Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammaslääkäriin meno hävettää kun olen pitänyt niin huonoa huolta hampaistani

Vierailija
08.05.2025 |

Joo tiedän minun vika ja kannan syyllisyyden ihan itse. Mutta pitäisi käydä hammaslääkärissä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan mene hammaslääkäriin. Hoitamattoman suun aiheuttamaan verenmyrkytykseen on kiva kuolla.

Vierailija
2/16 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kiinnosta sun hampaat henkilökohtaisella tasolla. Unohtavat sun olemassaolon kummastutti ovesta pihalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän.

Voit pyytää hammaslääkäriltäsi pelkopotilaan hoitopolkua, sedaatiota.

Teoriassa on huomattavasti mukavampaa sinulle paikkauttaa 10 reikää/operoida juurikanavan hoitoja sedaatiossa kuin kauhusta täristen traumatisoitua hoitotuolissa..

Tuntemasi jännitys ei ole ollenkaan harvinaista.

Tsemppiä.

Vierailija
4/16 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kiinnosta sun hampaat henkilökohtaisella tasolla. Unohtavat sun olemassaolon kummastutti ovesta pihalle.

Se on just näin, itsellä meni hampaat huonoon kuntoon korona aikana kun aikoja jatkuvasti peruttiin ja nämä pask.. muovipaikat lähtee joskus 2 viikossa irti, ilmeisesti pask.. työtä/osaamista kun ei kauemmin kiinni pysy.

Sen takia tänään päivystykseen ja tod. näk. kaksi hammasta revitään irti, ei kiva kokemus, noin vuosi sitten lähti myös kaksi hammasta kerralla. 

Vierailija
5/16 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hammaslääkärille heti alussa, ettet halua kuulla mitään torumista ja sättimistä ja tiedät jo valmiiksi, että hampaat on huonossa kunnossa. Ja että hoidetaan ne nyt vaan kuntoon.

Vierailija
6/16 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista. T: ap

Vierailija
7/16 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin syksyllä ekaa kertaa 22 vuoteen. Pelkäsin myös että millaisethan haukut saan. Mutta ajattelin, että kun menen yksityiselle ja olen maksava asiakas, niin ei kai he nyt voi maksavaa asiakasta kauheasti möykätäkään... Ja hyvin positiviisesti meni. Hammaskiveä oli jonkin verran varsinkin hampaiden sisäpinnoilla, mutta reikiä ei ollut eikä muitakaan ongelmia. Se oli kyllä yllätys, koska olin pelännyt jopa tuhansien eurojen laskua, kun 22 vuoden vaurioita aletaan korjaamaan.

Vierailija
8/16 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina poistaa pelon ja hävetyksen.

Vierailija
9/16 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parempi mennä nyt ennenkuin parodontiitti iskee ja menettää hampaansa.

Vierailija
10/16 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin syksyllä ekaa kertaa 22 vuoteen. Pelkäsin myös että millaisethan haukut saan. Mutta ajattelin, että kun menen yksityiselle ja olen maksava asiakas, niin ei kai he nyt voi maksavaa asiakasta kauheasti möykätäkään... Ja hyvin positiviisesti meni. Hammaskiveä oli jonkin verran varsinkin hampaiden sisäpinnoilla, mutta reikiä ei ollut eikä muitakaan ongelmia. Se oli kyllä yllätys, koska olin pelännyt jopa tuhansien eurojen laskua, kun 22 vuoden vaurioita aletaan korjaamaan.

Kyllä mulle on tiuskittu myös ylikalliilla yksityisellä vaikka mun hampaat on ihan hyvässä kunnossa. Raivosi mun hammasvälien takia, kun ne on tosi ahtaat ja puhdistaminen on välillä työlästä. En mennyt hänen vastaanotolleen enää.

Vierailija
11/16 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans oli välissä yli 20 vuoden tauko. Sitten oli pakko mennä, kun vanha paikka irtosi. Muutama hammas paikattiin, hammaskiveä poistettiin ja vaihdettiin 1 vanha paikka. Käyntejä tuli neljä. Nyt on taas kulunut jo 5 vuotta tuosta käynnistä. Pitäisi mennä, mutta...

Vierailija
12/16 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans oli välissä yli 20 vuoden tauko. Sitten oli pakko mennä, kun vanha paikka irtosi. Muutama hammas paikattiin, hammaskiveä poistettiin ja vaihdettiin 1 vanha paikka. Käyntejä tuli neljä. Nyt on taas kulunut jo 5 vuotta tuosta käynnistä. Pitäisi mennä, mutta...

Sama täällä. Ei tullut mitään torumista eikä kiukuttelua. Voin ainakin Espoossa suositella hyvää ja ystävällistä hammaslääkäriä yksityisellä, jos kiinnostaa.

Vierailija
13/16 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle on tiuskittu myös ylikalliilla yksityisellä vaikka mun hampaat on ihan hyvässä kunnossa. Raivosi mun hammasvälien takia, kun ne on tosi ahtaat ja puhdistaminen on välillä työlästä. En mennyt hänen vastaanotolleen enää.

Näistä pitäisi olla samanlaiset tähtiarvostelut jossain kuin vaikka ravintoloista Googlessa, että voisi heti alkuun katsoa, millaista palautetta ihmiset antaa, ja välttää tylyttäjiä, varsinkin jos on pelkopotilas tai pitkä tauko käynneissä.

Vierailija
14/16 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kysynyt aikaa varatessa, että kenelle pelkopotilaan kannattaa mennä. Tosi mukavan hammaslääkärin sainkin niin (Oral Jkl).

Vierailija
15/16 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Ei tullut mitään torumista eikä kiukuttelua. Voin ainakin Espoossa suositella hyvää ja ystävällistä hammaslääkäriä yksityisellä, jos kiinnostaa.

Kerro suosituksesi!

Vierailija
16/16 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, mene pelkopotilaana yksityiselle. Oman kokemukseni mukaan yksityisellä kukaan ei valita mitään ja jos käytös on epäasiallista, ainahan voi vaihtaa. Toisaalta voit vaan asennoitua niin, että tehty mikä tehty, hampaat olleet huonolla hoidolla ja sille ei voi mitään. Nyt hoidetaan asia kuntoon ja tästä eteenpäin hoidat hampaita paremmin ja käyt säännöllisesti hammaslääkärillä.

Itselläni oli eräässä vaiheessa 8 vuoden tauko hammaslääkärikäynneissä. Lopulta oli pakko mennä kun yksi hammas murtui ja toista vihloi koko ajan. Nyt neljäkymppisenä hampaat on tosi hyvässä kunnossa, kun teetin myös oikomishoidot yms.