Onko teillä syytä olla vihaisia vanhemmillenne? Oletteko?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Voi hellan lella sentään, taas terapiasukupolvi täällä syyttelemässä vanhempiaan. Ettekö te jo väsy vinkumasta tätä samaa asiaa päivästä toiseen??
Terapiasukupolvi? Mitäs olit niin p aska vanhempi, että lapsesi traumatisoituivat.
Äitini elätti yksin meitä sisaruksia vaikka oli samalla avioliitossa isäni kanssa. Ei saanut mitään elatustukia. Jälkeenpäin selvisi, että isäni oli kusettanu vuosikymmenien ajan omassa maassaan (ei kuitenkaan Suomessa) lapsilisiä, jotka olisivat kuuluneet meille. Reissasi mm. ympäri maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi hellan lella sentään, taas terapiasukupolvi täällä syyttelemässä vanhempiaan. Ettekö te jo väsy vinkumasta tätä samaa asiaa päivästä toiseen??
Ja sinun traumasi on..?
Vanhemmilleen voi olla vihainen monestakin syystä. Täytyy kuitenkin muistaa, että jokainen äiti ja isä on myös jonkun lapsi, ja hänellä voi myös olla omasta lapsuudestaan taakkaa tai traumoja. Kukaan meistä ei ole täydellinen, eikä menneisyyttä voi muuttaa. Vain itse voi muuttaa omaa suhtautumistaan ja kenties pystyy sitten olemaan parempi vanhempi omille lapsilleen ilman menneisyyden taakkaa. Anteeksi ei aina pysty antamaan, mutta kantaako sitä negatiivisuutta mukanaan lopun elämäänsä, on itsestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On monta syytä. On myös monta syytä miksi ei pitäisi olla. Minun lapsuus oli kaukana täydellisestä mutta ihan ok yritys silti.
No kenen lapsuus on täydellinen ? Ei minulla ollut, mutta miksi olisin vihainen vanhemmilleni jotka kasvattivat niin kuin siihen aikaan oli tapana. Voin sanoa etten minäkään ollut omille lapsille täydellinen äiti, koska olen ihminen en mikään TV sarjassa näyttelevä äiti. Lapset on aikuisia ja ollaan hyvissä väleissä
Varmasti harvan lapsuus on ollut täydellinen ja varmasti useamman lapsuus on ollut hyvä, vaikkei se täydellinen ole ollutkaan. Silti, on myös paljon ihmisiä joilla on kaikki syy olla vihaisia vanhemmilleen ja heillä on täysi oikeus siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinun traumasi on..?
Ei ole kuule ollut tapana vinkua omia traumoja muille tai syytellä niistä muita.
Yllättävän monella on ollut huono isä. Siksi palstalla paljon miesvihaa?
On ollut syytä, mutta olen tehnyt rauhan noiden asioiden kanssa. Joskus olisin toivonut jonkinlaista anteeksipyyntöä tai edes keskustelua siitä miten minun ja sisarukseni lapsuus meni, mutta hyväksynyt myös sen, että sellaista ei tule.
🤣 Eli käyt itse täällä joka päivä ja nytkin vingut muiden vinkumisista, hyvin sä vedät