Oma ääni kuulostaa niin typerältä kun kuuntelee ääniviestejään. Onks kellään samanlainen fiilis?
Niin noloa kuunnella itseään. Kuulostan lapsellista tai jotenkin todella oudolta. Muiden mielestä ääneni on rauhoittava mutta tiedä onko se joku heitto vain.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Normaalia. Kun puhut, äänesi tuulee kuuloaistillesi eri suunnasta kuin kehosi ulkopuolelta tuleva ääni.
Omaa ääniviestiäsi kuunnellessa kuulet oman äänesi sellaisena kuin muut ihmiset sen kuulevat.
No sehän se just kamalaa onkin. Toisaalta se selittää montakin asiaa, mutta mieluummin olisi niin päin että muut kuulisi sen minkä itse ja vain itse kuulisi sen minkä muut.
Kuvittelin aina päässäni(!), että mulla on miellyttävä ääni ja puherytmi mutta olin todella väärässä :(
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan hirveältä kuulostan. Ja myös näytän kamalalta kuvissa ja varsinkin videolla.
Sama setti tai videokuvaa en itsestäni ole (onneksi) nähnyt, mutta tuskin se poikkeusta tekee. Ääni on aivan kauhea ja muutenkin kuulostan ihan erilaiselta ihmiseltä mitä oikeasti olen ja viimeisin valokuva olikin sitten sellainen, etten edes tunnistanut siitä itseäni ennen kuin kollegat alkoi lähetellä viestiä että pääsit sitten firman someen.. Menin ihmeissäni katsomaan että mihin sinne ja lopulta tajusin, että se varsin tuhti täti hieman etäämmältä kuvattuna olen minä ihan itse. En todellakaan ollut tunnistanut.
Nykyisin välttelen parhaani mukaan valokuvattavaksi joutumista enkä juttelekaan juuri ihan pakollisia enempää.
Mua ei järkytä niinkään ääni, vaan se puhetapa. Omasta mielestäni olen ihan rento tyyppi, mutta nauhoitettuna kuulostan ällöttävän söpöstelevältä teennäiseltä lespaajalta. Sketsihahmolta. :(
Oma ääni ei kuulosta siltä.miltå.luulee ja oma ulkonäkö ei ole niin hyvä kun itse luulee