit menee töihin 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että pääsee vihdoin kun ei tule edes vastausta jos jonnekin hakee.
Eurooppa on työnhakualueena.
Avustaako kela työtöntä taloudellisesti asunnon hankkimisessa ulkomailta? Entäs lentoliput? Lasten koulu ym.
Tulee iso piikki valtiolle.
Sulle ei mitään enää makseta, olet saanut jo tarpeeksi.
Aloittaja vois kertoa niitä mennä töihin työpaikkoja, että missä niitä on? Kun en ite ole löytänyt ainuttakaan jonne voi vaan kävellä sisään ja aloittaa työt.
Pian työnantaja itkevät ja palkkaavat työttömiä töihin!
Kerro vielä, mihin he menevät töihin.
Me työttömät mennään töihin heti kun työpaikkoja tulee lisää ja ponnistelu tuottaa hedelmää, heti kun ap:kin menee mielisairaalaan mielipiteidensä kanssa niin vapautuu työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Työantajat ei ota työttömiä töihin. Ei ole tarvetta itkeä kun heillä on asennevamma työttömiä kohtaan ja lepo jatkuu vain kortistossa heidän siunauksellaan.
Mielummin työtön kuin huonossa työpaikassa, monilla työpaikoilla asennevamman lisäksi rajua työpaikkakiusaamista, pian työtön joka onnistunut työllistymään huomaa että sitä kiusataan henkisesti ja teetäteen pskahommat jos ei pidä puoliaan. Monissa työpaikoissa lisäksi uusavuttomat pomot joiden tärkein työtehtävä koko päivän aikana on naputella konetta ja juoda litratolkulla kahvia sillä aikaa kun työntekijät raataa orjan lailla.
Aikansa naapuri valitti työttömistä, koitti päivä kun sait itse potkut kun firma irtisanoi porukkaa.
Nyt sitten etsii töitä ja ihmeissään kun ei pääse minnekään.
Semmoista. Tänään näin, huomenna ehkä mittailet katuja ja koitat pysyä elämässä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Sohvan pohjaltako siellä alapeukutellaan?
Joo etänä huutelen aloitan 10-11 kun on vielä hoono olo viikonlopun jälkeen, jokoha pitää olla huolissaan kun tulee juotua liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja vois kertoa niitä mennä töihin työpaikkoja, että missä niitä on? Kun en ite ole löytänyt ainuttakaan jonne voi vaan kävellä sisään ja aloittaa työt.
Työmarkkinatori -> lähes 12 700 työpaikkaa. Miksi et mene töihin? Varmasti joku tärppää kun haet niitä kaikkia ilman ennakkoasenteita. Mutta totuus on se, ettet kuitenkaan hae, kun sohvalla on mukavampi köllötellä.
Ahaa, järjestelmä siis kannustaa jäämään työttömäksi.
Miksi siis te työlliset vielä käytte töissä?
Kertokaa nyt.
Ap: mulla juoksee 115 e ansiosidonnainen ja elän leveästi täällä Pattayalla. Kuvittelitko tosiaan että töitä haeskellaan sieltä ankeasta Suomesta käsin? Menehän ap tekemään töitäsi jotta saadaan verotuloja mun elämän ylläpitämiseen.
Eihän tämä vitsi ole, toivottavasti kaikki saisi nauttia" työttömien levosta. Että mitä herkkua se on itse kohteelle. Tämähän näkyy kymmeniä vuosia tulevaisuudessa, lasten varsinkin. Osa ei pärjää edes palkalla, hallitus hehkuttaa omia hienoja säästöjään. Koulutus ja työt ei kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Aikansa naapuri valitti työttömistä, koitti päivä kun sait itse potkut kun firma irtisanoi porukkaa.
Nyt sitten etsii töitä ja ihmeissään kun ei pääse minnekään.
Semmoista. Tänään näin, huomenna ehkä mittailet katuja ja koitat pysyä elämässä kiinni.
Itse olen huomannut että mitä pahempi, röyhkeämpi ihminen on sitä paremmin pärjää:( ei päde aina karman laki menkää töihin huutelijoihin.
sä itket itse