Yleistuki esityksessä työttömällä ei saa olla rahaa tillillä
Mikäli yleistuki esitys menee sellaisenaan läpi, työttömällä ei saa olla mitään rahaa tilillä, eli työtön ei saa säästää enää yhtään mitään vaan kaikki on tuhlattava.Mielenkiintoista tässä on se,että antaako kokoomus oikeasti mennä sen läpi sellaisenaan,koska se tulee koskemaan myös korkealle koulutettua väkeä mm opettajat, sairaanhoitajat jne, mikäli valuvat yleistuelle ansiosidonnainen jälkeen.
Kannattaa varmaan ihmisten laittaa sähköpostia kokoomukselle, että lähtee ääni jos vievät tän läpi.
Kommentit (1090)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömällä pitäisi olla rahaa tilillä?
Sinun mielestäsi siis ihminen ei saisi varautua pahan päivän varalle ja säästää rahaa? Silloin maassa porskuttaa vain rikkaat ja hyvätuloiset jotka ei ikinä jää työttömäksi. Tämä tulee koskemaan monia alempaa keskiluokkaa olevia, jonka ei enää kannata säästää yhtään mitään, vaan tulevat putoamaan köyhyys loukkuun muiden jatkoksi.
No sitten kun joutuu työttömäksi niin eikö tämä ole se paha päivä mitä varten niitä rahoja on säästetty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on onnistunut säästämään aiemmin palkastaan/myynyt asuntonsa tms niin miksi ei saisi olla? Elämässä voi tulla yllättäviä tilanteita joissa tarvitaan rahaa. Miksi kenenkään pitäisi elää kädestä suuhun jos on onnistunut hoitamaan asiansa hyvin? 590 kuussa ei ole kummoinen summa jos siitä pitää maksaa ihan kaikki.
Säästöt käytät ensin pois ja sitten vasta saat tukia kun olet omat rahasi käyttänyt. Miksi sinua pitäisi elättää verorahoilla vaikka sinulla on omaa rahaa? Hyvä vaan että tukia leikataan ja kannatan sitä että omat rahat pitää käyttää ensin ja sitten vasta saa tukia.
T:ytk,persu ja duunari
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisen pitäisi saada euroakaan rahaa yhteiskunnalta jos sillä on omaa rahaa? Hyvä hallitus ja hyvä että tukia leikataan. Minä en ole koskaan saanut tukea valtiolta.
Jos kukaan ei saa säästää mitään, tämä tulee näkymään entistä suurempina konkursseina ja irtisanomisina, kun kukaan ei osta mitään. Vain rikkaat ja hyvätuloiset ostaa. Ei muut osta enää mitään. Koska se ei kannata. Eli onnea vain siihen että kenenkää työpaikka pysyy tässä maassa tämän päätöksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Pullossa kasvaneen kysymys sulla.
Noniin. Pian kannattaa pysyä työttömänä. Säästöjen hankkiminen työssäkäynnillä ei kannata kun työttömyys vie heti kaiken.
Tarkoittaa paluuta menneisyyteen. Itse jäisin kokonaan miehen elätettäväksi ilman senttiäkään kuten viimeksi 2000-luvun alussa.
Tällä ei ole muuta kuin tarkoitus saada nöyriä orjia. Tanskassakin saa hulppean 1650 euron toimeentulotuen lisäksi olla säästöjä, muistaakseni jopa pari tonnia tilillä. Meillä tukien tarkoitus on sementoida ihminen köyhäksi.
Miksi luulette, että päättäjät ajavat käteisen täyskieltoa? Saadaan halpaa työvoimaa ja ihmisiä jotka ovat valmiita tekemään mitä vain elättääkseen perheensä.
Suomalaiset todellakin halutaan näemmä ajaa köyhyyteen.
Vierailija kirjoitti:
No sitten kun joutuu työttömäksi niin eikö tämä ole se paha päivä mitä varten niitä rahoja on säästetty?
Mä olen työtön, taitaa olla 7kk, ja nostan ansiosidonnaista.
