Jatkossa laki kieltää sukupuolitermit ammateissa. Linkki. Älytöntä
Olen itse nainen.
Hankalaa alkaa väkisin vääntää termejä. Esim kirvesmies on todella tuttu termi ja heti tietää, mitä se osaa. (Esim puuseppä on eri asia.)
Olen itse rakennusinsinööri, niin monet termit työmailla muuttuu hankaliksi ymmärtää, mitä ne edes on tarkalleen.
Lakimies -> juristi sentään yksiselitteisempi.
Ihan yhtä turhaa kuin muuttaa liikennemerkit pallopäisiksi.
Kommentit (411)
Vierailija kirjoitti:
Naiset pois toimistoista.
Ne on poistumassa ihan itse koska uUuUpUmuS.
Tulee vielä aika jolloin naiset polvillaan rukoilevat miesten olevan miehiä taas. Jos ootte huomannut syntyvyys laskee ja se on näitten feministi ja wokehöpinöiden syytä koska agendalla on tasapäistää ja kaikki sukupuolieroja korostava kulttuuri.
Miehet ovat sekaisin siitä mitä heidän pitäisi olla eikä naiset enää kiinnostu miehistä koska feminasset vihaavat kaikkea maskuliinisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö ihmiset osaa enää suomen kieltä? Kirvesmies on ammattinimike samoin kuin lakimies tai puhemies. Lakimiehenä voi hyvin toimia nainen, koska se on ammattinimike. Normaalille ihmiselle tämän ymmärtäminen ei tuota mitään ongelmia. Ammattinimike on eri asia kuin ihmisen sukupuoli.
Naiset ovat kaikki asiat kirjaimellisesti. Siinä se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ensin voitu seuraavat 2000 vuotta käyttää puhenainen, oikeusasianainen, esinainen...
Onko lakana kana?
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö ihmiset osaa enää suomen kieltä? Kirvesmies on ammattinimike samoin kuin lakimies tai puhemies. Lakimiehenä voi hyvin toimia nainen, koska se on ammattinimike. Normaalille ihmiselle tämän ymmärtäminen ei tuota mitään ongelmia. Ammattinimike on eri asia kuin ihmisen sukupuoli.
SInä et näy osaavan lukea, vöyhö. Aloituksessa on linkki. Lue ja viisastu.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaiset naiset ei osaa muuta kuin pilata kaiken.
Jep. Inhottavaa sakkia.
Ja ennen kuin kukaan luulee mieheksi, niin kerron olevani 50v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Elämme lopun aikoja. Toivottavasti EU hajoaisi seuraavan 5 vuoden aikana.
T:putin
Sama juttu kuin liikennemerkeissä, ennen ne olivat taiteilijoiden suunnittelemia. Nyt pään paikalla on pallo, jonka joku virkanainen on siihen vaatinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset pois toimistoista.
Ne on poistumassa ihan itse koska uUuUpUmuS.
Työttömille persuille (75%) tuntematon ilmiö. Te väsytte etuushakemusten täyttelystä ja selkäkipu iskee sohvalla maatessa 😂
Isänmaa on nykyään henkilönmaa.
Mites vaimo ja aviomies? Onko ne nykyää vaimohenkilö ja aviohenkilö?
kirvesnainen :)))) , palonainen, lakinainen, metsänainen, onko olemassa enää elinkeinoasiamies
Vierailija kirjoitti:
Tulee vielä aika jolloin naiset polvillaan rukoilevat miesten olevan miehiä taas. Jos ootte huomannut syntyvyys laskee ja se on näitten feministi ja wokehöpinöiden syytä koska agendalla on tasapäistää ja kaikki sukupuolieroja korostava kulttuuri.
Miehet ovat sekaisin siitä mitä heidän pitäisi olla eikä naiset enää kiinnostu miehistä koska feminasset vihaavat kaikkea maskuliinisuutta.
Seli seli, miesvauva. Sinusta ei tule miestä koskaan
Ihmisten suussa aina ne lyhyemmät versiot jäävät elämään. Siksi mm esihenkilö ei koskaan toimi.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinäkö luulet että nämä nimikkeet on joku suuri voima laskenut meille alas taivaasta? Että ihmiset eivät ole itse keksineet niitä kuvaamaan sen ajan yhteiskuntaa ja ammatteja?
Ja että niitä ei voida muuttaa kun yhteiskunta ja ammatit muuttuvat? (Nykyään kirvesmiehinä, lakimiehinä ja puhemiehinä toimii naisia. Miksi nimike siis olisi mies-loppuinen?)
Vierailija kirjoitti:
Isänmaa on nykyään henkilönmaa.
Mites vaimo ja aviomies? Onko ne nykyää vaimohenkilö ja aviohenkilö?
Synnyinmaa? Kotimaa? Kumppani? Puoliso? Mutta jos et älynnyt, niin kyse on nyt vain ammattinimikkeistä. Kukaan ei ole kieltämässä sinulta minkään sanan käyttöä.
Synnytinelimillä varustettujen henkilöiden tekemää ruokaa. Äiti on sukupuolitettu sana ja siten paha, pitää päästä eroon .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SInä et näy osaavan lukea, vöyhö. Aloituksessa on linkki. Lue ja viisastu.
Tykkäät selvästi käyttää itse keksimiäsi sanoja. Tuolla tavalla kieli ei kuitenkaan toimi, tyttö.
Rapsahtaako sakot, jos vahingossakin mainitsee esimiehen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat kaikki asiat kirjaimellisesti. Siinä se ongelma.
Kieli on ainut tapa ajatusten siirtoon ihmisaivojen välillä. Jos mies ei opettele kieltä, hän on tietämätön tollo.
Mikä siinä on sulle noin vaikeaa? Änkytätkö? Luet väärin?
Hetkellinen mieleenjuolahdus. Onko sulla fiikus perseessä vai mikä hiertää?