Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

47 päivää tehohoidossa - Jarnan uskomaton selviytymistarina!

Vierailija
09.05.2025 |

https://www.epressi.com/tiedotteet/terveys/47-paivaa-tehohoidossa-jarna…

Myöhemmin potilasasiakirjoista paljastui, että Lankisen hoitoon oli tehty rajoituksia. Lankinen kertoo, että hänelle oli määrätty elvytyskielto ilman, että asiasta olisi keskusteltu hänen tai hänen läheistensä kanssa.

"Siinä lukee, että mun kohdalla on pidetty hoitokokous, ja että ECMO-hoito eli aika raju tehohoito, jossa veri hapetetaan kehon ulkopuolella ei ole tässä taudinvaiheessa järkevää. Lisäksi siinä sanotaan, etten kuulu keuhkonsiirron piiriin psyykkeen haurauden ja heikon rokote- ja lääkekuuliaisuuden takia," Lankinen lukee potilasasiakirjoistaan.

"Se tarkoittaa käytännössä sitä, että koska mulla ei ollut koronarokotuksia ennen sairastumista, se oli yksi syy siihen, ettei mulle tehty keuhkonsiirtoa. Eihän se ole laillista. Sehän on ihan törkeän epäeettistä täysin lääkärin valan vastaista syrjiä sairasta ihmistä hoitopäätöksissä."

Kommentit (320)

Vierailija
301/320 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koska te aiotte päästä ylitse tästä asiasta? "

Tuohan olis kätevää, jos pystyis kyykyttään ihmisiä miten vaan, viemään perusoikeuksia turvallisuuden puolustamisen nimissä ja vaatimaan kaikenlaista kyseenalaista, ja sitten jälkeenpäin asian vois kuitata vain "pääsehän jo yli"-argumentilla, jos tapahtunutta epäoikeudenmukaisuutta nostetaan esille

No kukin tavallaan.  Ammatyiavun saa.inen voi olla vaikeaa kaiken kiristyessä.  Minua ainakaan koko aika haitannut mitenkään.

Vierailija
302/320 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku suomalainen ressukka otti itseensä kun joitakin rajoituksia vähän aikaa oli.  Muualla maailmassa oli vielä rankemmat rajoitukset.

Ymmärrän että joillain aloilla työtunnit vähenivät mutta siihenkin on älytöntä sotkea maskimatoja ja antenneja ja väestönvähennyksiä.  Se ei ole tervettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/320 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini meni hammaslääkäriin ja Omakannasta luimme, kuinka hammaslääkäri oli kirjoittanut "ei ole ottanut koronarokotetta"

Mitä ihmettä se hammaslääkärille kuuluu? Ja miksi se oli laitettu ylös? Jotain outoa tähän koko koronarokotesysteemiin kuuluu...

Virus ei ole hävinnyt mihinkään,  mutta sairastuvuus on koska oli rokotukset.  Siten se kuuluu.

Virus lieventyi jatkuvasti, ei liity rokotteet mitenkään siihen.

Itse asiassa joukkoimmunisaatio vaikuttaa viruksen mutatoitumiseen, ja uudet variantit ovat usein oireiltaan lievempiä.

Vale.

Vierailija
304/320 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvinaista että nuorehko nainen saa noin vakavan koronataudin

ei harvinaista rokottamattomilla (joita on vähän). Miettikää mitä maksaa 47 päivää tehohoidossa, miljoonia. Ja tästä olisi selvitty ilman ongelmia jos hän olisi ottanut rokotteen. Nyt esittää sitten jotain sankaria

Kyllä se itse asiassa on hyvin harvinaista rokottamattomillakin, ellei ole muita riskitekijöitä. Etenkin nykyään. Epidemian alkuvaiheissahan virus oli paljon ärhäkämpi.

Vierailija
305/320 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku suomalainen ressukka otti itseensä kun joitakin rajoituksia vähän aikaa oli.  Muualla maailmassa oli vielä rankemmat rajoitukset.

Ymmärrän että joillain aloilla työtunnit vähenivät mutta siihenkin on älytöntä sotkea maskimatoja ja antenneja ja väestönvähennyksiä.  Se ei ole tervettä.

Nämä trolllit käyttävät jo Neuvostoliitossa hyväksi todettua taktiikkaa: vähättele ja halvenna vastapuolta, yritä saada hänet näyttämään mahdollisimman tyhmältä ja hullulta! Niin teet hänet naurunalaiseksi ja viet hänen uskottavuutensa. Onneksi kaikki eivät lankea näihin trolleihin ja ymmärtävät että kaikki koronarokottamattomat eivät ole hörhöjä

Vierailija
306/320 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini meni hammaslääkäriin ja Omakannasta luimme, kuinka hammaslääkäri oli kirjoittanut "ei ole ottanut koronarokotetta"

Mitä ihmettä se hammaslääkärille kuuluu? Ja miksi se oli laitettu ylös? Jotain outoa tähän koko koronarokotesysteemiin kuuluu...