Tileillä on tuntuvasti rahaa ja sijoitussalkut eivät tosiaankaan ole tyhjät, vaikka eivät parhaalla mahdollisella tavalla voikaan juuri nyt.
Mutta siis, mitä sä kyselet? Ai jaa joo, sehän olikin trollausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisen pitäisi saada euroakaan rahaa yhteiskunnalta jos sillä on omaa rahaa? Hyvä hallitus ja hyvä että tukia leikataan. Minä en ole koskaan saanut tukea valtiolta.
Jos kukaan ei saa säästää mitään, tämä tulee näkymään entistä suurempina konkursseina ja irtisanomisina, kun kukaan ei osta mitään. Vain rikkaat ja hyvätuloiset ostaa. Ei muut osta enää mitään. Koska se ei kannata. Eli onnea vain siihen että kenenkää työpaikka pysyy tässä maassa tämän päätöksen jälkeen.
Täh? Tajuatko sä että suomeen tuodaan tavaraa ulkomailta. Neuvostoliitto toimi niin miten sinä kuvittelet että suomi toimii. Kaupoissa olevista tavaroista 90% on tuotu suomeen ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
No tarviihan sitä maksaa vuokrat, vakuutukset ym., ostaa autoon dieseliä, se tärkein, ostaa ruokaa, maksaa matkat ja harrastukset. Ja vaikka mitä. Kaikki ei onnistu käteisellä. On tietysti hyvä pitää käteiskassaakin ja ainakin tyhjentää tilit jos perustuelle uhkaa joutua. Ei ole näköpiirissä, pari vuotta mennään kassan rahoilla.
Kiitos tästäkin kuuluu mátuílle, jotka nielevät leijonanosan suomalaisille tarkoitetusta sosiaaliturvasta. Mutta hei, asia korjaantuu sillä, että hankitaan lisää mátúja tekemään suomalaisten työt puoli-ilmaiseksi!
Tämmöseen roskaanko Riikka ja Petteri käyttää aikansa. Pitäis olla just päinvastoin ja perustulo kaikille. Yli 3000€ palkkatyön jälkeen sitä voisi porrastaa alaspäin vähitellen.
Valtion pitää maksaa tukea ainoastaan heille joilla on tilillä 0e ja omaisuutta 0e. Minun mielestä se on väärin että ihminen saa rahaa tukien muodossa jos sillä on omaa rahaa tai omaisuutta.
Hmm... Esim. minä en ole oikeutettu toimeentulotukeen. Saan kuitenkin työmarkkinatuen ja myös asumistuen, koska mulla ei oo hallintaoikeutta asuntoon, josta omistan osan. Realisoimaan en sitä pysty eli olisin sitten nollatuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi siis ihminen ei saisi varautua pahan päivän varalle ja säästää rahaa? Silloin maassa porskuttaa vain rikkaat ja hyvätuloiset jotka ei ikinä jää työttömäksi. Tämä tulee koskemaan monia alempaa keskiluokkaa olevia, jonka ei enää kannata säästää yhtään mitään, vaan tulevat putoamaan köyhyys loukkuun muiden jatkoksi.
Ei ole oikein että joutuu käyttämään kaiken minkä on ajatellut esim pienen eläkkeensä lisäksi vanhuuden varalle. Ei se työttömyystuki niin suuri oel että sitä pitäisi kadehtia ja riistää sitä nauttivilta aiemmin ansaitut rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta kuin käteiseksi ja patjan alle.
Käteisen käyttö vähenee ja kohta toivottavasti loppuu kokonaan. Käteistä käyttävät vain rikolliset ja te olette rikollisia kun kavallatte rahaa valtiolta.
Käteistä suositellaan vähintään 2-3 päivän ostoksiin ihan kotivarassakin. Milläs maksat, jos sähköt ovat poikki? Eläkeikäiset muistavat vielä sen ajan, jolloin matkalippu ostettiin käteisellä ja torikahvilla maksettiin käteisellä. Minulla on vieläkin aina hieman käteistä kaiken varalta.
Mistä tiedät? Työmarkkinatuessakin lukee, että se on tarveharkintainen, ja silti saa olla rahaa tilillä.