Pian työttömät itkevät ja menevät töihin
Suomessa järjestelmä ja systeemi kannustaa työllisyyden sijaan jäämään työttömaksi minkä vuoksi työttömyys on ollut kasvussa edellisen hallituksen ja pakotetun sulkutilan jäljiltä. Työn vastaa ottaminen ja työn teko ei ole vielä tarpeeksi kannustavaa sillä kannustinloukut houkuttelevat työikäisiå suomalaisia työttömyyteen. Onneksi tähän on pian tulossa muutos sillä hallitus on tiukentamassa karenssien rangaistuksia jotka tulisivat jatkossa entistä herkemmin ja kovempina jos työnhakijan työnhaku- ja työllisyysvelvoitteet eivät täyty.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011223642.html
Lisäksi työmarkkinatuen ja peruspäivärahan korvaava yleistuki ja activities jaksk on tulossa jo hyvin pian:
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduta, ruma läskipersu!
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin, loiset. M28
Menen kun saan sitä. Tein töitä 32 vuotta.
T. osatyökyvytön 54v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyppää homo voltti!
Vierailija kirjoitti:
Hyppää homo voltti!
Lupaatko, että oikeasti saan työnpaikan? Haittaako se, jos itkun sijaan hymyilen leveästi?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paha aivovaurio sinulla on?
Wuhuu! Mä saan vihdoinkin työpaikan!!!! Mut miksi mun pitää itkeä kun tuohan on ihan onnenpäivä?
Vierailija kirjoitti:
TÖITÄ EI OLE MIKSET TAJUA??
KOSKA OLEN AIVOVAMMAINEN! M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkevät ilosta? Mutta minne töihin? Eduskunnan kansliaanko? Palkkaavat avustajiksi?
Artsille viinerin paistajaksi ehkä.
Vaikka 9 euron päiväpalkalla kuntouttavaan työtoimintaan puuhailemaan.
Aloittaja oli puoliksi oikeassa. Itken pian, kuten itken aika usein jo nytkin. Töihin haen koko ajan myös, mutta jostain syystä sinne en ole vielä mennyt. Voisikin vain mennä. Vasta oli uutisissa, että jossain Aasiassa ihmiset menee leikisti töihin, ne on vuokranneet itselleen työpisteen leikkityöpaikasta, ja ne viettää siellä päivän työpisteellään muiden leikisti työssäkäyvien kanssa. Työttömyyden häpeä on niin kova.
Työvoimamarkkinat on kanssa aivan vinksallaan meillä. Monestakin työpaikasta on päässyt haastatteluun ja joistakin jopa tullut jotenkin kummallisesti valituksi, mutta todellisuudessa kukaan ei otakaan yhteyttä. Nämä on vuokrafirmojen jotain varapaikkoja, oikeasti sitä koko työpaikkaa ei siis ole vielä olemassakaan. Mutta haastattelussa käyvälle työntekijälle siis suoraan valehdellaan, että olisi muka joku paikka. Yhtä vinksahtanut juttu kuin Aasian leikkityöpaikat.
Nauran ja iloitsen, kun en ole menossa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÖITÄ EI OLE MIKSET TAJUA??
KOSKA OLEN AIVOVAMMAINEN! M28
Niin arvelinkin. Onko tuo M lyhenne Molopäästä vai Mulkusta? Entä 28? Älykkyysosamääräsi?
Jos minut työkyvyttömän seniorikansalaisen joku raahaa töihin niin siinä itkee työnantaja. Pystyn seisomaan jopa kymmenisen minuuttia kerrallaan. Kävellä voin hyvänä päivänä sata metriä. Saan työmarkkinatukea koska eläkkeelle ei pääse jos yksi sormi liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Kun luen näitä uudistuksia, en osaa oikein nähdä enää valoa tunnelin päässä. Joka puolelta tulee paineita, miten pääsen lääkäriin ja missä pitäisi asua, olen muuttunut ihan toimintakyvyttömäksi vaikka tiedän että uudistusten tarkoituksena on yrittää saada ihmiset päinvastoin toimimaan enemmän.
Pari vuotta sitten vielä uskoin, että tässä maassa pidetään huolta, jos jää työttömäksi tai vaikka sairastuu. Nyt en, enkä uskalla tehdä lapsiakaan kun voihan nekin vaikka sairastua. Olen ajatellut, että on ainakin säästöjä turvana, mutta turhaan olen tainnut nuoresta saakka säästää. En olisi ikinä kuvitellut, että yhden hallituksen toimet voi tehdä olon näin epätoivoiseksi, mutta näköjään voi. Murehdin ja huolehdin nyt niin paljon kaikesta, etten pysty ollenkaan keskittymään niihin asioihin, joihin pitäisi keskittyä että elämästä voisi vielä tulla jotain. Ei ole oikein uskoa tulevaisuuteen, joten vaikea löytää edes m
Mulla meni tuo samainen usko ja luottamus yhteiskuntaan jo koronapandemian aikana. Todellakin kuvittelin, että hyvinvointivaltiossa ei ketään jätetä yksin eikä varsinkaan tuollaisen pandemian aikana mutta kissanpaskat! Oli melko kylmäävää tajuta, että kukaan ei auta eikä kukaan tule avuksi vaan siinähän makaan lattialla kuumehoureisena ja liikuntakyvyttömänä ja mietin, että tähänkö se mun elämä sitten päättyy? Eteisen matolle.
Ja aikaisintaan sitten joku tulee ihmettelemään kun mätänen ja naapurit valittaa lemusta. No, siitä onneksi vielä nousin ja samalla päätin etten tee enää ikinä ainuttakaan asiaa tämän yhteiskunnan eteen. PTHYI!
Vierailija kirjoitti:
Ihanan rakentavaa keskustelua.
Vassarit juttelee.
Työttömät itkee jo kun niitä töitä ei ole. Kohta rikkaat itkevät kun niitä ryöstetään ja ihan oikein!!!