Elämäni ensimmäinen kerta kun joudun pesemään pyykit taloyhtiön yhteisessä pesukoneessa. Miten ne vaatteet kuljetetaan pois? Eihän niitä voi
Laittaa siihen koriin missä ne on likaisena kuljetettu. Oon tyhmä ei tarvii kertoo erikseen:D
Kommentit (49)
Onneksi en enää käytä mitään pyykkitupia, vaan on oma kone. Ja aion vastaisuudessakin sellaisen hankkia, jos tuo hajoaa. Ei enää koskaan mihinkään pyykkitupaan, sen verran karut traumat jäi tämän talon katastrofaalisesta pyykkituvasta. Tätä taloa ennen olin täysin tyytyväinen pyykkituvan käyttäjä olin vuosikausia. Olihan se kätevää niin kauan kun homma toimi ja oli siistit ja toimivat laitteet sekä tilat.
Tässä lähiömurjun pyykkituvassa meno oli kuitenkin kuin eläintarhassa pyykkivuorojen toistuvine varasteluineen, hajuineen, sotkuineen ja muine lieveilmiöineen. Pari kertaa menetin myös vaatteitani. Ei enää koskaan.
Siis hyi hitto! Ei tulis ikinä mieleenkään laittaa samaan kassiin tai koriin likaset ja sitten puhtaat! Siinä on ensin ollu likaisia työsukkia ja muita haisevia vaatteita ja sitten laitat puhtaat siihen pesun jälkeen. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Siis hyi hitto! Ei tulis ikinä mieleenkään laittaa samaan kassiin tai koriin likaset ja sitten puhtaat! Siinä on ensin ollu likaisia työsukkia ja muita haisevia vaatteita ja sitten laitat puhtaat siihen pesun jälkeen. Huh huh.
Sanopa muuta! Riippuu toki, kuinka likaisesta pyykistä on kyse ja kuinka kauan ne on siinä korissa. Olisi kyllä vähän ällöä laittaa puhtaat käsipyyhkeet samaan koriin, jossa on hetki sitten ollut jotain kakkarantuisia kalsareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanopa muuta! Riippuu toki, kuinka likaisesta pyykistä on kyse ja kuinka kauan ne on siinä korissa. Olisi kyllä vähän ällöä laittaa puhtaat käsipyyhkeet samaan koriin, jossa on hetki sitten ollut jotain kakkarantuisia kalsareita.
No hyi. Etkö osaa pestä itseäsi, jos kakkaa irtoaa vaatteisiin. Yök. Ei ihme, että tarvit monta pyykkikoria. Lakanat menee vaihtoon varmaan joka päivä. Puistattavaa.
In muuten yllättävät asiat ihmisille vaikeita.
Päissänsä viiraa. Olen varma että edes FBI ei löytäisi "likaisista" vaatteistani korini kautta puhtaisiin siirtynyttä likaa.
Talon yhteiskoneesta jää aivan kammottava hajusteitten lemu vaatteisiin kun ihmiset pitää käyttää niitä keinomakeita hajusteita. Ostin oman koneen ja nyt muut saa lemuta, minä olen puhdas ja raikas.
Itse olen käyttänyt samaa pyykkikoria kohta 30 vuotta, hyvin on palvellut. Vienyt sillä likaiset pyykit koneeseen, ja tuonut pesun jälkeen takaisin. Jos likapyykit ovat olleet kuivana eikä umpimudassa siinä korissa, niin tuskin siitä korista pahemmin likaa irtoaa niihin pyykkeihin.
Vienyt sillä yleiseen pyykkikoneeseen joskus sellaisessa kerrostalossa asuessani, nyt on oma kone.