Hanttihommiin menneet korkeakoulutetut
Jos jostain syystä (olipa se mikä tahansa) ette ole päätyneet korkeakoulustusta vaativille aloille, niin mistä olette löytäneet "motivaation"/"voiman" tehdä hanttihommia korkeakoulun käytyä ja koulussa hikkeiltyä? Kysymys ei koske ihmisiä jotka viihtyvät hanttihommissa tai joille ne tuntuvat luontevilta. Itsellä kauhea henkinen vastarinta kun pitäisi lähteä kilpailemaan toisten kanssa jostain hanttipaikoista koulujen käymisen jälkeen. Ehkä vielä menisi jos niihin voisi vaan kävellä sisään kuten 2000-luvun alussa, mutta että niitä pitäisi tarmolla hakea ja kilpailla...
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maisteri. Biologi. Nyt, kun en ole saanut koulutustani vastaavaa työtä, myyn yöllä nakkeja Kouvolan asemalla. Ei tämäkään hanttihommia ole. Jotain on on tehtävä, että saa oman elatuksensa.
Kaikki asialliset työt ovat tärkeitä. Ei ole hanttihommia muualla kuin niiden ihmisten kuvitelmissa, jotka luulevat olevansa jotenkin "parempia".
Sotessa eivät edes tervehdi itseään alempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse, mutta sukulainen on matematiikan maisteri ja tekee maatalouslomittajan hommia, ihan omasta halustaan. Virka olisi ollut tarjolla😁
"Kysymys ei koske ihmisiä jotka viihtyvät hanttihommissa tai joille ne tuntuvat luontevilta."
No ehkä olisi korkea aika alkaa viihtymään sellaisissa hommissa, joita saa, tai perustaa oma yritys, tms., jos siis et halua laiskotella kotona ja toivoa, ettei tukileikkauksia jatkossa tulisi.
Palkka motivoi ja olen onnistunut saamaan rauhallisen työn joka ei kuormita liikaa. Monissa hanttihommissa ongelma on että palkka on pieni mutta silti työ vie kaikki mehut. Turhauttaa ajatus "hukatusta potentiaalista" kun tiedän olevani ihan fiksu ihminen joka pystyisi muuhunkin, kirjoitukset ja opinnot sujui aikoinaan kiitettävästi. Mutta auttaa kun miettii hyviä asioita elämässä, niitäkin onneksi on.
Vinkatkaa chilleimmät hanttihommat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maisteri. Biologi. Nyt, kun en ole saanut koulutustani vastaavaa työtä, myyn yöllä nakkeja Kouvolan asemalla. Ei tämäkään hanttihommia ole. Jotain on on tehtävä, että saa oman elatuksensa.
Kaikki asialliset työt ovat tärkeitä. Ei ole hanttihommia muualla kuin niiden ihmisten kuvitelmissa, jotka luulevat olevansa jotenkin "parempia".
Itse sain aikoinaan eniten vittuilevia kommentteja hanttihommistani nuorilta miehiltä, jotka itsekin olivat ihan tavallisissa duunariammateissa. Sama juttu joskus, kun olin hetken aikaa työtön. Ilmeisesti he sitten boostailivat omaa huonoa itsetuntoaan tuolla.
Hanttihommaa vai matalapalkka työtä, jos matalapalkka työssä niin sillä ei itseä elätä?
Siivoojaksi, tiskaajaksi mutta niihin hommiin on
nykyään myös pitkät jonot.
Korkeakouluista valitettavasti valmistuu nykyään
kortistoon.
Supon homot ja mm. srmeijan kaunaiset kadehtijamiehet haluaa estää naisilta surkeimmatkin hanttihommat typerien miesten keskellä. Isompi ongelma on heikkoitsetuntoiselle miehelle työnantajana naisen muka liian korkea koulutus ja vetoavat muihin syihin sitten. Työtön tyhmä mies on roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain aikoinaan eniten vittuilevia kommentteja hanttihommistani nuorilta miehiltä, jotka itsekin olivat ihan tavallisissa duunariammateissa. Sama juttu joskus, kun olin hetken aikaa työtön. Ilmeisesti he sitten boostailivat omaa huonoa itsetuntoaan tuolla.
Joo raukkojen pitää vielä aikuisena kuittailla siitä etteivät itse menestyneet koulussa.
Kaksi lasta ruokittavana. Se motivoi.