Minulla on kaksi työhaastattelua, enkä olekaan vaihtamassa työpaikkaa, perunko haastattelut
Olen tällä hetkellä vakituisessa työssä ja koko alkutalven ajatellut, että en viihdy nykyisessä paikassa, pakko päästä pois. Rustasin kymmeniä haastatteluja ja kolmeen sain haastatteluajan.
Nyt viime kuussa on kuitenkin tapahtunut käänne ja olen ajatellut, että viihdyn kuitenkin jollain lailla työpaikallani ja huonot epäkohdat voi kuitata sillä, että tällä hetkellä mulla on melko hyvät työajat ja kova talven kiire töissä on vaihtunut hieman inhimillisempään eloon töissä. Epäkohtia on runsaasti (verrattuna aiempiin työpaikkoihin), mutta voin elää niiden kanssa, kun ei ajattele. Kuitenkin mieluisat työajat ovat iso osa työssä viihtyvyyttä ja kaikkialla ei mahdollista.
Kävin jo yhden haastattelun ja sieltä pomo soitti päivän päätteeksi, että saisin paikan. Olin kuitenkin miettinyt, etten haluakkaan vaihtaa työpaikkaa, kun ajattelin, että voin mennä ojasta allikkoon. Pomo oli hyvin nuiva ja suorastaan kiukkuinen puhelimen päässä, kun en ottanutkaan paikkaa vastaan.
Nyt mulla on kuukauden sisään kaksi haastattelua, enkä nyt oikeastaan haluakkaan vaihtaa sitä työpaikkaa. Joten kysymys kuuluu:
Menenkö silti haastatteluihin jos tiedän, että en kuitenkaan paikkoja ole vastaanottamassa, jos ne saisin? Ja jos tulisin valituksi, eikö ole ikävää toimintaa heitä kohtaan, etten kuitenkaan ottaisi niitä?
Kyseessä siis matalapalkkainen ammattikoulupohjainen ala, johon suhteellisen helppo on päästä uusiin töihin.
Kommentit (4)
Mene vaan naureskelemaan niille työnantajille. Ne ovat sen ansainneet.
Mene haastatteluun sinulla on enemmän pelivaraa, kun et ole epätoivoinen työn suhteen. Voit esimerkiksi asettaa palkkatoiveen hieman korkeammalle. Kannattaa mennä joka tapauksessa, sillä saatat yllättyä: uusi työ saattaa kuulostaa yllättävän hyvältä. Ja vähintäänkin saat lisää työhaastattelukokemusta tulevaisuutta varten.
Vierailija kirjoitti:
Mene haastatteluun sinulla on enemmän pelivaraa, kun et ole epätoivoinen työn suhteen. Voit esimerkiksi asettaa palkkatoiveen hieman korkeammalle. Kannattaa mennä joka tapauksessa, sillä saatat yllättyä: uusi työ saattaa kuulostaa yllättävän hyvältä. Ja vähintäänkin saat lisää työhaastattelukokemusta tulevaisuutta varten.
Ja sitten ei kannata ihmetellä, jos ei enää kys. paikkoihin pääse tulevaisuudessa haastatteluun.
Ilmoita että et tule niihin haastatteluihin. Näin säästyy kaikkien aikaa ja et aiheuta lisäkiukkua toiminnallani.