Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä on häät kesällä ja mietin onko ok tarjota ykkös olutta ja 5.0% viiniä?

Vierailija
08.05.2025 |

Ihan säästöä ajattelen. Toivon todella, ettei kukaan vieraista ole humalanhaun takia tulossa häihimme.

Miten luulette mies vieraiden suhtautuvan huomatessaan, että tarjolla oleva olut on ykköstä?

5 prosenttinen viini on taas oikein hyvää.

Olemme pienituloisia ja kaikki kallistuu kokoajan.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilatkaa ulkomailta juomat. 

Portugalista saa tilattua kelpo viinejä 4-6€ per pullo. Kuriiri tuo ovelle.

Vierailija
22/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäpä teitä estää. 

Olen ollut alkoholittomissakin häissä. Osa oli asiasta mielissään, osa lähti jollain tekosyyllä heti ruokailun jälkeen pois ja loput kävivät vetämässä kossua auton takakontista ja olivat pyörryksissä.

Tämä tuskin oli hääparin tarkoitus, kunhan olivat hyväntahtoisia hölmöjä.

Kiitos, jaoit kokemuksena sen minkä minä jouduin lunttaamaan kristallipallosta. Tämä on juuri näin. Estyneet ja sulkeutuneet ihmiset häipyvät heti ruoan jälkeen, muutama on ihan korrektisti ja loppu seurakunta tinttaa kirkasta nurkan takana. Tappelujen todennäköisyys suhteellisen suuri Porista pohjoiseen päin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin onnellinen ykkösoluesta, tuo viiden prosentin viini sen sijaan jäisi juomatta. Ihan hyvä idea myydä omakustannehintaan omasta baarista, uskon että monet ymmärtävät kuinka älyttömästi rahaa menee vieraiden juomiin. 

Kyllä ne muut tarjoilut maksaa enemmän. Ellei sitten koko suku ole niin juoppoa porukkaa että uppoaa 2 pulloa viiniä ja pullo väkeviä per nuppi.

Vierailija
24/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei samantien kokonaan alkoholittomat? Yksi malja kaikille, jos pakko tarjota alkoholia, sitten vain mehua ja limua, mutta sekin on kallista.Tai sitten joku teistä lähtee vielä ennen häitä ajamaan Tallinnaan noutoreissulle autolla.

Vierailija
25/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytte viinit Tallinnasta 

Vierailija
26/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo elää tavallaa vieraat kulkee ajallaan. - Varmasti voi järjestää ikimusitoiset häät, vaikka niissä ei tarjottaisi pisaraakaan alkoholia. - Mutta ihan yhtä hyvin niinkin, että alkoholia on tarjolla ja järjestetään esim aikuisten häät, jonne ei kutsuta lapsia. 

Häät on thääparin juhla ja lähes aina on heitä jotka jaksavat kertoa miten tai kuinka häitä muka oikeasti pitäsi viettää. 

Se on erityisen helppoa silloin kun itse ei tarvitse kuin osallistua; eikä sitäkään ole pakko tehdä jos kovin ahdistaa ja tuntuu kurjalta kun kokeen hääjuhlan olevan tavalla tai tosiella vääränlainen. - Ehkä on silloin parempikin jäädä kotiin, jos ei osaisi häissä muuta kuin mököttää ja arvostella häiden järjestelyjä.

Uskovainen mies

Vierailija
27/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi perinteinen hääjuoma eli sahti ja ruokaryypyksi aitoa pontikkaa.

Vierailija
28/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa baari pystyyn, omakustanneperiaatteella. Olut 1e. Lasi viiniä 2e. 

Jos jompikumpi tuottaa tappiota, niin toisesta saatte ne sentit takas.

Aika halvalla lähtee. Ihan holtittomaksi ryyppäämiseksi menee varmasti noilla hinnoilla.

Omat saa pois. Se tavoite.

Joa haluaa häämatkalle pientä kassaa, niin sit olut 3e ja viinilasi 5e. 

Oluttölkki maksaa jotain 1.2 e/kpl, viinipullo kympin ja siitä saa viisi-kuusi kaatoa eli vaikkapa nyt 5 x 5e

Vierailija
29/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talo elää tavallaa vieraat kulkee ajallaan. - Varmasti voi järjestää ikimusitoiset häät, vaikka niissä ei tarjottaisi pisaraakaan alkoholia. - Mutta ihan yhtä hyvin niinkin, että alkoholia on tarjolla ja järjestetään esim aikuisten häät, jonne ei kutsuta lapsia. 

Häät on thääparin juhla ja lähes aina on heitä jotka jaksavat kertoa miten tai kuinka häitä muka oikeasti pitäsi viettää. 

Se on erityisen helppoa silloin kun itse ei tarvitse kuin osallistua; eikä sitäkään ole pakko tehdä jos kovin ahdistaa ja tuntuu kurjalta kun kokeen hääjuhlan olevan tavalla tai tosiella vääränlainen. - Ehkä on silloin parempikin jäädä kotiin, jos ei osaisi häissä muuta kuin mököttää ja arvostella häiden järjestelyjä.

Uskovainen mies

Ei lapsille tarvitse sitä alkoholia tarjoilla ja hyvää se tekee penskojenkin nähdä sukulaiset pikku hutikassa.

Vierailija
30/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös alkoholittomia voi tarjota. Holitonta viiniä ja olutta. 

Vierailija
31/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oluenkin olisi sama olla 5% jos haluaa rajottaa alkoholin käyttöä? Mitä eroa sillä on 5% viiniin? Itse en juo viiniä päänsäryn vuoksi.

Vierailija
32/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi perinteinen hääjuoma eli sahti ja ruokaryypyksi aitoa pontikkaa.

Ja nämähän voi valmistaa itse niin tulee halvaksi!

Vierailija
33/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö oluenkin olisi sama olla 5% jos haluaa rajottaa alkoholin käyttöä? Mitä eroa sillä on 5% viiniin? Itse en juo viiniä päänsäryn vuoksi.

10% sahtia tai vahvaa olutta sitten jos viini on laihaa litkua.

Vierailija
34/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinin voi korvata myös suomalaisella sokeriviinillä. Loppuillasta saa koko suku kiljua.

Vierailija
35/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjotaan nk. ruokajuomat eli alkumalja, 1-2 lasia viiniä ja jokin juoma jälkiruoan/kahvin kanssa. +Vettä. Loput juomat saa ostaa omalla rahalla baarista.

Vierailija
36/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista on 5 prosenttinen viini? Varmaan aika kauheaa. Mä ostin yhden "viinipullon" marketista kun luin arvosteluista, että se on parasta mitä sieltä saa. 

Kehittelin siitä sitten jotain drinkkejä kun se oli juomakevotonta muuten

Mielummin joku boolin tapainen raikas yleisjuoma ilman alkoholia kuin nuo sinun korvikkeet

Hauskoja juhlia!

Vierailija
37/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kotikaljaa ja sima maistuisi paremmin .Lisäksi vaikka  valkoista sangriaa, on näyttävän näköistäkin kannussa.

Vierailija
38/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa tarjota oikeata viiniä ja kunnon ruokaa niin menkää kaksistaan naimisiin, syömään hyvin ravintolaan ja voitte yöpyä hotellissa. Ei vieraille tarjota mitään 5% litkua, se maistuu ihan kauhealle.

Vierailija
39/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitää häät jollei oo varaa? Tyhmä ajatuksenakin.

Vierailija
40/66 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä kukaan muukaan päänsäryn vuoksi juo, vaan siksi kun se maistuu hyvältä.