Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus: Työttömille tulee uusi "aktivointijakso"

Vierailija
09.05.2025 |

"UUTENA asiana tuensaajille tulee niin sanottu aktivointijakso. Alle 25-vuotiaat osallistuvat aktivointijaksolle, kun tuen saaminen on jatkunut kahdeksan kuukautta. Jo 25 vuotta täyttäneille aktivointijakso tulee puolentoista vuoden jälkeen."

Kommentit (751)

Vierailija
461/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku suostuu aktivointeihin ja heikennyksiin, kyttäämiseen, on käytännössä tyhmä ja aiheuttaa muille samalla valtavia ongelmia sekä leikkauksia. Pitäisi puolustaa ihmisoikeuksia ja aloittaa se jo tänään. Joko on töissä tai työttömänä, muttei lähde hulluihin asioihin.

Vierailija
462/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hallituksen esitysluonnoksessa arvioidaan kuitenkin esitettyjen muutosten työllisyysvaikutukset vähäisiksi."

Ei yllätä, kyseiset muutokset työllistävät lähinnä työkkärin tätejä ja konsultteja. Työttömiä on paljon koska töitä on vähän. Valtaosa työttömistä haluaisi töihin, mutta hallitukset peräjälkeen olettavat että kaikki työttömät ovat työhaluttomia ja että työllistyvät kyllä kunhan antaa tarpeeksi keppiä.

Työttömien kepittämisen tarkoitus on tehdä työnhakijoista ja työntekijöistä nöyriä, jotta kelpaa pienempi palkka ja huonommat työehdot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. 

Perikuntien asuntoja ei saa myytyä eikä vuokrattua. 

Työikäiset ei saa asuntolainaa määräaikaisilla töillä, palkkatukitöillä, osa-aikatöillä eikä nolla-sopimuksilla. 

Vierailija
464/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri passitti minut kerran ns. työhönvalmennuksen. Eräs ulkopuolinen firma järjesti sitä. Siellä joku parikymppinen jolppi istui tietokoneen ääressä ja googlaili te-palveluiden sivuilta mitä paikkoja alaltani on avoinna ja luki niitä ilmoituksia minulle ääneen. Luulin olevani piilokamerassa.

Työtön FM (luonnontieteet) 

Mulla sama kokemus paitsi it-ala, mistä se vanhempi akka ei ees tiennyt mitään. Muistan vaan kun se luetteli jotain eri firmoja jotka sillä tuli mieleen ja sit mentiin yhessä kattoon niitten nettisivuja. Sillee öö miten ois toi Siemens? Sit mentiin siemens.com et onko niillä haku päällä ja sit se lueskeli niitä ilmotuksia ääneen joihin mulla ei ollu mitään osaamista yhteenkään. Hyvässä käytössä verorahat... 

Vierailija
465/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työikäiset ei saa asuntolainaa määräaikaisilla töillä, palkkatukitöillä, osa-aikatöillä eikä nolla-sopimuksilla. 

Potkulaki tuskin auttaa asiaa. 

Ja suomalaisten rahat on kiinteistöissä. 

Vierailija
466/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankki edellyttää vakituista työpaikkaa ja säästöjä tai jo maksettua kiinteistöä vakuudeksi. Ostettava kiinteistö ei pelkästään käy vakuudeksi. 

Vierailija
467/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö täytyy ottaa vastaan kokonaan tai ei mitään eli jos otat mökin järven rannalta niin joudut ottamaan myös kerrostalo-osakkeen muuttotappiokaupungista jota ei saa myytyä eikä vuokrattua. 

Jos kieltäytyy perinnöstä niin se menee automaattisesti omille lapsille. 

Vierailija
468/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parillekymmenelle vastauksena, että olen itse ollut työtön käytännössä vuodesta 2012. Toki jossakin vaiheessa työttömyys vähäksi ajaksi katkesi kun suutuin totaalisesti. Olen myös suorittanut aikaisemmin keskenjääneitä opinnot loppuun vuonna 2019 työmarkkinatuella silloin kun Sipilän aktiivimalli oli vielä voimassa. Työtä en kuitenkaan tuollakaan tutkinnolla ole saanut. Työmarkkinatukea olen saamaan vasta vuonna 2017 kun joku laki kumosi aikaisemmat ikuisuuskarenssit. En muista, mistä tuon aikoinaan sain. Sitä ennen olin siis pelkällä toimeentulotuella yli 4 vuotta, joka oli todella nöyryyttävää, eikä kukaan suostunut tekemään mitään tuon kumoamiseksi.

Vierailija
469/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut äänestettiin että estäisi kansainvaelluksen suomeen kehitysmaista eli kansanvaihdon.

Persut hallituksessa.

Kainsainvaellus kiihtyy ja suomalaiset työttömät laitetaan sijaiskärsijöiksi. 

Ensi vaaleissa persut saa ääniä 1%.

Vierailija
470/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa on 200 000 asumatonta kiinteistöä. Autiotalon omistaja voi joutua korjaamaan luvattomien kulkijoiden jälkiä ja vastaa heidän turvallisuudestaan."

https://yle.fi/a/74-20042062

Vierailija
471/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule meillä kaatuu pankit, jos asuntovelkaiset perheet yhden palkansaajavanhemman varassa kitkuttelevat aikansa ja eivät selviydy asuntoveloista. Korttitalo ei pysy pystyssä. Jo nyt homma nitisee pahasti. Tuo uusi sääntö olisi viimeinen oljenkorsi. Ainakin kaikki kulutus saadaan seis useaksi vuodeksi.

Vaihtoehtoa mennä töihin ei ole, jos ei palkata

Jokainen tietää jo historiasta ja muissa eu-maissa tapahtuneista sen että pankkeja ei päästetä kaatumaan vaan ne pidetään väkisin pystyssä. 90-luvun laman kaltaista tilannetta ei enää pääse tapahtumaan, sillä devalvaatiota ei voi tehdä eikä ulkomaisia valuuttalainoja enää merkittävissä määrin ole.

Vierailija
472/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeekohan tuo myös ansiosidonnaisilla korvauksella olevia, jotka ei saa mitään asumis- tai muita tukia? Vai onko tämä vain nyt peruspäivärahaa ja työmarkkinatukea saaville, jotka siis usein kai saavat muitakin tukia. 

Vierailija
473/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osa-aikatyössä niin ei välttämättä ehdi menemään. Kuten mulle on virkailija sanonut että työvuorot menee kaiken edelle eli esim. halusin suorittaa työnhaku kurssin jotta osaan CV:n tehdä. En olisi lähiopetuksena pystynyt suorittaa vuorojen takia eli piti eka selvittää voiko etänä tehdä  omaan tahtiin  ja pystyi tekemään.

Vierailija
474/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankki edellyttää vakituista työpaikkaa ja säästöjä tai jo maksettua kiinteistöä vakuudeksi. Ostettava kiinteistö ei pelkästään käy vakuudeksi. 

Pankki voi kieltäytyä pelkän pärstän perusteella ts. korruption tai henkilökohtaisen kaunan/kateuden takia.

Vierailija
475/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa on 200 000 asumatonta kiinteistöä. Autiotalon omistaja voi joutua korjaamaan luvattomien kulkijoiden jälkiä ja vastaa heidän turvallisuudestaan."

https://yle.fi/a/74-20042062

"Jos sivulliselle käy onnettomuus voi vastuu langeta rakennuksen omistajalle.

Rakennuksen omistaja voi saada syytteen kuolemantuottamuksesta." 

Vierailija
476/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on vain alkua uudistuksille. Seuraavaksi työttömille tulee velvoittava työntekovelvollisuus 30 h / viikko, jos haluaa saada tukirahoja. Asumistuki myös luultavasti poistetaan tietyn kustannusrajan ylittäviltä asunnoilta.

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026. 

Tulee omaisuuden uusjako. 

Siitä vaan. Omaisuuteni on velkaa ja voin sen jakaa muille täysimääräisesti.

Vierailija
477/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parillekymmenelle vastauksena, että olen itse ollut työtön käytännössä vuodesta 2012. Toki jossakin vaiheessa työttömyys vähäksi ajaksi katkesi kun suutuin totaalisesti. Olen myös suorittanut aikaisemmin keskenjääneitä opinnot loppuun vuonna 2019 työmarkkinatuella silloin kun Sipilän aktiivimalli oli vielä voimassa. Työtä en kuitenkaan tuollakaan tutkinnolla ole saanut. Työmarkkinatukea olen saamaan vasta vuonna 2017 kun joku laki kumosi aikaisemmat ikuisuuskarenssit. En muista, mistä tuon aikoinaan sain. Sitä ennen olin siis pelkällä toimeentulotuella yli 4 vuotta, joka oli todella nöyryyttävää, eikä kukaan suostunut tekemään mitään tuon kumoamiseksi.

Siis vain muutamalle tähän liittyen kirjoittaneelle halusin vastata.

Vierailija
478/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen osa-aikatyössä niin ei välttämättä ehdi menemään. Kuten mulle on virkailija sanonut että työvuorot menee kaiken edelle eli esim. halusin suorittaa työnhaku kurssin jotta osaan CV:n tehdä. En olisi lähiopetuksena pystynyt suorittaa vuorojen takia eli piti eka selvittää voiko etänä tehdä  omaan tahtiin  ja pystyi tekemään.

Osa-aikatyötä tekevät joutuvat kohta hakemaan neljää työpaikkaa kuukaudessa kuten tavallisetkin työttömät. Kiitä hallitusta.

Vierailija
479/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Osallistuminen on velvoittavaa. Velvoitteiden laiminlyönnistä voi seurata karenssi eli työttömyysetuuden määräaikainen menettäminen.

Sosiaali- ja terveysministeriön osastopäällikkö Liisa Siika-aho sanoi tiedotustilaisuudessa, että tarkoituksena on estää työttömyyskausien pitkittyminen.

On ollut suomalainen erikoisuus nämä hyvin pitkät, jopa kymmeniä vuosia kestävät kaudet. Tarkoituksena on varhaisella puuttumisella päästä tähän väliin, Siika-aho sanoi."

Ajatella ,kymmeniä vuosia eikä mitään töitä ole löytynyt,oleskelun aika on ohi.

Nuo ihmiset ovat olleet koko ikänsä työttömiä tai sitten jääneet työttömiksi 1990-luvun laman aikana.

Vuoden työttömä

Tulevaa härdelliä perustellaan kortistossa kymmeniä vuosia työttömänä olleiden perusteella. 

Vierailija
480/751 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi työikäiset ei saa lainaa pankista. 

Ei olla vastuussa autiotaloista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme