Jatkossa laki kieltää sukupuolitermit ammateissa. Linkki. Älytöntä
Olen itse nainen.
Hankalaa alkaa väkisin vääntää termejä. Esim kirvesmies on todella tuttu termi ja heti tietää, mitä se osaa. (Esim puuseppä on eri asia.)
Olen itse rakennusinsinööri, niin monet termit työmailla muuttuu hankaliksi ymmärtää, mitä ne edes on tarkalleen.
Lakimies -> juristi sentään yksiselitteisempi.
Ihan yhtä turhaa kuin muuttaa liikennemerkit pallopäisiksi.
Kommentit (411)
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa puuhastelua taas. Eikö EU oikeasti muuhun kykene?
Kielenkäytön muokkaus on oleellinen osa mielenmuokkausta. Näin sosialinen oikeudenmukaisuus etenee kohti kommunismin satamaa.
kivaa aivopesua
ja lampaat tottelee
Järkyttävää! Joku mainitsikin, että lopun aikoja elellään!
Kaupoissakaan enään ole naisten tai miesten vaatteet vaan ihan vaan vaatteet, onpa kiva mennä vaateostoksille joihinkin kauppoihin. Kohta varmaan kaikki vaatteet laitetaan sekasiin miesten ja naisten !
Onneksi vähemmistöt on aina vähemmistöjä, me heterot ollaan aina enemmistöjä ja sellaisina pysymme. Vähemmistöt on niitä pahimpia rasisteja ja sortajia maailmassa!
Vierailija kirjoitti:
muuttomies=muuttaja
Ei käy. Muuttaja on se tyyppi, joka muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa puuhastelua taas. Eikö EU oikeasti muuhun kykene?
Kielenkäytön muokkaus on oleellinen osa mielenmuokkausta. Näin sosialinen oikeudenmukaisuus etenee kohti kommunismin satamaa.
Toivottavasti ei. Aion äänestää oikeistoa jatkossakin. Jos siitä mitään hyötyä on...
vihervassarisuvakit pillu märkänä
avonainen katkonainen=avohenkilö katkohenkilö
mies=henkilö
nainen=nainen
sehän tässä on tavoite
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt enää muutenkaan sanoo putkimies tms? Putkiasentaja se on ollut jo kauan ja hyvä niin.
En tiedä ketään, joka puhuu putkiasentajasta. Kyllä se on "pitää kutsua putkimies". Asentaja ehkä tulee enemmän esiin isoissa rakennuskohteissa, mutta ei arkikielessä.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää! Joku mainitsikin, että lopun aikoja elellään!
Kaupoissakaan enään ole naisten tai miesten vaatteet vaan ihan vaan vaatteet, onpa kiva mennä vaateostoksille joihinkin kauppoihin. Kohta varmaan kaikki vaatteet laitetaan sekasiin miesten ja naisten !
Onneksi vähemmistöt on aina vähemmistöjä, me heterot ollaan aina enemmistöjä ja sellaisina pysymme. Vähemmistöt on niitä pahimpia rasisteja ja sortajia maailmassa!
Vaatturi tekee SINUN vaatteita. Ei miestenvaatteita eikä naistenvaatteita.
Tämä sukupuoleton muoti on luonnollisesti tarkoitettu vain rahvaalle.
Nuo ammattinimikkeiden muokkaamisen nyt jotenkin kestää, mutta että ei enää lue missään naisten, miesten, poikien tai tyttöjen niin siinä kohtaa on raja ylitetty!! Ja on alettu tekemään hyvin neutraaleja vaatteita, ei enää erota , mikä on tyttöjen ja mikä poikien vaate. Kohta pakotetaan pojatkin käyttämään mekkoja ja hameita, se oliskin mielisairauden huippu!
Koskee vain suomea, otetaan etukäteen käytöön ja kovennettuna. Ei muissa maissa jakseta tällaista, tehdään niinkuin hyvä tulee !
Vierailija kirjoitti:
mies=henkilö
nainen=nainen
sehän tässä on tavoite
Ei se puhekielessä niin mene. Käytän sanaa nainen tuskin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt enää muutenkaan sanoo putkimies tms? Putkiasentaja se on ollut jo kauan ja hyvä niin.
En tiedä ketään, joka puhuu putkiasentajasta. Kyllä se on "pitää kutsua putkimies". Asentaja ehkä tulee enemmän esiin isoissa rakennuskohteissa, mutta ei arkikielessä.
Putkimiehestä minäkin puhun. Ja sähkömiehestä. Putkiasentaja tai lvi-asentaja on virallisia tekstejä varten.
Kävin eilen katsastamassa autoni ja yllätykseksi katsatuksen hoisi katsastushenkilötär.
Tietyt jutut on miehille ja naisille sisäsyntyistä, siitä ei päästä mihinkään.
Miehet luonnolllisesti osaavat ja ymmärtävät enemmän tiettyjen asioiden päälle paremmin , kuin naiset ja päinvastoin.
Miksi miesten on niin vaikea ottaa apua vastaan?
Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva". Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva. Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut. Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla. Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo. Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".
onneksi liityttiin euroopan unioniin
ruuan hinta laskee eikä tarvi näyttää passia