En saa ruohonleikkuria käyntiin! Tällainen itsenäinen nainen sitten olen!
Lisäksi kiukkuinen orava ahdistelee minua. Ikkunoiden välissä on muurahaispesä! Ei minusta ole mihinkään!
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei meinaa lähteä kuumana käymään, joskus menee yli 20 kertaa ennen kuin lähtee. Siinä sitten menee ihokin rikki narua vedellessä vaikka on hanskat. Taas se ilo kohta alkaa. Leikkuri on kyllä jo pitkälle yli 10 vuotta vanha mutta ei kai sen pitäisi olla ikä eikä mikään.
Koneen pitää antaa jäähtyä niin sitten lähtee käyntiin . Pakollinen huili paussi jos sammuttaa kesken ajon .
Vierailija kirjoitti:
Ruohonleikkurin käynnistämiseen ei munia tarvita.
Ei niin mutta kyllä ne munat monesti on eduksi teknisten vehkeiden kanssa.
Paskapuhetta. Ruohonleikkurit ei vaan aina tahdo lähteä käyntiin, oli nykijänä mies tai nainen.
Täälläkin kerran naapurin mies tomerana hyppäsi aidan yli auttamaan ja aikansa kun auttoi niin kädessään oli "ylimääräisiä" osia ja jätti ne jälkeensä ja hyppäsi aidan yli kotiinsa. Se siitä.
Olisi eri asia jos joka viiden vuoden välein ostaisi uuden leikkurin. Sitten kyllä pärjäisi. Nyt vanha leikkuri ja bensat sisällä. Saa nähdä meneekö kalvo vaihtoon ennenkuin käynnistyy.
Missäpäin ruohoa leikataan tällä hetkellä:)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei meinaa lähteä kuumana käymään, joskus menee yli 20 kertaa ennen kuin lähtee. Siinä sitten menee ihokin rikki narua vedellessä vaikka on hanskat. Taas se ilo kohta alkaa. Leikkuri on kyllä jo pitkälle yli 10 vuotta vanha mutta ei kai sen pitäisi olla ikä eikä mikään.
Samaa vikaa täälläkin, uudet bensat + uusi tulppa ja ilmansuodatin pitäisi tepsiä. Talven jälkeen ensimmäinen käynnistys saattaa teetättää työtä vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta. Ruohonleikkurit ei vaan aina tahdo lähteä käyntiin, oli nykijänä mies tai nainen.
Täälläkin kerran naapurin mies tomerana hyppäsi aidan yli auttamaan ja aikansa kun auttoi niin kädessään oli "ylimääräisiä" osia ja jätti ne jälkeensä ja hyppäsi aidan yli kotiinsa. Se siitä.
Olisi eri asia jos joka viiden vuoden välein ostaisi uuden leikkurin. Sitten kyllä pärjäisi. Nyt vanha leikkuri ja bensat sisällä. Saa nähdä meneekö kalvo vaihtoon ennenkuin käynnistyy.
Missäpäin ruohoa leikataan tällä hetkellä:)
Stadissa leikellään jo.
Vierailija kirjoitti:
Irrota tulppa ja puhdista.
Äläpä pervoile
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryypyn käyttö. Kun se vähän hörähtää niin ryyppy pois ja käyntiin. Ei siihe munia tarvita.
Bensaa pitää tietenkin olla ja bensahana auki.
Minulla ei kyllä ole mitään ryyppyä eikä primer pumppu eikä hanaa ruohonleikkurissa. Vähän sitä kyllä pitää ehkä suostutella herämään henkiin talven jäljeltä.
Olet mies nainen ei ymmärrä primerpumpusta mitään sorry tästä.
Kyllä se taas talven jäljiltä lähtee tuokin homma. Sitä vaan kiukuspäiten tempoo, vaikka voisi vaan rauhassa yrittää uudestaan.
Painat siitä rikastuspainikkeesta kolme kertaa huolellisesti ihan pohjaan saakka. Sitten otat jalalla tukea koneen päälle reilusti astuen, ja vedät rivakasti käynnistysnarusta. Siis VOIMALLA ja loppuun saakka.
Eihän ollut vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Mun ruohonleikkuri takkuaa välillä eikä meinaa ryypylläkään lähteä käyntiin. Useita kertoja kun yrittää, niin alkaa voimat loppua. Joskus olen soittanut isälle, että tulee vetämään leikkurin käyntiin. Kerran naapurin mies sattui olla pihalla niin pyysin häneltä apua. Tekisi mieli heittää jorpakkoon koko leikkuri. 🤬🤯
Tulppa kaipaa vaihtoa ja bensana kannattaa käyttää pienkoneille tarkoitettua bensaa. Ei aseman litkuja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se taas talven jäljiltä lähtee tuokin homma. Sitä vaan kiukuspäiten tempoo, vaikka voisi vaan rauhassa yrittää uudestaan.
Jos faijas oli juoppo niin tietäisit miten kone käynnistyy pieni huikka siitä se lähtee.
Ruohonleikkurit ovat kyllä surkeita koneita. Niissä on koko ajan jotain ongelmia. Eivät ole kehittyneet yhtään 25 vuodessa.
Itse olin viimekesänä niin loppu kaikista vastoinkäymisistä, että kun leikkuri ei lähtenyt käyntiin, niin purskahdin itkuun ja en leikannut ruohoa enää koko kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin viimekesänä niin loppu kaikista vastoinkäymisistä, että kun leikkuri ei lähtenyt käyntiin, niin purskahdin itkuun ja en leikannut ruohoa enää koko kesänä.
Itseasiassa pelkään, että sama tilanne on edessä tänäkin vuonna. Ja ei ole oma kone, vaan taloyhtiön. Jos olisi säilytystilaa, niin olisin jo hankkinut oman.
Vierailija kirjoitti:
Mun ruohonleikkuri takkuaa välillä eikä meinaa ryypylläkään lähteä käyntiin. Useita kertoja kun yrittää, niin alkaa voimat loppua. Joskus olen soittanut isälle, että tulee vetämään leikkurin käyntiin. Kerran naapurin mies sattui olla pihalla niin pyysin häneltä apua. Tekisi mieli heittää jorpakkoon koko leikkuri. 🤬🤯
Ei uusissa leikkureissa mitään ryyppyä ole!
Hommaa sähköleikkuri. Sen saa kätevästi sammutettua ajamalla johdon yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulppa kaipaa vaihtoa ja bensana kannattaa käyttää pienkoneille tarkoitettua bensaa. Ei aseman litkuja.
Samaa litkua se pienkonebensakin on, on vaan kalliimpaa. Kaksitahtibensa on sitten eri asia mutta sitä ei leikkureissa yleensä käytetä
Vanha tai likaantunut sytytystulppa
Oletko antanut ensin ryyppyä, painatko koneen kahvaa samalla kuin koitat vetää narusta käyntiin?
Auttaisi myös paljon jos laittaisit koneen merkin ja mallin tähän keskusteluun.
Noh, ainakin yritit!