Mua kyllä huvittaa tavalliset naiset, jotka äänestävät kokoomusta! Luulevatko he olevansa jotenkin
" parempaa väkeä" sitä äänestäessään? Miksi ihmeessä on niin vaikea ymmärtää sitä, että menestynytkin / koulutettu ihminen voi äänestää vasemmistopuolueita?
Eräskin tuttu ihminen, toimistoapulainen, kertoi äänestäneensä kokoomusta. Just just! Taitaa suurin osa ihmisistä olla semmosia pösilöitä, että nämä puheet " vastakkain asettelun aika on ohi" ja " työväenpuolue" - paskat menevät läpi.
Älkää sitten mammat itkekö, kun päiväkotipalvelut ja työssäkäyvien toimihenkilöiden asema huononee! Jos ei ole varaa mennä yksityislääkärille, ni kaivakaa kuvettanne älkääkä narisko! Koska sille linjaukselle te olette nyt äänenne antaneet!
Kun haluatte olla hienompia kuin olette, ni älkää sitten odottako esimerkiksi sairaanhoitajien tai opettajien aseman paljoakaan paranevan! Eläkää sitten niinkuin porvarit tekevät! kaikeka kun ei voi samanaikaisesti saada!
T: ihminen
Kommentit (53)
ta, joka haluaa olla Suomen toivo" , ja kun kokoomus ilmoittaa olevansa hyvinvointivaltion puolella, palstamamma ajattelee " no hyvä, just niinkun mäkin .. ja onhan se Saulikin niin karismaattinen" .
Näille mammoille voisi myydä vaikka sylttyä sisäfileenä, kun vaan riittävän kauniita sanoja käyttäisi.
Miten se hyvinvointivaltion kannatus muuten kokoomuksessa näkyi Ahon hallituskaudella? Kun jäi vähän epäselväksi.
että duunari äänestää kokoomusta. äänestää omien etujensa vastaisesti. katsotaan miten kokoomuksen käy neljän vuoden päästä. ei ole vaikea arvata miten käy.
Helppo se on huudella, kun demarit tuolloin jättivät vastuun ilomielin " pahalle, pahalle" porvarihallitukselle, ja jättäytyivät oppositioon.
Minä odotan mielenkiinnolla, mitä kaikkea porvarihallitus saa aikaan näin normaalioloissa. Toimintasuunnitelma on nyt ihan erilainen, kuin laman aikoihin. Nyt on mahdollista antaa lisätukea heikompiosaisille, ja tehdä muutoinkin huomattavia parannuksia yhteiskuntaan.
Eiköhän tästä vielä hyvä tule :)
Vielä kommentoin tuohon ap:n kommenttiin, että minä en kuvittele olevani millään muotoa parempi tai fiinimpi ihminen kuin joku muu (vaikkapa vasemmiston äänestäjä). En voi ymmärtää porvarivihaa, koska itsekään en tunne minkään sortin vihamielisyyttä vasemmistoa kohtaan. Kyllä demarien vain on nyt aika jäädä vaihteeksi oppositioon katselemaan maailmanmenoa. Helppohan se on kokoomuksen mahdollista linjaa arvostella, jos ei anneta edes kokkareille mahdollisuutta näyttää, miten linja toimisi käytännössä.
Kansa on puhunut, ugh.
Meillä kaikilla on asiat tosi hyvin, kaikki tulevat toimeen omillaan ja parempaan aina pyritään vaikka ei rahassa kylvetäkään.
Toki toivoisin työllistämispolitiikkaan radikaalia muutosta, jotta äitini kaltaiset saisivat helpommin työtä. Erityisesti toivon vanhustenhoitoon lisäsatsausta, jotta kansaneläkkeellä elelevä mummoni saisi elää ihmisarvoisesti vielä vanhainkodissakin.
Siinä kaikki, itse en ainakaan tee äänestyspäätöstä sen perusteella mitä MULLE luvataan. En tarvitse mitään ihmeempiä, elätän itseni ja perheeni omalla työlläni.
23
On hävettävää olla duunari. Vaikka loppujen lopuksi suurin osa kansasta on juuri sitä.
Samoin esiintyy laumakulttuuria -mennään massan mukana, äänestetään vain valtapuolueita eikä uskalleta tehdä ratkaisuja edes oman edun mukaisesti.
kuin nykyajan Kokoomus, sen verran paljon iso itänaapurimme vaikutti meidän jokaisen elämään. Onneksi nuo ajat ovat jääneet taakse!
Luultavasti 29 viittaa Ahon hallituksen kauteen, ei Ahoon itseensä, eli edelliseen porvarihallitukseemme.
Olen täysin samaa mieltä!
Ihmiset elävät nykyisin kulissielämää - ja tämä sopii hyvin pirtaan valtavien asuntolainojen, pikavippien yms. maailmaan. Pakko samastua pärjääjiin.
Jos minä olisin lääkäri, en silti äänestäisi Kokoomusta. Tämä sille lääkärille, joka puolusti puoluevalinttansa. Lääkärinä tietäisin terveyskeskusten ylikuormittuneisuuden, hoitohenkilökunnan toimimisen äärirajoilla, jonot, puutteet vanhustenhuollossa... Jne.
Tämän kyseisen lääkärin täytyy toimia siis pelkästään yksityispuolella.
Yhteiskunnan sivistys punnitaan sillä, kuinka hyvin se pitää huolta heikoista ja köyhistä. Elämä on sattumia täynnä - kuka tahansa hyvähampainen kokoomuslainen voi sairastua vaikkapa syöpään, jota ei voikaan enää hoidattaa yksityispuolella, niissä mukavissa mehiläisen yksityishuoneissa, joissa pehmyt musiikki soi ja verhot ovat kaunista kuosia.
Sairaana putoaa oitis B-luokkaan.
Olen aina sanonut, että kun ihmisellä menee hyvin, hän äänestää Kokoomusta, kun huonosti vasemmistoa ja kun menee elämältä ihan pohja pois, huudetaan Jumalaa apuun.
Kuten sanonta kuuluu: the world is my oyster.
Siis lähinnä siksi, että nyt kun talouskasvu on hidastumassa ja taantuma kolkuttaa ovelle, niin hallitus joutuu tekemään ikäviä säästöpäätöksiä, joita demareiden on helppo ilkkua oppositiosta käsin. Porvarihallitus saa taas huonon maineen (vaikka vain paikkaa edellisen hallituksen hölmöilyjä) ja niin demarit saavat seuraavissa vaaleissa murskavoiton. Tämä on nimittäin nähty, eikä ole mitään uutta auringon alla.
jos joku kulkee toitottamassa ketä äänesti niin ei sen mukaan voi kaikkia leimata. Mä äänestin niinku parhaaks näin ja mun ääneni saajaa ei tiedä ku minä ja mies. Tuskin mun täytyy miehelle fiinimpää ihmistä esittää?
Tätini, joka jäi laman aikana liki viisikymppisenä pankista työttömäksi eikä ole työllistynyt sen jälkeen, on kyllä käynyt kaikki mahdolliset kurssit kunnen pääsi viimein eläkkeelle, sairastaa nyt aika pahaa syöpää. Hänellä loppui juuri sädehoitokuuri, on käynyt läpi kaksi leikkausta ja odottelee nyt jatkoa. Kun syöpä todettiin, alkoi iso pyörä heti pyöriä ja hoito alkoi tehokkaana. Mitään ei ole tarvinnut pyytää eikä rukoilla, kaikki hoidot on tehty välittömästi kun niihin on ollut aihetta. Samoin on tarjottu terapiaa asian työstämiseksi jne.
Oma perheeni tarvitsi apua julkiselta puolelta (näitä kun ei Suomessa yksityispuolella edes hoideta) lapsen syntymän yhteydessä. Mihinkään B-luokkaan emme pudonneet silloinkaan. Hoito ei maksanut juuri mitään meille ja lapsi tuli terveeksi. Hyvin toimi terveydenhuolto.
Omassa lähiterveyskeskuksessakin on meitä hoidettu aina samana päivän kun olemme hoitoa tarvinneet. Ja tämä on pääkaupunkiseudulla-
Vierailija:
Tätini, joka jäi laman aikana liki viisikymppisenä pankista työttömäksi eikä ole työllistynyt sen jälkeen, on kyllä käynyt kaikki mahdolliset kurssit kunnen pääsi viimein eläkkeelle, sairastaa nyt aika pahaa syöpää. Hänellä loppui juuri sädehoitokuuri, on käynyt läpi kaksi leikkausta ja odottelee nyt jatkoa. Kun syöpä todettiin, alkoi iso pyörä heti pyöriä ja hoito alkoi tehokkaana. Mitään ei ole tarvinnut pyytää eikä rukoilla, kaikki hoidot on tehty välittömästi kun niihin on ollut aihetta. Samoin on tarjottu terapiaa asian työstämiseksi jne.Oma perheeni tarvitsi apua julkiselta puolelta (näitä kun ei Suomessa yksityispuolella edes hoideta) lapsen syntymän yhteydessä. Mihinkään B-luokkaan emme pudonneet silloinkaan. Hoito ei maksanut juuri mitään meille ja lapsi tuli terveeksi. Hyvin toimi terveydenhuolto.
Omassa lähiterveyskeskuksessakin on meitä hoidettu aina samana päivän kun olemme hoitoa tarvinneet. Ja tämä on pääkaupunkiseudulla-
On ihmisiä, jotka haluavat samastua menestyjiin; rikkaisiin ja kauniisiin hyvinpukeutuneisiin kokoomuslaisiin. Varmasti kyse on monien nuorempien ja köyhempien äänestäjien kohdalla siitä, että kokoomuksella nyt on coolimpi imago kun jollain nuhjuisilla demareilla tai vasemmiston äijillä. Itse asiassa tiedän tällä tavalla ajattelevia ihmisiä.
Niinkö? Oletko kysynyt syöpään sairastuneen omaa mielipidettä asioista? Hänellä on käynyt uskomattoman hyvä tuuri.
Itse olen kokenut elämässäni mm. läheisen kuoleman, vakavan sairauden, työttömyyden ja yksinhuoltajuuden. Jokainen romahduspiste on vaatinut valtavaa omaehtoista ponnistusta ja pärjäämistä - ilman erikoisvoimia en olisi selvinnyt kuiville. Onneksi olen vielä suht´ nuori. Olen kuitenkin nyt saanut tuta sen, kuinka hyvin ansaitseva sinkkunainen (joskus ansaitsin 4000 euroa kuussa) kokee ykskaks valtavan sosiaalisen laskun. Yhtäkkiä olen, täysin syyttä, juuri kuvailemaani B-ryhmää. Taistelen byrokratian kanssa, olen virkailijoiden heittopussi, makaan sairaalan käytävällä veret housuissa, koska " nyt on vähän ruuhkaa" .
On helppo ummistaa silmät todellisuudesta ja elää haavemaailmassa, jossa kaikki tanssii tähtien kanssa ja kauppakeskuksessa iskelmä soi hellästi ja marimekko on tarjouksessa - menepä katsomaan vanhainkotiin, terveyskeskuksen vuodeosastolle, itähelsinkiläiseen päiväkotiin, alkoholistien ja asunnottomien yömajaan jne. Mutta Katainen vain puhuu pärjääjien yhteiskunnasta ja siitä, kuinka Suomen pitäisi liittyä Natoon (miettikää puolustusmäärärahojen nousua, kun on ostettava yhteensopivat vempaimet ja vehkeet)...
Haloo!
joissa osa-aikaisuudet ovat yleisimpiä).
Puolustusmäärärahojen kasvu olisi merkittävä, mikäli Suomi liittyisi Natoon. Ja uutta kalustoa tarvitaan todella runsaasti.
Ei pelkkää mutu-tietoa.
Terv. armeijan käynyt nainen
Onnea sulle vaan, mulla on takan vain kaksi vankilassa olevaa sisarusta, yksi viinaan kuollut sisko, viiden lapsen yksinhuoltajaksi jäänyt äiti ja muisto lapsuudesta kun kotona oli vain kuivaa leipää ja koulutoverin ihmetellessä sittä että söin sitä, keksin hädissäni että mä tykkään kuivasta leivästä - koska kaapissa ei ollut mitään muuta. Eli mä olen kyllä nähnyt kolikon toisenkin puolen, tosin tuo köyhyys oli seitsemänkymmentäluvun lopussa.
Olen nähnyt sen, että tarjotaan päihdehuoltopaikkoja, josta lähdetään kahden päivän jälkeen pois tai tukiasunnosta pistetään paikat sileäksi ja tullaan kännissä, vaikka paikassa on alkoholinkäyttökielto. Olen ollut todistamassa itsemurhayritystä, jonka jälkeen vierailin useaan otteeseen suljetulla osastolla henkilöä tapaamassa.
Vanhempani ovat yhä edelleen köyhiä ja sairaita. Heidän mielestään julkinen terveydenhuolto toimii ihan hyvin. Rahaa on ruokaan ja asumiseen, mutta ei paljon muuhun. Tyytyväisiä ovat, eivät edes havittele omistavansa mitään. Kaikki perustarpeet on tyydytetty, mitä lisää pitäisi valtion antaa? Iloa elämään tuovat lapsenlapset, lukeminen (kirjastot on ilmaisia), pienet kävelyretket, telkkari jne. Eivät he koe elävänsä mitään B-luokan elämää, tästä on monesti äidin kanssa puhuttu.
Vierailija:
Niinkö? Oletko kysynyt syöpään sairastuneen omaa mielipidettä asioista? Hänellä on käynyt uskomattoman hyvä tuuri.Itse olen kokenut elämässäni mm. läheisen kuoleman, vakavan sairauden, työttömyyden ja yksinhuoltajuuden. Jokainen romahduspiste on vaatinut valtavaa omaehtoista ponnistusta ja pärjäämistä - ilman erikoisvoimia en olisi selvinnyt kuiville. Onneksi olen vielä suht´ nuori. Olen kuitenkin nyt saanut tuta sen, kuinka hyvin ansaitseva sinkkunainen (joskus ansaitsin 4000 euroa kuussa) kokee ykskaks valtavan sosiaalisen laskun. Yhtäkkiä olen, täysin syyttä, juuri kuvailemaani B-ryhmää. Taistelen byrokratian kanssa, olen virkailijoiden heittopussi, makaan sairaalan käytävällä veret housuissa, koska " nyt on vähän ruuhkaa" .
On helppo ummistaa silmät todellisuudesta ja elää haavemaailmassa, jossa kaikki tanssii tähtien kanssa ja kauppakeskuksessa iskelmä soi hellästi ja marimekko on tarjouksessa - menepä katsomaan vanhainkotiin, terveyskeskuksen vuodeosastolle, itähelsinkiläiseen päiväkotiin, alkoholistien ja asunnottomien yömajaan jne. Mutta Katainen vain puhuu pärjääjien yhteiskunnasta ja siitä, kuinka Suomen pitäisi liittyä Natoon (miettikää puolustusmäärärahojen nousua, kun on ostettava yhteensopivat vempaimet ja vehkeet)...
Haloo!
Mutta uskon, että ajat ja ihmiset ovat muuttuneet sitten vuoden 1918. Sitähän te demarit ette usko, vaan edelleen ratsastatte tällä vastakkainasettelulla ja luotte mahdollisimman paljon eripuraa ihmisten välille.
Vierailija: