Elämäni ensimmäinen kerta kun joudun pesemään pyykit taloyhtiön yhteisessä pesukoneessa. Miten ne vaatteet kuljetetaan pois? Eihän niitä voi
Laittaa siihen koriin missä ne on likaisena kuljetettu. Oon tyhmä ei tarvii kertoo erikseen:D
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän samoja kasseja, mutta olen kyllä miettinyt tuotakin, että pitäisikö olla eri kassit.
Kassit 🤭
Hohhoijaa.
Minä vien ne sinne isossa roskasäkissä ja tuon ne takaisin siinä. Säilytän likaisia pyykkejä eri korissa kunnes aika viedä ja kippaan ne vaan sinne isoon roskapussiin. Mulla koskaan ollut kämpässä pesukonetta.
Voithan aina pestä sen korin sillä aikaa kun pyykit ovat koneessa
Vien likaiset kestokassissa, ja tuon puhtaat leveässä pyykkikorissa.
Vierailija kirjoitti:
Miten toimit kotona, ap?
Otan kasan vaatteita koneesta, laitan kasan pyykkitelineen päälle ja siitä ripustelen yksitellen naruille. Ap
Tietty viet kotiin sen likapyykkikorin ja otat sen puhdaspyykkikorin ja meet takasin sinne pyykkitupaan.
Mulla on aina ollut puhtaalle pyykille oma kori. Enkä edes ole mikään ylitarkka hygieniahommissa ym.
pskassako te uitatte vaatteitanne vai mikä basillikammo teillä on?
Mä käytän kestokasseja kerään sinne pyykit ja vien ja haen niillä tuvasta ne ja ripustan kotiin sisälle kuivumaan
Kun pyykkitupaa käytän, niin käytän Ikean kassia mennen tullen. Se on kivempi rappusissa tms kuin kori, jota tarvii kaksin käsin kantaa.
Eikö äiti tai isä opettanut sinulle mitään kotityöhommia, vai viittasitko niille vain kintaalla?
Olen 50 vuotta pessyt pyykkiä eikä oo tullut mielenkään että pitäisi olla erikseen lika ja puhdaspyykki korit...
niin tai sitten ikea /jysk kasseilla oon vienyt /tuonut pyykit jos oo pessyt muualla kuin kotona......
Menee kyllä liian vaikeeksi elämä jos tollastakin pitää miettiä tai kannattaa alkaa ostaa uusia vaatteita ettei tarvitse pestä ollenkaan.
En ymmärrä tätä ketjua, veikkaan ettei täällä ole oikeasti pyykkituvan käyttäjiä. Olen vuosikausia aikoinaan käyttänyt pyykkitupaa.
Siis pyykit viedään likapyykkikorissa, tai likaisen pyykin kassissa ja puhtaat kuivat pyykit viikataan suoraan rummusta puhtaan pyykin kassiin, esim Ikea kassi toimii hyvin. Johan se likapyykkikori, tai kassi haiseekin pahalle, kun ne pyykit on ainakin viikon tai pari siinä olleet. Mulla oli pyykkivuoro yleensä kerran viikkoon, tai kerran kahteen viikkoon. Ei todellakaan tekisi mieli laittaa kuivia puhtaita pyykkejä siihen koppaan, jossa on muhineet kaikki likaiset sukat, alusvaatteet ja pyyhkeet.
Ap, tähän ongelmaan ei ole vielä tiede keksinyt ratkaisua ja nykyisellään joudutaan vaatteet pukemaan päälle suoraan pyykkituvassa. Tähän jos keksit ratkaisun voit odottaa mojovia summia patenteista ja kenties puhelua Nobel-komitealta
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä ketjua, veikkaan ettei täällä ole oikeasti pyykkituvan käyttäjiä. Olen vuosikausia aikoinaan käyttänyt pyykkitupaa.
Siis pyykit viedään likapyykkikorissa, tai likaisen pyykin kassissa ja puhtaat kuivat pyykit viikataan suoraan rummusta puhtaan pyykin kassiin, esim Ikea kassi toimii hyvin. Johan se likapyykkikori, tai kassi haiseekin pahalle, kun ne pyykit on ainakin viikon tai pari siinä olleet. Mulla oli pyykkivuoro yleensä kerran viikkoon, tai kerran kahteen viikkoon. Ei todellakaan tekisi mieli laittaa kuivia puhtaita pyykkejä siihen koppaan, jossa on muhineet kaikki likaiset sukat, alusvaatteet ja pyyhkeet.
Kassi ei haise, koska en hilloa siinä pyykkejä vaan pyykit ovat kaapin kiinteässä pyykkikorissa. Kassilla vain kuljetetaan.
Sossutaloissa Mehmet, Leyla ja Miranda hoitaa, voit rentoutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassi ei haise, koska en hilloa siinä pyykkejä vaan pyykit ovat kaapin kiinteässä pyykkikorissa. Kassilla vain kuljetetaan.
Mulla oli tapana virittää se kassi pyykkikoriin, ja napata se siitä vaan sitten mukaan, niin pyykit on valmiiksi kassissa.
Vierailija kirjoitti:
No niin olen minäkin vuosikymmeniä käyttänyt erilaisia pesutupia kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa ja en siltikään ymmärrä, että mikä virka on erillisillä koreilla?
Kannattaa muuten antaa niiden likaisten vaatteiden kuivua ennen kuin työnnät niitä koriin näin ne ei ala haisemaan siellä kun ei bakteerit lisäänny holtittomasti. Likapyykit lajitellaan kotona ja viedään pyykkitupaan sitä tahtia kuin niitä pesee, samalla korilla tuodaan koneesta jo pestyt kotiin kuivumaan. En todellakaan ala miettimään, että otinko nyt likaisille vaatteille vai puhtaille vaatteille olevan korin ja mitenhän tässä nyt tämänkin korin kanssa kannetaan ja ihmetellään.
Huokaus.