Minkälaisessa työssä/työpaikassa on liikaa töitä niin ettei ehdi yhden työpäivän aikana kaikkea tekemään?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on aloja ja töitä, jossa työt kasaantuvat, mutta eniten ihmettelen sitä, että samaa työtä tekevät kollegat eivät saa asioita hoidettua.
Usealle yhteinen nimittäjä on pikkutarkkuus. He kaikki puhuvatkin pitkiä monologeja, kun kaikki yksityiskohdat pitää saada sanottua. Luulen, että sama pikkutarkkuus menee myös yksittäisiin työtehtäviin.
Sitten on niitä, joilla on fomo. Ovat joka paikassa. Eikä siksi ehdi tekemään varsinaisia töitä.
Pilkunnyppijät ovat huonoja priorisoimaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalahuoltaja välillä joutuu jättämään siivoamatta jotain tiloja. Veriräjähdys ja sen siivoaminen vie helposti jopa 1,5h. Se on sitten jostain muusta pois
mikä on veriräjähdys?
Mä (toinen) olen siivonnut pari verensyöksyä, oisko sellainen ajasta päätellen. Yllättäviä sotkuja tulee myös potilailta, jotka repivät kanyylin irti. Näitä sekavia on useammin.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan ihmisestä kiinni miten työnsä järjestelee. Joku saa koko päivän tuhlaantumaan jonninjoutavuuksiin kun toinen tekee tuloksen puolessa työpäivässä
No ei se kyllä todellakaan näin aina ole. NS. duunarityössä osittain joo, jossa olin aiemmin ja päivän aikana piti tehdä tehtävät x. Nyt valtiolla työnmäärä on jäätävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan ihmisestä kiinni miten työnsä järjestelee. Joku saa koko päivän tuhlaantumaan jonninjoutavuuksiin kun toinen tekee tuloksen puolessa työpäivässä
No ei se kyllä todellakaan näin aina ole. NS. duunarityössä osittain joo, jossa olin aiemmin ja päivän aikana piti tehdä tehtävät x. Nyt valtiolla työnmäärä on jäätävä.
Eikö kokemus auta työmäärän hallitsemisessa? On oppinut, mistä voi oikoa.
Minulle annettiin viis eri hommaa ja toinen pomo tuli valittamaan kun en tehnyt kaikkia samaan aikaan ja valmista ei tullut. Aina joku tuli käskemään toista hommaa tekemään niin neljä muuta hommaa kesken. Kerran räjähdin ja huusin pomolle kurkku suorana että se on huonoin työnjohtaja mitä on olemassa. Sillä ei ole mitään orkanisointi kykyä ja kaikki on sekaisin. Sitten joudun jonkun isomman pomon juttusille ja haukuin sille monta työntekijää ettei ne saakeli osaa mitään järjestää ja kysyi että miten luulee firmalla menevän kun työt seisoo eikä koskaan tule valmista niin firma menettää rahaa. Kolmen viikon päästä kaksi työntekijää sai potkut ja minulta kysyttiin haluanko työnjohtajaksi. Saisin myös palkkaa paljon enemmän. Otin työn vastaan ja parisssa kuukaudessa sain firmat asiat ja toimitukset toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä riittää puuhaa 24/7 ja 365.
- sairaala
NImin. Kissavideoita, kahvia ja sokerimunkkeja
Vierailija kirjoitti:
Minulle annettiin viis eri hommaa ja toinen pomo tuli valittamaan kun en tehnyt kaikkia samaan aikaan ja valmista ei tullut. Aina joku tuli käskemään toista hommaa tekemään niin neljä muuta hommaa kesken. Kerran räjähdin ja huusin pomolle kurkku suorana että se on huonoin työnjohtaja mitä on olemassa. Sillä ei ole mitään orkanisointi kykyä ja kaikki on sekaisin. Sitten joudun jonkun isomman pomon juttusille ja haukuin sille monta työntekijää ettei ne saakeli osaa mitään järjestää ja kysyi että miten luulee firmalla menevän kun työt seisoo eikä koskaan tule valmista niin firma menettää rahaa. Kolmen viikon päästä kaksi työntekijää sai potkut ja minulta kysyttiin haluanko työnjohtajaksi. Saisin myös palkkaa paljon enemmän. Otin työn vastaan ja parisssa kuukaudessa sain firmat asiat ja toimitukset toimimaan.
Niinpä. Hommat pitää ajatella yrityksen ja eurojen näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole ollut oikeissa töissä kun typeriä kyselee.
En kysele typeriä, mutta näin nuorena 18v. ihmisenä sitä työkokemusta ei ole juurikaan. Yksi asia on varma, että tahtoa löytyy tehdä oikeita töitä ja toivon ettei minusta tule yhtä katkeraa ja ilkeää ihmistä kuten sinä. Löysää pipoa hyvä ihminen ja hanki paremmat käytöstavat. Kannusta, älä lannista.
Vierailija kirjoitti:
TOSIELÄMÄN SANKARITARINA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kokemus auta työmäärän hallitsemisessa? On oppinut, mistä voi oikoa.
Ei. Koska työntekijöitä on yksinkertaisesti liian vähän ja töitä ihan liikaa. Työt ei vaan koskaan voi loppua.
Vierailija kirjoitti:
Jos töitä on niukasti, kannattaa venyttää niiden tekemistä että työpaikka säilyy.
Siinä voi käydä niin, että kun määräaikaisen työsopimus on loppumassa, häntä ei enää oteta jatkoon. Suositukset Mahdolliselle seuraavalle työnantajalle voivat olla huononpuoleiset.
Varmasti on aloja ja töitä, jossa työt kasaantuvat, mutta eniten ihmettelen sitä, että samaa työtä tekevät kollegat eivät saa asioita hoidettua.
Usealle yhteinen nimittäjä on pikkutarkkuus. He kaikki puhuvatkin pitkiä monologeja, kun kaikki yksityiskohdat pitää saada sanottua. Luulen, että sama pikkutarkkuus menee myös yksittäisiin työtehtäviin.
Sitten on niitä, joilla on fomo. Ovat joka paikassa. Eikä siksi ehdi tekemään varsinaisia töitä.