Virus ei ole hävinnyt mihinkään,  mutta sairastuvuus on koska oli rokotukset.  Siten se kuuluu.

Virus lieventyi jatkuvasti, ei liity rokotteet mitenkään siihen.

Itse asiassa joukkoimmunisaatio vaikuttaa viruksen mutatoitumiseen, ja uudet variantit ovat usein oireiltaan lievempiä.

Vale.

Yritäppä todistaa valeeksi :)

Vierailija
307/320 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi kasvattaa hirviölääkäreitä. Tämä on vain yksi tekosyy tuhansista rajata ihminen hoidon ulkopuolelle 

Venäjä kasvattaa hirviöitä. Tämä on yksi syy hyppiä rajan yli muiden maiden alueelle, ja levittää valeinfoa.

Näin toimii trolli: syytä vastapuolta venäläiseksi ja valeinfon levittäjäksi niin viet hänen uskottavuutensa ja teet hänestä naurunalaisen! Mutta onneksi kaikki eivät ole yhtä tyhmiä ja näkevät noiden piikkipakottajatrollien läpi

Vierailija
308/320 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikein toimia väärin sillä perusteella että joku jossain toimii vielä enemmän väärin? Perustelusi ei kestä päivänvaloa

Vierailija
309/320 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan olis kätevää, jos pystyis kyykyttään ihmisiä miten vaan, viemään perusoikeuksia turvallisuuden puolustamisen nimissä ja vaatimaan kaikenlaista kyseenalaista, ja sitten jälkeenpäin asian vois kuitata vain "pääsehän jo yli"-argumentilla, jos tapahtunutta epäoikeudenmukaisuutta nostetaan esille

No kukin tavallaan.  Ammatyiavun saa.inen voi olla vaikeaa kaiken kiristyessä.  Minua ainakaan koko aika haitannut mitenkään.

No en sano, että minuakaan (kirjoitin edellisen) se olis silloin haitannut tai haittais nytkään. Mutta silti näin mitä tapahtui, näin miten se haittasi esim yrittäjiä ja lapsia ja vanhuksia. Vaikka annankin asian pääasiassa olla, en pidä sen unohtamista hirveän laadukkaana vaihtoehtona. Sehän on myös yksi traumareaktio, että traumaattisen asian miettimistä vältellään. En sanonu tuota kohdistettuna sulle, vaan yleisesti tämän aihepiirin keskustelujen parissa joidenkin välttelyhalu nostaa kyllä päätään

Vierailija
310/320 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ei terveydenhuoltoon oteta rahaa jostain taikaseinästä. Ei pystytä tarjoamaan kaikille kaikkea. Jos pitää tehdä valinta, hoidetaanko hoitoihin, lääkkeisiin, rokotuksiin yms sitoutunutta, vai Jarnan kaltaista lääketiedevastaista henkilöä, niin kumpihan tulee yhteiskunnalle halvemmaksi?

Vierailija
311/320 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en sano, että minuakaan (kirjoitin edellisen) se olis silloin haitannut tai haittais nytkään. Mutta silti näin mitä tapahtui, näin miten se haittasi esim yrittäjiä ja lapsia ja vanhuksia. Vaikka annankin asian pääasiassa olla, en pidä sen unohtamista hirveän laadukkaana vaihto

Olen kotona itsenäisesti asuva vanhus. Kävin kaupassa, hoidin asiani, ulkoilin, mökkeilin.  Toki työssäkäyvillä oli vaikeampaa jollain ravintola-alalla, en ole hölmökään.  Lapsenlapset ( perus/lukio)  pärjäsi sen muutaman kotikuukauden hyvin kun muutenkin pärjäävät koulussa ja tottuneita tietokoneen käyttäjiä.

Hoitokodeissa olevat vanhukset  kun omaiset ei päässeet katsomaan, se oli kyllä surkeaa.  

Mutra mun kokemukset suppeita, eilaisia tilanteita ja ihmisiä ja näillä r-kieltäytyjillä hoitoalalla se oli heidän oma valintansa.  En sääli mutten kehukaan.

