Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä on häät kesällä ja mietin onko ok tarjota ykkös olutta ja 5.0% viiniä?

Vierailija
08.05.2025 |

Ihan säästöä ajattelen. Toivon todella, ettei kukaan vieraista ole humalanhaun takia tulossa häihimme.

Miten luulette mies vieraiden suhtautuvan huomatessaan, että tarjolla oleva olut on ykköstä?

5 prosenttinen viini on taas oikein hyvää.

Olemme pienituloisia ja kaikki kallistuu kokoajan.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuollaiset **pelkät** kevytvaihtoehdot ovat kutsuissa mauttomia kirjaimellisesti ja muutenkin.

Siis nollakerholaisille tietysti pitää olla se täysin alkoholiton vaihtoehto, mutta muille vieraille sitten normivahvuista viiniä ja olutta.

Eikä kyse ole pelkästä alkoholista sinänsä, vaan laadukkaammat oluet ja viinit ovat itsessään yleensä vähän vahvempaa sorttia.

Vierailija
62/66 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti noiden tarjoamiseen on mikä? Se että on halvempia? Vai se ettette halua tarjota alkoa?

Mä ottaisin murluummin jonkun muun alkoholittoman juoman kuin 0% oluen tai viinin. Mieluummin vettä, mehua, limsaa jne mitkä on normaalistikin alkoholittomia. Kohottaisin maljan Mieluummin pommacilla kuin alkoholittomalla skumpalla. Jos siis pointtina alkottomat häät. En juo alkoa juhlissa sen vuoksi että se on hyvää vaan sen vuoksi että saa pienen hiprakan ja rentoudun kun olen jännittäjä.

Jos taas tarjoatte noita vaan hinnan takia niin ehkä en tuhlaisi rahojani tommoseen.

Säästäisin jossain muussa. Mun ystävä- ja lähipiiri on sellaisia jotka ei välttämättä alkoholittomista häistä välittäisi enkä itsekään alkottomia juhlia haluaisi niin ehkä olen huono sanomaan. Mun lähipiirissä ei kukaan taida vetää ikinä överiksi enkä itsekään alkoa juo kuin juhlissa mutta kyllä se alkoholi on kiva tunnelmannostaja. Eri asia jos alkoholisteja ja kännitappelijoita suvussa/kavereissa niin ymmärrän alkottomat häät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskivahvuisessa ravintola viinissä 11-15%

Joo, mutta me tarjotaan miedompaa.

Ap

Markettiviineistä mielummin se 8% versio. Ne 5% maistuvat ihan kamalilta ainakin minun mielestäni.

Ne on viinijuomia, ei viinejä.

Vierailija
64/66 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskivahvuisessa ravintola viinissä 11-15%

Joo, mutta me tarjotaan miedompaa.

Ap

Markettiviineistä mielummin se 8% versio. Ne 5% maistuvat ihan kamalilta ainakin minun mielestäni.

Ne on viinijuomia, ei viinejä.

Jep, jep. Ihan niinkuin laktoositon maito on maitojuoma. Silti kutsun sitä aina maidoksi.

Vierailija
65/66 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä, vaan ainoastaan kummalliselta tavalta "säästää". Mielummin aidosti alkoholittomat tarjoilut, esim. kotikaljaa (jos on pakko), vettä, vissyä ja ehkä jotain mehua (jos tulee lapsia). Alkumaljat kuoharia ja kaikki muut alkoholit maksulliseen baariin. Sieltä ostaa viininsä ja oluensa ne, joiden pitää saada. Tällaisissa häissä olen ollutkin ja oli oikein mukavaa.

Vierailija
66/66 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan kanssa tarjolle jotain ruokaan sopivia viinejä alkosta ja kaupasta jotain olutta. Loppu illan voi tarjolla olla halvinta mahdollista viiniä mitä alkosta saa. Ne jotka haluavat humaltua, niin heille maku on samantekevää.