Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus: Työttömille tulee uusi "aktivointijakso"

Vierailija
09.05.2025 |

"UUTENA asiana tuensaajille tulee niin sanottu aktivointijakso. Alle 25-vuotiaat osallistuvat aktivointijaksolle, kun tuen saaminen on jatkunut kahdeksan kuukautta. Jo 25 vuotta täyttäneille aktivointijakso tulee puolentoista vuoden jälkeen."

Kommentit (751)

Vierailija
101/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

grimm-reaper Grahn-Laasonen iskee jälleen. Jos vielä itsevaltiaita esitettäisiin niin sehän olisi täydellinen hahmos inne.

Sanni on vain Orpon sätkynukke ja hänet on pestattu hoitamaan likaiset työt. Naisena on varmaan kannattanut ottaa tuo rooli kuitenkin vastaan. Kokoomuksella ei ole ikinä ollut naispuheenjohtajaakaan. 

Vierailija
102/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistavaa! Nyt työttömän täytyy kaydä suihkussa, vaihtaa vähemmän likaiset vaatteet päälle ja ennen kaikkea olla hetki selvinpäin, jotta korvaukset rullaisivat vastikkeena työnhausta.

Olet vastenmielinen typerissä oletuksissasi. Minä katson, että saamani työmarkkinatuki on vastike sille, että olen maksanut ansiotuloistani työttömyysvakuusmaksua yli 30 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa pitkäaikais työttömistä ei todellakaan ole työkykyisiä, osa kuuluisi eläkkeelle

Vierailija
104/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä. Mitä nämä aktivoinnit ja osallistumiset auttavat, JOS EI OLE TÖITÄ?

Eihän ne auta mitään. Ovat vain puuhastelua jolla yritetään näyttää että tehdään jotain. Oikeasti nuo aktivoinnit ja muu pilipali toiminta ovat pelkkää rahan menoa. 

Vierailija
105/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin katkaiseeko tuo aktivointijakso työttmöyyden vai miten se muuttaisi pitkäaikaistyöttömien asemaa? 

Ei katkaise, tarkoituksena on vain kyykytys ja nöyryytys. 

Se on ihan hyvä patistella töihin. Toinen vaihtoehto olisi tukien katkaisu niin alkaisi 'sisäsyntyinen aktivointi'.

.... ilman tukia ihmiset jätetään heitteille. Eikös ollut että eutanasiaa ei voi hyväksyä koska kaikilla ihmisarvo.?? No köyhille työttömille ei kait tällaista arvoa ole???

Vierailija
106/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan nähdä sen työnantajan, joka ottaa kävelykepin kanssa puuskuttavan monisairaan töihin ja maksaa sille vielä palkan. Mutta joudan minä keskustelemaan vaikka joka päivä.

Suurin osa työttömistä ei ole mitään kävelykepittelijöitä vaan ihan tavallisia koulutettuja työikäisiä suomalaisia. Turhaan joka ketjuun maalaat kuvaa työttömistä vammaisina.

Vierailija
107/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä. Mitä nämä aktivoinnit ja osallistumiset auttavat, JOS EI OLE TÖITÄ?

Ei niiden ole edes tarkoitus auttaa.

Niiden tarkoitus on saada työttömät näyttämään syyllisiltä työttömyyteensä. Ihan vaan siksi, että päättäjiä ei syytettäisi työttömyydestä eikä vaadittaisi korjaamaan tilannetta.

Sen takia työttömiä "aktivoidaan", pilkataan ja kyykytetään.

Vierailija
108/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaiseeko tää jonkun muunkin ongelman kuin sen että työkkärin ja ministeriön turhimot tarvitsee lisää puuhasteltavaa ettei joku keksi ettei noilla ole mitään virkaa hallinnossa?

Suomi tarvitsee TÖITÄ sããtana eikä jotain vammaista aktivointia. Ja TYÖ tarkoittaa siis sellaista yksityisen sektorin työtä josta maksetaan ihan oikeaa palkkaa eikä jotain orjatyöpuuhastelua jossain julkisen sektorin loisjärjestöissä. 

Vierailija
109/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktivointi tarkoittanee sitä että hakemalla haetaan miten saataisiin karenssille? Ei vaikuta riittävän työkykyiseltä yms arviot?

Pikkuhiljaa pitäisi aktivoida yrityksiä. Yritys ja maatalusutet pois jos ei palkkaa työttömiä tuhansia.

Vierailija
110/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko kun tuon jutun kommenteissa pohditaan, tuleeko tähän yleistukeen nyt sitten samanlainen tarveharkinta kuin toimeentulotuessa jo on, ja muut kommentoijat kertovat että tulee.

Siis työttömyystukeakaan ei jatkossa saa ellei ensin kuluta kaikkia säästöjään.

Vierailija
111/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan lisää maahanmuuttoa tähän huutavaan työvoimapulaan

Vierailija
112/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaiseeko tää jonkun muunkin ongelman kuin sen että työkkärin ja ministeriön turhimot tarvitsee lisää puuhasteltavaa ettei joku keksi ettei noilla ole mitään virkaa hallinnossa?

Suomi tarvitsee TÖITÄ sããtana eikä jotain vammaista aktivointia. Ja TYÖ tarkoittaa siis sellaista yksityisen sektorin työtä josta maksetaan ihan oikeaa palkkaa eikä jotain orjatyöpuuhastelua jossain julkisen sektorin loisjärjestöissä. 

