Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne, jotka käyvät töissä ja samalla pyörivät foorumeilla toistuvasti kiroamassa ja hyökkäämässä työttömiä ja kotiäitejä vastaan

Vierailija
07.05.2025 |

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kommentoin joskus kotiäiti-keskusteluihin lähinnä siltä kannalta, että mun äiti oli kotiäiti. Ihan normaali perhe oltiin joo, mutta sellainen aikuisen naisen malli jäi saamatta. Samoin varhaiskasvatus ja sen tuoma sosiaalisuus 

Lisäksi näin niin läheltä sen, että kaikki raha tuli isältä joten meillä meni yhteiskuntaluokkien raja ihan perheen sisällä. Isä kyllä antoi rahaa, kyseli oikein kaikilta, että onko ruokakauppaan yms rahaa eikä mitää kuitteja tarvinnut näytellä. Mutta silti. Ei äiti käytännössä voinut päättää mitään isompaa ostosta. Jos se oli isän mielestä turha, ei sitä ostettu. Äiti kotiäitiytyi ihan kunnolla ja sitä on vaikeaa selittää ennen kuin sellaisen ihmisen näkee. Kehitys pysähtyy. Ihminen tarvitsee työtä! Toki joutui vielä vanhoilla päivillään matalapalkkatyöhön, kun isä jäi yllättäen sairaseläkkeelle. 

Mun tarinassa ei ole avioeroa, ei päihteitä, ei väkivaltaa eikä kukaan joutunut kadulle. Tai ois voinu koko perhe yhdessä vaiheessa joutua jos isä ois jääny työttömäksi laman aikana. 

Tarvitseeko edes sanoa, että mä olen onnellinen vela joka kouluttautuu lisää ja sisko yhden lapsen äiti ja uranainen.

Mulle on ihan sama miten se kotiäiti itsensä elättää, mutta vastustan ajatusta että kotiäiti olisi jotenkin parempi äiti.

Vierailija
22/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoi, että hyvä äiti täytyy olla joko kotiäiti tai uraäiti? Sehän ei ole mikään ristiriita alun perinkään älä leimaa ketään turhaan.

Jos koet, että itse tienaaminen ja luksustuotteiden ostaminen on parempi valinta, niin älä silti hyökkää kotiäitien kimppuun tai väitä, etteivät he voisi ostaa haluamiaan asioita. Kuvitteletko oikeasti, että oma ylemmyydentunteesi kantaa sinua elämässä eteenpäin?

Olen nähnyt ihan tarpeeksi ihmisiä, jotka vuokraavat asunnon lähiöstä, mutta silti pukeutuvat kuin hienot rouvat ja kilpailevat turhasta ulkokuorella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät tykkää omasta elämästään. Muuten ei tarvitse hyökätä minkään ryhmän suuntaan.

Tämähän se. Pätee myös kiusaajiin yleisesti.

Vierailija
24/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhatpiiat ja mahot naiset kadehtivat eniten kotirouvia, joilla vieläpä omatekemiä lapsia ja kaiken lisäksi oman rakkaan miehen kanssa yhteisiä.

Painukaa vaan töihinne niillä matalilla palkoillanne tai olkaa työttömänä kelan elätteinä. Ja muistakaa katkerina kadehtia elämänne valuessa hukkaan.

Ei kahdehdi, miksi näin ajattelet?

Vierailija
25/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse inhoan ns kotirouvan elämää. Sairauksien ja tyhmyyden takia en päässyt työelämään. Oma DI-mies hoitaa maksupuolen sitten. Kadehdin piikoja ja palvelijoita, jotka niiavat mielessäni kun palvelevat esim. kaupassa. Säälittävällä palkalla raatavat ja asuvat jossain läävässä. Ostavat halpaa ruokaa.

Olisiko aika ottaa lääkkeet, elät jossain harhaisessa maailmassasi. Sulla ei ole miestä, vain osastosi hoitaja joka vaihtaa vaippasi.

Vierailija
26/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on pää pipi.

Vierailija
27/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisessa mielentilassa he oikein ovat?

Tämä on turhautunutta räyhäämistä tuntemattomia ihmisiä kohtaan. Epäkunnioitusta, ylemmyydentuntoa.

Sellaista ei kannata ottaa itseensä, koska se ei hetkauta kenenkään elämää suuntaan eikä toiseen, vaikka nämä tyypit kuinka huutaisivat (isoin kirjaimin) täällä, että TEE sitä tai tätä.

Vierailija
28/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseen liitetty keskusteluketju on poistettu.

Vierailija
29/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi, että hyvä äiti täytyy olla joko kotiäiti tai uraäiti? Sehän ei ole mikään ristiriita alun perinkään älä leimaa ketään turhaan.

Jos koet, että itse tienaaminen ja luksustuotteiden ostaminen on parempi valinta, niin älä silti hyökkää kotiäitien kimppuun tai väitä, etteivät he voisi ostaa haluamiaan asioita. Kuvitteletko oikeasti, että oma ylemmyydentunteesi kantaa sinua elämässä eteenpäin?

Olen nähnyt ihan tarpeeksi ihmisiä, jotka vuokraavat asunnon lähiöstä, mutta silti pukeutuvat kuin hienot rouvat ja kilpailevat turhasta ulkokuorella.

Tällaiset naiset, jotka pukeutuvat huolellisesti ja käyvät usein vilkkaiden kaupunkien yöelämässä, joskus eivät palaa kotiin yöllä, ja sitten heillä on yhtäkkiä salaperäinen lapsi.

Vierailija
30/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kansan typerämpää sakkia. Äänestävät persukokkareita ja lompsivat eripariraajoillaan. Tietenkin samalla mölisten itsekseen.

Vierailija
31/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset naiset, jotka pukeutuvat huolellisesti ja käyvät usein vilkkaiden kaupunkien yöelämässä, joskus eivät palaa kotiin yöllä, ja sitten heillä on yhtäkkiä salaperäinen lapsi.

😂😂😂 salaperäinen lapsi. Päivän parhaat naurut!

Vierailija
32/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020-luvun statussymbolit listattiin näillä asioilla erottaudut rahvaasta

Iso lapsiluku

Mahdollisuus kasvattaa monta lasta on jo luksusta, ja kunnon katras tarjoaa myös tilaisuuden kerskua oman jälkikasvun saavutuksilla.

https://www.iltalehti.fi/muoti/a/466f676d-4a61-4dfd-a11e-1d4910bbbda3

Vierailija
33/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus: Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia, kuin lapsettomat

Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia ja menestyneimpiä myös

Kuten tämäkin julkaisu todistaa:

Tutkimus:

Yes, Married Mothers Really Are Happier Than Unmarried and Childless Women

But children bring not only happiness. These sociologists report that women who are mothers tend to be better off financially than their childless peers.

https://dailycitizen.focusonthefamily.com/yes-married-mothers-really-ar…

Vierailija
34/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi

https://yle.fi/a/74-20107036

No nyt on tämäkin itsestäänselvyys tutkittu. Vapaaehtoisesti lapsettomien kommentteja odotellessa.

Vierailija
35/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa naisista kaipaa äitiyttä - eikä uraa. He haluavat oman pikku vauvan 💕

Vierailija
36/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotellaan nyt sitä potkulakia, jos se ölinä vaihtuisi itkuun.

Vierailija
37/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua edelleen ihmetyttää, että puhutaan kotiäideistä eikä -vanhemmista. Kukaan ei kyseenalaista miesten/isien valintoja uran ja kodin välillä. Toinen asia, joka ihmetyttää: onko olemassa kiistatonta tutkittua tietoa siitä, onko lapset parempi hoitaa kotona vai laittaa varhaiskasvatuksen piiriin? Jos tutkimustulokset osoittavat selvästi jomman kumman olevan parempi vaihtoehto, niin eikö silloin koko kansakunnan etu ole, että järjestetään asiat niin, että parempi vaihtoehtoa tuetaan poliittisilla päätöksillä? 

Vierailija
38/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellehän sinä oikein vastaat?

Usein kotiäidit antavat ymmärtää olevansa parempia äitejä. 

Minä, joka kirjoitin omasta kotiäidistäni, en puhunut mitään luksustuotteista. Mutta miltä se lapsen silmään näyttää, jos isällä niitä olisi ja äidillä ei?

Miten lähiöissä asuvat ja hienosti pukeutuvat ihmiset edes tähän liittyvät? Eikö niin saisi tehdä? Näetkö jokaisesta ihmisestä, paljonko hänen vaatteensa ovat maksaneet ja miksi se sinua edes kiinnostaa? Tuo viimeinen kappale on kuin katkeran vanhan ihmisen tekstiä, sori vaan.

Vierailija
39/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kestoUlisijaPersu mouruaa jokapäivä.

Vierailija
40/46 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajalle kelpaa kaikki huomio. Negatiivinenkin. Ja useimmiten he etsivät sitä juuri siltä, jota olevinaan eniten inhoavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä