Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltan vauvakuva kauhistuttaa. Eikö suojeluvaisto ole herännyt?

Vierailija
08.05.2025 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c5941eba-bf0a-4b8e-b1a1-b0563b…

Itsekin mietin kyllä että nyt on kyllä pikkasen edetty yli "hyvän somekuvan" toivossa 

Kommentit (360)

Vierailija
341/360 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kanssajulkkikset vaan kilpaa kehuvat. En seuraa yhtäkään julkkista somessa, koska he ovat niin ärsyttäviä siinä tavassaan olla vaan niin mielinkielin muille julkkiksille että saisi itse jotain lisänäkyvyyttä ja sitten puolustellaan mm. tällaista typeryyttä ja itketään kun saadaan negatiivisempia kommentteja.

TOtta ajattelevat kaikki itseään ja omaa näkyyvyyttään. Muusta viis.

Vierailija
342/360 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua surettaa se, mihin tämä maailma on mennyt. Samalla myös ihmetyttää, hävettää ja vihastuttaa. Ei vauva ole mikään esine, jota esitellä ties missä asennoissa. Vain saadakseen merkityksettömiä tykkäyksiä virtuaalimaailmassa, jota ei oikeasti ole. Vauva on elollinen olento, ihminen, ja vanhempien ainoa tehtävä on pitää vauvasta huolta, eikä altistaa vaaroille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/360 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli julkaistu Vähän erillisia kuvia.

Vierailija
344/360 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää äitienpäivää! 

Vierailija
345/360 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen pitäisi tulla sama laki kuin Saksassa, että alaikäisten lasten kuvia EI saa julkaista some alustoilla. Ei omien eikä muidenkaan. 

Vierailija
346/360 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että tuossa kuvassa tiivistyy tämä someajan ja jatkuvan sisällöntuottamisen ongelmat. Ja on hyvä, että joku kauhistuu tai puuttuu. Se että kaikesta vain tykätään ja itsestä ikävät sanomiset tuomitaan kiusaamiseksi tai maalittamiseksi tuottaa myös somea jossa ei ole vastuita tai velvollisuuksia kellään. On vain aina rohkeampia ja kekseliäämpiä kuvia, kun minä teen nyt näin. Omaa toimintaansa ei voi muuttaa, jos ympärillä kehutaan ja mennään virran mukana täysin kyseenalaistamatta. 

Vierailija
347/360 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että tuossa kuvassa tiivistyy tämä someajan ja jatkuvan sisällöntuottamisen ongelmat. Ja on hyvä, että joku kauhistuu tai puuttuu. Se että kaikesta vain tykätään ja itsestä ikävät sanomiset tuomitaan kiusaamiseksi tai maalittamiseksi tuottaa myös somea jossa ei ole vastuita tai velvollisuuksia kellään. On vain aina rohkeampia ja kekseliäämpiä kuvia, kun minä teen nyt näin. Omaa toimintaansa ei voi muuttaa, jos ympärillä kehutaan ja mennään virran mukana täysin kyseenalaistamatta. 

Todella hyvin sanottu ja syvällisesti ajateltu! Toivottavasti moni lukisi tämän! 

Vierailija
348/360 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen pitäisi tulla sama laki kuin Saksassa, että alaikäisten lasten kuvia EI saa julkaista some alustoilla. Ei omien eikä muidenkaan. 

Jos tästä tehtäisiin lakialoite, allekirjoittaisitteko? Minä allekirjoittaisin! 

Peukku ylös: allekirjoittaisit

Peukku alas: et allekirjoittaisi

Vierailija
349/360 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä Ilta kommentoinut asiaa mitenkään? Toivottavasti hänelle on opastettu vauvanhoitoa.

Vierailija
350/360 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittaako Kaj? 

Vierailija
351/360 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toive muille äideille:

Älkää riskeeratko vauvanne terveyttä somekuvien vuoksi.

Vierailija
352/360 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vauva voi hyvin, eikä saanut mitään vammaa siitä kun päätä ei tuettu. <3

Vierailija
353/360 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä pariskunta julkaissut mitään kirjoitusta siitä, että ovat pahoillaan eivätkä tienneet että vastasyntyneen vauvan päätä täytyy tukea? Olisi esimerkkinä myös muille tuleville vanhemmille. Ettei kukaan tekisi samaa virhettä.

Vierailija
354/360 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä pariskunta julkaissut mitään kirjoitusta siitä, että ovat pahoillaan eivätkä tienneet että vastasyntyneen vauvan päätä täytyy tukea? Olisi esimerkkinä myös muille tuleville vanhemmille. Ettei kukaan tekisi samaa virhettä.

Miksi olisivat pahoillaan. Kuvalla on 30 000 tykkäystä. Semmoista se some on ja pahenee vaan. Syytöntä vauvaa siinä riiputetaan. Pahaa tekee.

Vierailija
355/360 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin hyvä ois jos koskisi ainakin näitä ketkä tekee rahaa somella. Lapsi ei saa olla tulonlähde.

Vierailija
356/360 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku tykkää tuosta? Oikeasti?

Vierailija
357/360 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kuvat pois netistä!

Vierailija
358/360 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa mua ja mun miestä ja mun vauvaa!!!!! Katsokaa kaikkii!!!!

Mistä nämä ihmiset ovat jääneet eletyssä elämässään paitsioon?

Vierailija
359/360 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on kyllä hullua. Tekisikö kukaan esim Instagramia ellei siinä olisi mahdollisuus saada näitä tykkäyksiä ja kerätä seuraajia. Veikkaan että hyvin paljon vähemmän.

Vierailija
360/360 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimmäinen kysymys lienee, m i k s i  tällainen kuva piti edes ottaa? 

"Keksimme aivan uuden, innovatiivisen tavan ottaa kuvia: Vastasyntyneen päätä ei tueta. Tätä ei varmasti kukaan muu ole aiemmin tehnyt." ???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi