Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teilläkin samanlainen pakkomielle. Pakkaan aina puoli tuntia ennen matkaa nopeasti kaikki tavarat!`?

Vierailija
07.05.2025 |

en siedä ajatusta, että laukut olisi pakattu valmiiksi edellisenä iltana, jotenkin on pakko aina pakata juuri hätäisesti ennen junaa tai lentoa kiireesti, en tiedä mistä tämä pakko mielle on tullut. samoin hampaat on pestävä kauheella kiireellä että siitä pääsee eroon. ja jos ei ole mitään tekemistä koneella. ravaan koko ajan ympyrää kotona. tuttu oli eilen kylässä ja istui hiljaa paikallaan ja kävelin ympyrää se sanoi että miksi ravaat koko ajan? sanoin että en siedä hiljaa olemista ja paikallaan istumista, n 20 000 askelta tulee käveltyä kotona pelkästään kotona päivässä. 

huomenna matkalle, helvettiä se lentokoneessa paikallaan istuminen. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD?

Vierailija
2/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD?

sitä eppäilen

hermostuttaa koko ajan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo järkeä pakata etukäteen koska kuitenkin pitää tarkistaa ennen lähtöä että onhan kaikki. 

Vierailija
4/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo järkeä pakata etukäteen koska kuitenkin pitää tarkistaa ennen lähtöä että onhan kaikki. 

Toimin kolmen valtion alueella aina muutama kuukausi kerrallaan. Minulla on vain pari laadukkaampaa vaatekertaa aina kerralla. Alusvaatteet ja käytännön perusvaatteet ostan halvimmasta päästä ja tarjous korista sillä ne päivittyy hyvin usein uusiin. En innostu "kertakäyttö"vaatteista mutta minun elämääni ne on helpottanut kummasti. Muutamalla kympillä saa jo paljon vaatetta jotka aina sen kolmisen kuukautta kestävät. Sit vaihdan taas uusiin. Nuo "paremmat" laatuvaattet kulkee sit mukana repussa. 

Matkalaukkua en halua raahata enää metriäkään. Koskaan. 

Vierailija
5/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet on mun aatteet. 

Vierailija
6/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina perussetti pakattuna, joten voin lähteä vaikka maapallon toiselle puolelle lyhyellä varoajalla. Hygieniatarvikkeet, pari vaihtovaatekertaa, passi ym. Toimii myös ns.evakkoreppuna, jos tulee jokin hätätilanne. Arjessa on sitten erikseen ID-kortti ja muut vaatteet. 

Kuulostaa siltä, että olet bipo, ADHD tai jonkinlaisessa psykoosissa. Sekavaa tekstiä ja/tai käytöstä. 

Vierailija
7/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD?

Jos ite adhd:n (ilman ylivilkkautta) kanssa pakkaisin kaiken puolta tuntia ennen lähtöä, niin yli puolet unohtuisi. Ite aloitan hyvissä ajoin, jo viikkoa ennen, koska muuten ihan liian moni asia unohtuu. Ois painajaismainen tuo ap:n pakkaustapa. Tietäisin jo etukäteen että puolet unohtuu ja myöhästyn koneesta. Ei sais nukuttuakaan.

Vierailija
8/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia, jos ne on jo pakattu? Suurempi todennäköisyys unohtaa jotain, jos kiiressä pakkaa just ennen lähtöä. 

Vierailija
9/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin päinvastainen tapa minulla.

Teen ensin listan mitä tarvin matkalle. Pakkaan jo päiväkausia aikaisemmin. Viimeisenä pakkaan tarvikkeet joita vielä tarvitsen ennen reissua. Lähtöpäivänä käyn vielä kirjoittamani listan läpi ettei mitään unohdu. Tulee laturit ym.mukaan kun on lista mistä tarkistan.

Mieheni taas on samanlainen kuin sinä. Pakkaan miehelle jo alustavasti ne mitä tiedän että hän tarvitsee ja loput hän pakkaa itse lähtöaamuna.

