Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää mitä hyötyä vitamiineista on ihan käytännössä

Vierailija
09.05.2025 |

En huomaa mitään eroa missään otin vitamiineja tai en. Miksi niitä pitäisi syödä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta vitamiini ja ihminen.

Vierailija
2/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävät ihmiset ja muutkin eläimet hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa jättää kaikki vitamiinit ravinnostasi pois, niin huomaat takuulla mitä hyötyä niistä oli.

Vierailija
4/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni setä tekee miljoonatilin. Ostakka ostakke

Vierailija
5/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi c-vitamiini osallistuu kehossa prosessiin, joka pitää kropan kasassa. Ilman c-vitamiinia lihakset alkavat irrota luista ja toisistaan.

Vierailija
6/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robbie Williams oppi sen kantapään kautta, kun sairastui keripukkiin. 

Vierailija
7/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat vitamiinipillereitä, niin tietenkin olisi parempi saada vitamiinit ravinnosta.

Vierailija
8/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin sitä, että pitäisi purkista syödä erikseen jotain vitamiinilisiä. Taitaa normaalista ravinnosta ja auringosta tulla kaikki tarvittavat. Kaikki muu lienee turhaa.

Ap

Vierailija
9/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat varmaan ravinnosta riittävästi. Ei niitä tarvitse silloin  purkista popsia, paitsi D-vitamiinia täällä vähäisen auringon maissa..

Vierailija
10/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako ap nyt lisäravinteita? 

Vierailija
11/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin sitä, että pitäisi purkista syödä erikseen jotain vitamiinilisiä. Taitaa normaalista ravinnosta ja auringosta tulla kaikki tarvittavat. Kaikki muu lienee turhaa.

Ap

Suomessa et saa auringosta tarpeeksi d vitamiinia edes kesällä ellet ole 10 tuntia päivässä suorassa auringon valossa

Vierailija
12/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on puutostiloja, vitamiinilisät voivat korjata ne ja täten ehkäistä/hoitaa puutostilasta johtuvia vaivoja. 

Jos ei ole puutoksia, niin ei vaikuta mihinkään. Maksa ja munuaiset poistaa tehokkaasti kaiken ylimäärän. Liiallinen vitamiinien syönti voi sitten taas aiheuttaa haittaa jos elimistö ei kykene poistamaan liikamäärää tarpeeksi hyvin. Voit googlata esimerkiksi D-vitamiinimyrkytyksen. D-vitamiini on nimittäin loistava esimerkki vitamiinista jonka puutostila on yleinen mutta jossa puutostila muuttuu helposti myrkytykseksi kun ihminen lähtee ns ampumaan kärpästä kanuunalla.

Vierailija
13/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todennäköisesti mitään hyötyä jos syöt monipuolista ruokaa. Ainoastaan D-vitamiini talvella on sellainen mitä Suomessa suositellaan, koska sitä ei saa silloin auringonvalosta. D-vitamiinin puutosta ei yleenäsä itse tunne, mutta voi aiheuttaa esim. luuston haurastumista.

Vierailija
14/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi runsas alkoholinkäyttö kuluttaa B-vitamiineja rajusti, tulee vajetta. Itse kun kokeilin 25 vuoden juomisen jälkeen B-yhdisrelmävalmistetta, niin olin päivän kuin pilvessä. Piristävä vaikutus oli niin suuri.

Vierailija
15/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et huomaa mitään eroa lisävitamiineista niin olettaisin että et tarvitse niitä.

Vierailija
16/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että pää hajoaa, jos en saa joka aamu monivitamiini ja kalaöljyä. Mulla on lisäksi aamuisin pienellä annostuksella masennuslääke. Eli mulle ei näyttäisi riittävän ravinnosta saatavat. Koska urheilen paljon, syön lisäksi hevosten nivelravinnetta ja kalsiumtabletteja koska en ole mikään litratolkulla maidonlatkija,a

Vierailija
17/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla raju urheileminen aiheuttaa usein vitamiinin puutostiloja. Ruokaan ei ole usein varaa joten pitää syödä lähinnä vehnää ja eri pillereitä. Käy halvemmaksi näin. Myös aikaa säästyy ruuanlaitolta urheiluun.

Vedän myös hiveaineita. Pahin puutostila on proteiini joka on kallista. Siksi mulla ei lihas kasva. Onneksi voimatasot on hyvät.

Vierailija
18/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tärkein vitamiini on d-vitamiini ja sitä saamme ihan hyvin auringosta. Pieni katkos eli noin 1.9 - 31.3. välinen aika (7 kk) on toki sitten vietettävä ulkomailla.

Maitotuotteita on d-vitaminisoitu, joten ne vähän helpottavat.

C vitamiinia saa marjoista ja hedelmistä, toivottavasti syöt tarpeeksi.

On muutakin, mutta monet meistä eivät elä vanhaksi, joten heidän tekemisillään tai tekemättä jättämisillään ei niin ole väliä.

Vierailija
19/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suomessa et saa auringosta tarpeeksi d vitamiinia edes kesällä ellet ole 10 tuntia päivässä suorassa auringon valossa

Jaa. Minä istuin auringossa puoli tuntia ja menin sen jälkeen verikokeeseen, jossa mitattiin d-vitamiinin määrää veressä. Tämä viime viikolla ja ihan hyvältä näytti d-vitamiinitasot. Ennen tuota verikoketta lääkäri suositteli lisä d-vitamiinia, mutta oli ihan hiljaa tuon verikokeen jälkeen. En syö purkki d-vitamiinia, vaan saan ravinnosta ja auringosta. 

Vierailija
20/38 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TikTokissa mainostetaan Herboxan viherjauhetta kuin viimeistä päivää. Jos haluaa rahansa kankkulan kaivoon, niin tässä on tilaisuutesi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän