En saa ruohonleikkuria käyntiin! Tällainen itsenäinen nainen sitten olen!
Lisäksi kiukkuinen orava ahdistelee minua. Ikkunoiden välissä on muurahaispesä! Ei minusta ole mihinkään!
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ruohonleikkuri takkuaa välillä eikä meinaa ryypylläkään lähteä käyntiin. Useita kertoja kun yrittää, niin alkaa voimat loppua. Joskus olen soittanut isälle, että tulee vetämään leikkurin käyntiin. Kerran naapurin mies sattui olla pihalla niin pyysin häneltä apua. Tekisi mieli heittää jorpakkoon koko leikkuri. 🤬🤯
Tulppa kaipaa vaihtoa ja bensana kannattaa käyttää pienkoneille tarkoitettua bensaa. Ei aseman litkuja.
98 okt bensaa ja pelittää varmasti ja syksyllä antaa käydä tankin tyhjäksi ennen varastointia
-bärnäsen korjaamolla ..molla
Sama ongelma! Leikkurissa on se prkl vetonaru ja lisäksi joku ongelma polttoaineen syötössä.
Mutta sain sen käyntiin taas kerran!!
Ensin käännän laiteen kyljelleen jotta polttoaine valuu letkuun. Stten sidon kaasukahvan narulla työntöaisaan kiinni koska tarvitsen molemmat kädet narun vetämiseen. Pari pumppausta ilmausnapista. Sen jälkeen asetan koneen kaltevaan kulmaan, jalka pyörän päälle ja vetäisen kaikin voimin.
Kun kipinät lakkaavat sinkoilemasta kipeästä olkapäästä ja hirttäytyneistä sormista toistan em n 37x.
Lopulta laite käynnistyy
t mummo 65v yksin lomakodissa ja heinikko kasvaa 5cm päivässä
Vierailija kirjoitti:
Ruohonleikkurit ovat kyllä surkeita koneita. Niissä on koko ajan jotain ongelmia. Eivät ole kehittyneet yhtään 25 vuodessa.
Että robottileikkurit ei ole kehitystä?
Miksi te, jotka tappelette käynnistyksen kanssa vuodesta toiseen, ette osta akkuleikkuria? Nappia painaan niin käynnistyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei meinaa lähteä kuumana käymään, joskus menee yli 20 kertaa ennen kuin lähtee. Siinä sitten menee ihokin rikki narua vedellessä vaikka on hanskat. Taas se ilo kohta alkaa. Leikkuri on kyllä jo pitkälle yli 10 vuotta vanha mutta ei kai sen pitäisi olla ikä eikä mikään.
Koneen pitää antaa jäähtyä niin sitten lähtee käyntiin . Pakollinen huili paussi jos sammuttaa kesken ajon .
Tuo olisi muuten hyvä, mutta kun parin tunnin leikkuun aikana pitää tyhjentää pussi ainakin 15 kertaa. Ja siinä joutuu sammuttamaan. Joka välissä ei viitsi kahvitauolle lähteä.
Hei ap, Eihän se bensa ole seissyt talven yli siinä ruohonluikkurissa, on voinut vetistyä ,tyhjennä ja laita puhdasta.
Ja kokeile ensin painaa siitä mustasta peukalonpään kokoisesta kumitulpasta 8 x , lähteekö käyntiin ja vielä sama tee uudelleen. Jos ei vieläkään ,ni putsaa tulpat,,,katso malli Youtubista.
näillä minä aloittaisin.
Niin ja murkut hävität panemalla kaikkialle runsaasti hienoa suolaa,,, talon ympärille myös ,mistäpäin ne tulee ja sisälle listojen vieriin ja sinne ikkunan väliin. Hyvä, halpa ja varma konsti.
Oli hyvä video youtubissa: RUOHONLEIKKURIN HUOLTO. helppo homma, siiihen ei munia tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Muista painaa sitä kumista nappulaa rauhallisesti kolme kertaa että bensa lähtee kiertämään , näin minulle on mies neuvonu . Koita sitten käynnistää , onnea yritykselle ja muurahaisille myrkkyä ja kunnolla , sillä ne lähtee.
Mänpainan nopeasti pohjaan asti n 8 kertaanja sitten annannkoneen levätä minuutin verran jonka jälkeen lähtee aina ykkösellä käyntiin. Tuo 3 painallusta ei tuo kuin pahan mielen ja kipeän käden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruohonleikkurit ovat kyllä surkeita koneita. Niissä on koko ajan jotain ongelmia. Eivät ole kehittyneet yhtään 25 vuodessa.
Miksi te, jotka tappelette käynnistyksen kanssa vuodesta toiseen, ette osta akkuleikkuria? Nappia painaan niin käynnistyy.
Pitääkö kaikki vääntää ratakiskosta? Etkö ymmärrä että jos puhutaan 25 vuoden kehityksestä niin puhutaan nimenomaan polttomoottorikäyttöisistä.
Myönnän, sama juttu ettei bensalla toimiva leikkuri lähde mulla käyntiin vaikka kuinka kauan sitä yritän käynnistellä. Ja kyllä olen prepannut sen leikkurin. Mun ongelma on se että olen lyhyt ja se naru jota pitää vetää on pitkä ja en oikein saa siihen napakasti voimaa. Pyydän miehen sitten siihen ja ekalla yrityksellä saa sen käyntiin, kun kyllä kelpaa pitkän miehen tehdä se. Kyllä ketuttaa. Mutta tämä on mun mielessä oikeuttanut mut siihen että olen nakittanut miehelle ruohon leikkauksen. Tai sitten vaatimuksena on että hankitaan sähköleikkuri joka lähtee käyntiin napin painalluksella ja sitten voimme jakaa ruohonleikkauksen puoliksi. Miehestä taas on turhaa pistää sähköiseen rahaa kun bensalla toimiva toimii hänen mielestään vallan hyvin. Joten mies on siis se joka leikkaa ton ruohon. Onneksi pihan on hyvin pieni. Pyritään jakaa kotityöt puoliksi mutta joskus vaan käy näin ettei se onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Mun ruohonleikkuri takkuaa välillä eikä meinaa ryypylläkään lähteä käyntiin. Useita kertoja kun yrittää, niin alkaa voimat loppua. Joskus olen soittanut isälle, että tulee vetämään leikkurin käyntiin. Kerran naapurin mies sattui olla pihalla niin pyysin häneltä apua. Tekisi mieli heittää jorpakkoon koko leikkuri. 🤬🤯
Tiedän niin tämän tunteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö kaikki vääntää ratakiskosta? Etkö ymmärrä että jos puhutaan 25 vuoden kehityksestä niin puhutaan nimenomaan polttomoottorikäyttöisistä.
Näitähän on kuule ihan sellaisiakin missä istutaan itse koneen kyydissä ja nissä on kuulemma sähköstarttikin!!
Miten ap:n haasteet liittyy sukupuoleen? Niin, ei mitenkään.
Oi voi, mene kadulta iskee joku komea mies joka tekee remontit ja leikkaa ruohon.
Vierailija kirjoitti:
Oletko antanut ensin ryyppyä, painatko koneen kahvaa samalla kuin koitat vetää narusta käyntiin?
Auttaisi myös paljon jos laittaisit koneen merkin ja mallin tähän keskusteluun.
Häh, ei kai aiheena ollut sen leikkurin käyntiin saaminen?
Rane tulee kärppänä kun pyydän mutta sitten menee koko päivä kännätessä ja naidessa. Seuraavakin päivä krapulassa.
Mihin sinä sitä ruohonleikkuria tarvitset tähän aikaan keväästä?
Vierailija kirjoitti:
Osta itsellesi parempi ruohonleikkuri.
Tai anna sille naapurin Ranelle pillua nii se leikkaa sun nurmikon.
Akkuleikkuri on hyvä. Hanki sellainen. Käynnistyy napista painamalla eikä ikinä ole bensa lopussa.