Vierailija
312/320 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en sano, että minuakaan (kirjoitin edellisen) se olis silloin haitannut tai haittais nytkään. Mutta silti näin mitä tapahtui, näin miten se haittasi esim yrittäjiä ja lapsia ja vanhuksia. Vaikka annankin asian pääasiassa olla, en pidä sen unohtamista hirveän laadukkaana vaihto

Vierailija
313/320 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei harvinaista rokottamattomilla (joita on vähän). Miettikää mitä maksaa 47 päivää tehohoidossa, miljoonia. Ja tästä olisi selvitty ilman ongelmia jos hän olisi ottanut rokotteen. Nyt esittää sitten jotain sankaria

Minä sain vakavan rokotehaitan ja kärsin loppuelämäni. Haista sinä paska, sairas rokotepakottaja

Tahtoisin tuntea yhden rokotehaitan saaneen.  Niitä ei taida olla kuin somessa.

Minä "tunnen" hoitajana useamman. Pahin on henkilö jolta lähti lihasten hallinta.Edes Kädet ei toimi ja Loppuelämän istuu pyörätuolissa.

Vierailija
314/320 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain vakavan rokotehaitan ja kärsin loppuelämäni. Haista sinä paska, sairas rokotepakottaja

Minä "tunnen" hoitajana useamman. Pahin on henkilö jolta lähti lihasten hallinta.Edes Kädet ei toimi ja Loppuelämän istuu pyörätuolissa.

Venäläisen trollin tunnistaa siitä, että käyttää isoja kirjaimia silloinkin, kun ei tarvitse.

Hoono soomi.

Vierailija
315/320 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä "tunnen" hoitajana useamman. Pahin on henkilö jolta lähti lihasten hallinta.Edes Kädet ei toimi j

Piikkipakottajan tunnistaa siitä että väittää kaikkia rokotehaitoista kertovia iigoreiksi :)

Vierailija
316/320 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ei terveydenhuoltoon oteta rahaa jostain taikaseinästä. Ei pystytä tarjoamaan kaikille kaikkea. Jos pitää tehdä valinta, hoidetaanko hoitoihin, lääkkeisiin, rokotuksiin yms sitoutunutta, vai Jarnan kaltaista lääketiedevastaista henkilöä, niin kumpihan tulee yhteiskunnalle halvemmaksi?

Pitää siis jättää elvyttämättä jos sydän pettää, siksi kun henkilö ei ole ottanut jotain rokotetta? Mistä näitä rokoten a t s e j a  oikein sikiää...

Ja jos tuolle linjalle lähdetään niin paljonko ylipaino maksaa yhteiskunnalle? Jätetäänpä sitten kaikki ylipainoiset hoitamatta. Tulevat kalliimaksi kuin Jarna

Vierailija
317/320 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kellään vaan teistä ole ylipainoa? Jätetäänpä diabetes hoitamatta - et saa insuliinia, mitäs läksit, oma vika!

Tulette kuolleina yhteiskunnalle halvemmaksi. Ei ole pakko olla läski. Eri asia jos johtuu sairaudesta

Vierailija
318/320 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää siis jättää elvyttämättä jos sydän pettää, siksi kun henkilö ei ole ottanut jotain rokotetta? Mistä näitä rokoten a t s e j a  oikein sikiää...

Ja jos tuolle linjalle lähdetään niin paljonko ylipaino maksaa yhteiskunnalle? Jätetäänpä sitten kaikki ylipainoiset hoitamatta. Tulevat kalliimaksi kuin Jarna

Kyllä ylipaino aiheuttaa pririsointia esim polvi/lonkkaleikkauksissa.  Minulle on ehtona 20 kiloa painoa pois, sitten katsotaan kestääkö muu terveys. 

Lääkkeistä maksetaan, niiltä voi poistaa kelakorvauksen.  Mutta jonkun pitää kuolla että joku saa uudet keuhkot ( tässä tapauksessa olisi ollut aiheetonta).  Silloin pitää kestää hylkylääkkeet, kontrollit.  Tuttu sai ihosyövän estolääkkeistä, sitä hoidettiin poistamalla ympäri kehoa ilmestyvät nystyrät.  Oisko sitte hopeavesi auttanut.

Vierailija
319/320 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä. Ei sanallakaan puhu igssään koronasta.

Vierailija
320/320 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankinen on vihamielinen lääketieteelle ja pitää paranemistaan oman tahdonvoimansa tuloksena, vaikka raskas ja kallis tehohoito ja lääkitys pelasti hänet.

Ruokkivaa kättä pureva koira.

Täysin samaa mieltä! Ja jaksaa jankuttaa somessaan ihan kaikesta muusta paitsi koronasta ei manitse.