Työkeinotteluyritykset jotka järjestää noita huuhaakursseja työttömille tienaa miljoonia.

Vierailija
113/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukee, että kasvokkain työkkärin tädin kanssa, onkohan videoyhteys kasvokkain

Vierailija
114/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa pitkäaikais työttömistä ei todellakaan ole työkykyisiä, osa kuuluisi eläkkeelle

Vielä suurempi suorastaan valtava määrä on työpaikoilla ihmisiä jotka kuuluisi eläkkeelle.

Vierailija
115/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo päättäjät voivat nukkua yönsä tai elää päätöstensä kanssa? Tietävät itsekin, että näyttelyä koko touhu, tienaavat itse hyvin ja on työpaikka, ja korjaukset kosmeettisia. Hokevat varmaan mantraa itselleen työtävieroksujista, jotta kestävät.

Osalla esimerkiksi niin sanotuista nepsyistä tai persoonallisuushäiriöisillä on todettu vähemmän toimintaa sellaisilla aivoalueilla, joiden on todettu olevan yhteydessä moraaliin. Veikkaan, että politiikkaan hakeutuu ihmisiä, joilla on valtaväestöstä poikkeavia moraalikäsityksiä. Poliitikothan tavoittelevat valtaa. Ei jollain tavan tallaajalla ole suurta tarvetta vallan tavoittelulle. 

Vierailija
116/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä työttömyyskorvaus on valtion korvaus kansalaiselle siitä, että valtio on itse savustanut/lahjonut/puhunut ympäri kansalaiselle potkut työpaikalta eli valtio on itse kansalaiselle tahallisesti aiheuttanut potkut ja siksi valtion tulee korvata se rahallisesti kansalaiselle vähän niin kuin samaan tapaan kuin rikosuhrimaksu.

Niin se onkin. Me ollaan kaikki täällä vähän kuin vakuutettuina valtion puolesta. Perustuslaki määrittelee työn ihmisen oikeudeksi ja kun tämä oikeus ei toteudu valtio korvaa vahingot ja sen ettei täytä perustuslaillisia velvoitteitaan. Tämä on nyt päässyt meidän päättäjiltä unohtumaan. Ei niitä muitakaan vakuutuskorvauksia saa temppuja vastaan. Ei pitäisi tätäkään 

Vierailija
117/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä koko logiikka tässä on vähän sellainen lyödään lyötyä.

Siis kun olen henkisesti aivan romuna, kun et kelpaa kenellekään työnantajalle kovasta yrityksestä huolimatta, niin sitten vielä pamautetaan oikein kunnon rangaistukset päälle ja uhkaillaan vaikka millä, jo valmiiksi mielenterveyden ja itsetunnon kanssa taistelevaa.

Vierailija
118/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Osallistuminen on velvoittavaa. Velvoitteiden laiminlyönnistä voi seurata karenssi eli työttömyysetuuden määräaikainen menettäminen.

Sosiaali- ja terveysministeriön osastopäällikkö Liisa Siika-aho sanoi tiedotustilaisuudessa, että tarkoituksena on estää työttömyyskausien pitkittyminen.

On ollut suomalainen erikoisuus nämä hyvin pitkät, jopa kymmeniä vuosia kestävät kaudet. Tarkoituksena on varhaisella puuttumisella päästä tähän väliin, Siika-aho sanoi."

- Jos joku on oikeasti työttömänä kymmeniä vuosia, silloin on jotain muuta häikkää kuin työttömyys. Henkilö on joko henkisesti kykenemätön työhön (en tiedä korrektia sanaa tähän, ennen puhuttiin vajaaälyisestä). Tai jokin muu vahava este työllistyä (masennus, alkoholismi, rajoittunut liikuntakyky yms). Häntä vain ei päästetä taloudellisist

no mä voin kertoa mikä mua vaivaa. Olen siis ollut todella kauan pois työmarkkinoilta. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Tyroksiini ei käy, niin mitään muuta ei anneta. Kilpirauhaskiista. Todellisuudessa tarvitsisin pelkkää T3 hormonia. Mutta se on demonisoitu ja täten pannassa. Multa on jo leikattu ja lisää ilmeisesti leikataan. Se leikkaaminen vaan ei tuo minun soluihin sitä T3 hormonia. Väärät diagnoosit eläkkeelle tai sairaslomalle.

Vierailija
119/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisivät nyt sentään sen työnhakuvelvoitteen helvettiin, ihan vaan sen takia että yritykset ovat siihen väsyneitä.

Vierailija
120/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo päättäjät voivat nukkua yönsä tai elää päätöstensä kanssa? Tietävät itsekin, että näyttelyä koko touhu, tienaavat itse hyvin ja on työpaikka, ja korjaukset kosmeettisia. Hokevat varmaan mantraa itselleen työtävieroksujista, jotta kestävät.

Osalla esimerkiksi niin sanotuista nepsyistä tai persoonallisuushäiriöisillä on todettu vähemmän toimintaa sellaisilla aivoalueilla, joiden on todettu olevan yhteydessä moraaliin. Veikkaan, että politiikkaan hakeutuu ihmisiä, joilla on valtaväestöstä poikkeavia moraalikäsityksiä. Poliitikothan tavoittelevat valtaa. Ei jollain tavan tallaajalla ole suurta tarvetta vallan tavoittelulle. 

Joo meillä nepsyillä on korkeampi moraali ja oikeudenmukaisuuskäsitys. Nytkin korjaan sun valheita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi