Miksiköhän mulla herää aina säälin tunteet kun näen naisen tuplarattaiden kanssa?
En voi mitään, mutta aina - ihan tilanteesta riippumatta - nainen työntämässä tuplarattaita herättää mussa tunteen " voi ressukkaa" . Johtuneeko sitten siitä, että
-raukalla on ehkä kaksoset
-raukalla on ehkä lapset pienellä ikäerolla
-tuplat on todella kömpelön näköiset
-lähes aina äiti moisen laitteiston kanssa on todella väsyneen ja stressaantuneen näköinen
Tiedän itsekin että outoa mutta tällaiset tunteet herää.
Kommentit (23)
Ja nykyiset tuplarattaat on kyllä niin käteviä, että niitä työntää ihan siinä kuin yksöisrattaitakin.
Se johtuu siitä että itselläni on kaksoset ja vauva-aika oli ihan järkyttävän rankkaa. Siksi aina kun vaan näen kaksosia, tunnen pelkkää myötätuntoa äitiä kohtaan.
omia tuplia, kun toivon saavani vielä toisen parin lapsia peräkkäin!!
En tiedä miltä itse olen näyttänyt tuplarattaita työntäessäni, mutta ainakaan en ole yleensä kokenut itseäni mitenkään erityisen väsyneeksi tai stressaantuneeksi. Ainakaan niinä päivinä jolloin olen saanut itseni lasten kanssa liikenteeseen.
Älä ainakaan minua sääli. Lapset ovat tosin aika pienellä ikäerolla mutta elämä on ihan hyvää enkä minä ole mikään raukka.
Vierailija:
En voi mitään, mutta aina - ihan tilanteesta riippumatta - nainen työntämässä tuplarattaita herättää mussa tunteen " voi ressukkaa" . Johtuneeko sitten siitä, että-raukalla on ehkä kaksoset
-raukalla on ehkä lapset pienellä ikäerolla
-lähes aina äiti moisen laitteiston kanssa on todella väsyneen ja stressaantuneen näköinenTiedän itsekin että outoa mutta tällaiset tunteet herää.
Ihanaa aikaa! Ihmiset pysäyttelivät ja ihastelivat lapsia ja kehuivat miten olin hyvässä kunnossa!
-raukalla on ehkä kaksoset ->> kaksosia ei ole, vaikkakin haluisin, niitä on suvussa :)
-raukalla on ehkä lapset pienellä ikäerolla..
->> nojaa.. tasan 2v ikäerolla noi kaksi tuplissa olevaa.. kesällä tilanne muuttuu kun kuopuksen ja uuden vauvan ikäeroksi tulee 1v 4kk, ei se minusta ainakaan liian pieneltä ikäerolta vaikuta :)
->> täytyy myöntää, että esikoisen ja keskimmäisen kohdalla aikoinaan käytiin peräkkäin olevia tuplia ja ne olivatkin todella hankalat ja kömpelöt, vaikka niillä pääsikin suht ahtaista paikoista.. mutta laadukkaat ja hyvät kahden vierekkäin istuvat tuplat ovat oikein miellyttävät ja mukavat, eivätkä lainkaan kömpelöt... tosin itse ainakin osaan helsingissä mukavasti reitit mitä kandee varoo ja mitä suosia, siis koska pieneen putiikkiin, jossa portaat ovella on turha näillä rattailla pyrkiä :)
-lähes aina äiti moisen laitteiston kanssa on todella väsyneen ja stressaantuneen näköinen ->>
ääh enpä oikeestaan ole vielä koskaan väsynyt ja stressaantunut ollut vaikka syntyypi kohta neljäs muksu ja esikoinen aloittaa eskarin.. ja käytössä on ollut tuplat.. tää lapsiperheen arki ja elämä antaa niin paljon energiaa, iloa ja rakkautta, että tästähän nauttii täysin rinnoin ;)
Btw mulla usein on sukulaisten/ystävien muksuja mukana ja voi olla 3kin saman ikäistä vauvaa messissä, kaksi tuplissa ja kolmas rintarepussa ja lisäksi muut muksut mukana :) Olen vielä pienikokoinen ja tosi babyface 27v :D
Kaksostenrattaat löytyvät seisomalaudalla. Lapsia on siis kolme pienellä ikäerolla. Ulos puen itseni sään mukaan ja näytän välillä väsyneeltä. Mitä sitten!
Kuten kommenteista huomaat, ei mitään säälittävää.
Ja lähes poikkeuksetta hymyilevät äiditkin. Väsyneitä, ehkä? Mutta onnellisia.=)
Jos on freesi niin ei mitään väliä.
Itsellä siis lapset ikäerolla ettei ilman tuplia olisi tultu toimeen ja sen hullunmyllyn jälkeen olen vakaasti vannonut etten halua ehdointahdoin että lapsilla olisi alle 2,5v ikäeroa.
Vauva-aika oli raskas ja kauhulla katsoin, että jollain näitä on kaksi! Noh, eipä mennyt kuin pari vuotta ja olin itse " tuplia työntelevä mamma" ja mietin tätä samaa, ajatellaankohan musta samoin kun olen itse ajatellut. Moni ap:n kohdista oli totta ainakin mun kohdalla, mutta pieni hetki elämää. En mä muutenkaan elämässäni aina ole niin 100% tyytyväinen kaikkeen, silti en automaattisesti halua jättää niitä raskainpia asioita tekemättä. :-)
Mutta johtuu varmaan siitä että, äidit jotka niitä rattaita työntelee, on yleensä kauhean yrmeän, kiukkuisen ja väsyneen näköisiä.
Ei auta vaikka olisi millainen koliikkivauva niin aina kerrotaan kuinka helppoa yhden kanssa on. Tuplia työntäessä ei tarvitse selitellä vaan saa ymmärrystä osakseen. Itse olen kyllä aina laittautunut mutta silmäpusisit paljastavat...mutta kyllä on loistava juttu saada lapset putkeen, kyllä sen edestä kestää " pienen" väsymyksen! Itse olen nukkunut huonosti jo pian 4 vuotta ja silti naurattaa aika usein!
Itse kuljen päivittäin tuplakuomareitten kanssa pitkin seutua, tuplissa 2 x 1v, rinnalla kävelevät lapset 3v, 4,5v ja 7v. En kuitenkaan väsyneenä vaan pirteänä ja onnellisena. Mitähän mahdatkaan ajatella minusta? =)
Jotkut on vaan rumia luonnostaan...
Toiveeni toteutui, syntyi lapset 1½v ikäerolla.
Ei rattaat ole kömpelöt, tai ehkä halvimmat tuplat on, mutta ei meidän. Ketterät ne ovat, vain hieman isommat kuin yhden lapsen rattaat.
Eikä tää äiti ole väsynyt, vaan erittäin energinen. Nuori, nätti, muodikas, kuten lapsetkin. Monesti on tultu sanomaan, miten nättejä lapsia mulla on, ja miten ihanan pirteä nuori äiti! Nuoruus on suhteellinen käsite: olen 27-vuotias, mutta ikäistäni nuoremman näköinen. Olen iloinen, ulospäinsuuntautunut, ja usein tulee juteltua ventovieraidenkin kanssa.
Ap ei tietenkään voi tuntemuksilleen mitään, mutta minuun ei ainakaan kannata sääliä tuhlata.
Tuntuu usein, että ihmiset luulevat kaksosten kanssa elämän olevan helppoa. Sitä se ei ole ainakaan ensimmäisen vuoden aikana. Minuakin säälittää kaksosvauvojen äidit.
T. kaksostaaperoiden äiti
Hienot, kalliit rattaat, nätisti pukeutunut äiti ja kauniisti puetut, suloiset lapset vajaa 2 v. ikäerolla! Täydellistähän tuo?
Itse muistan tuon tuplaratasvaiheen yhteinä elämäni onnellisimpana aikana. Että mua ei ainakaan olisi kannattanut sääliä.