Vierailija
10/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, en ole vammainen 

Vierailija
11/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas että menisin pitkähäntäisiin täihin kanssasi. Minä olisin jo ulkona asunnosta, kun sinä hätäisesti paiskoisit tavaroita laukkuun.

Itse kirjoitan jo viikkoja ennen matkaa puhelimen muistilistaan mitä todennäköisesti tarvitsen. Lisäilen ja poistan asioita listasta.

Alan jo monta päivää etukäteen pakkailemaan ja poistan listasta sitä mukaa tuotteita, kun ne ovat laukussa tai repussa.

Ihan viimeisenä pakkaisin lähtöaamuna hammasharjan ja tarkistaisin liput ja passin.

Lähtisin niin hyvissä ajoin liikkeelle, ettei tarvitse yhtään hätäillä tai juosta ja lentoasemalla sitten rauhassa joisin kahvit.

Onneksi puolisonikin on järkevä pakkaaja, eikä tuolkainen viime hetken hosuja.

Vierailija
12/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaan aina hyvissä ajoin, muutamaa päivää aiemmin varmistan että tarvittavat vaatteet sukista paitoihin jne. on puhtaina/silitetty (ellei ole, pesen/silitän) ja kerään matkalaukkuun/henkareille odottamaan pakkaamista.

Samalla varmistan että on tarvittavat hygieniajutut mukana shampoosta ihorasvoihin, dödöstä epipen-kynään jne. ja laitan passin ym. laukkuun jne.

Mukava lähteä reissuun kun ei ole kiire <3

Vierailija
13/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää lista paperille.

Vierailija
14/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD?

Anno Domini Hard Drive

Vierailija
15/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhea stressi tulisi, jos pakkaisi vasta just ennen lähtöä. Pakkaan yleensä kamat valmiiksi edellisenä iltana.

Vierailija
16/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvat ADHD vibat tässä aloituksessa.

Vierailija
17/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen pakkomielle, että otan oman tyynyn mukaan, en voi nukkua niillä hotellien tyynyillä, vaikka uskonkin, että niitä pestään. Jätän sen tyynyni toki sinne ja siksi tulomatkalla on tilaa laukussa, jos jotain tulee ostettua.

Vierailija
18/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas että menisin pitkähäntäisiin täihin kanssasi. Minä olisin jo ulkona asunnosta, kun sinä hätäisesti paiskoisit tavaroita laukkuun.

Itse kirjoitan jo viikkoja ennen matkaa puhelimen muistilistaan mitä todennäköisesti tarvitsen. Lisäilen ja poistan asioita listasta.

Alan jo monta päivää etukäteen pakkailemaan ja poistan listasta sitä mukaa tuotteita, kun ne ovat laukussa tai repussa.

Ihan viimeisenä pakkaisin lähtöaamuna hammasharjan ja tarkistaisin liput ja passin.

Lähtisin niin hyvissä ajoin liikkeelle, ettei tarvitse yhtään hätäillä tai juosta ja lentoasemalla sitten rauhassa joisin kahvit.

Onneksi puolisonikin on järkevä pakkaaja, eikä tuolkainen viime hetken hosuja.

Itse en pakkaa mukaan "arkihammasharjaa", vaan uusi avaamaton harja ja pieni tahnatuubi on aina valmiiksi pakattuna. Tahna kuluu matkan aikana ja hammasharjan voi jättää kohteessa roskiin. En halua myöskään mitään pöpöjä matkalta märän ja kotelossaan hautuvan harjan mukana. 

Kotona käytän yleensä sähköhammasharjaa, matkalla tavallista. 

Vierailija
19/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun tapa käsitellä stressiä, uusia tapoja voi opetella.

Vierailija
20/23 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. On pakkomielle alkaa valmistautua vaikka muuttoon jo heti kun tietää muutosta tai ajoissa. Koska ahdistaa jättää viimetinkaan kun tietää ettei silloin enää ehdi. Ja se ahdistus hidastaa ja joutuu jakamaan eri päiville.