Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**EX-HAAHUT VIIKKO 12**

19.03.2007 |

[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]

[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]

[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=violet] LA 1.5[/color]

[b][color=limegreen]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=violet] LA 17.5[/color]

[b][color=limegreen]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=violet]LA 19.5.07[/color]

[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=violet] LA 12.6[/color]

[b][color=limegreen]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=violet] LA 26.6[/color]

[b][color=limegreen]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=violet] LA 28.6.[/color]

[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=violet] LA 25.7.[/color]

[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=violet] LA 13.8.[/color]

[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]

[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]

[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]

[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]

[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]

[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36,lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet] Näiltä näkymin LA on 25.10.07 menkoista laskettuna, mutta luulempa et ultrassa vielä muuttuu.[/color]

[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.

ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA olisi marraskuun alussa.[/color]

[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]

[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=darkgreen]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm

[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=purple]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm

[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=purple]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm

[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=purple]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=darkgreen]poika[/color], 2980 g ja 47 cm

[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=purple]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=purple]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=darkgreen]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm

[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=darkgreen]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=purple]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm

[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=purple]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=darkgreen] poika[/color], 3330 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm

[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm

[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm

[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm

[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm

[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] Lizie [/color][/b] 11.3 [color=purple]tyttö[/color], 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]

[color=6959cd]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa.[/color]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]

[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/27 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kotiuduin töistä eikä täällä ollutkaan yhtään kirjoitusta viikon alkuun. Mitä mitä mitä?! :D

Sani: Teillä on varmaan tosi nätit vaunut! Minkä väriset? Varmasti pehmeä koppa on ihan yhtä hyvä kuin kovakin, mielipiteitä on niin moneen lähtöön. Eiköhän se kesävauva niissä ihan yhtä hyvin köllöttele. Jos yhtään lohduttaa, niin meilläkin on pehmeä koppa ja sitäpaitsi vielä musta :D Ehkä sitä sitten toisen kanssa (mikäli luoja niitä suo) osaa sitten ottaa erinäisiä asioita huomioon ja viisastuu huonoista valinnoista. Mutta näillä porskutellaan! Voimia niiden suppareiden kanssa, ikävää. Itselläni suppareita on ollut vasta muutamia ja ne kyllä aina hieman saavat varpailleen. Saati sitten kun on koko ajan maha kovana :(

PS. Jee, mun ehdokas pääsi läpi!

Omaa naperoista: Eipä tässä ihmeempiä, nappulalla on ollut pari päivää aamupäivästä iltaan asti melko hiljaista aikaa ja tällä mamilla on ollut taas kova huoli. Mutta iltaan mennessä liikkeet ovat taas alkaneet tuntua ja tänään ollaan oltu terhakkana jo aamupäivästä asti. Eli kaipa pikkuisellakin on vaan erilaisia päiviä, toiset vilkkaampia ja toiset rauhallisempia.

Mukavaa viikonalkua

D.O. ja nappula rv 21+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea tyttövauvan johdosta!!! Alkoihan niitä tyttöjäkin tulla ex-haahuihin!!!

maria80 ja m 2kk 3pvää

Vierailija
4/27 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

D.O: meijän vaunut on beige-ruskea-punaset. Mun mielestä tosi nätin väriset, vaikka en kyllä niitä vielä oo livenä nähnytkään. :) Joo kyllä nuo supparit tuntuu ikäviltä ja vaikka niitä on aikasemmissakin raskauksissa ollu, niin ei näin paljon kuitenkaan.. Onneks huomenna selviää kohdunsuun tilanne ja se, että saanko luvan lähteä huhtikuussa Eurooppaan kaverin kanssa reissuun.. Mä oon kans huomannu, että toisena päivänä pikkuinen on huomattavasti hiljaisempi, välillä tämä meijän pieni on ollut vielä useamman päivän hiljainen, niin että on oikein alkanut huolettaa. Mutta onneks sitten on taas tullu päivä, jolloin toinen myllää vilkkaammin.. Eipä meijän vanhemmat lapsetkaan oo kyllä mitään riehujia masussa olleet ja on muuten olleet sitten synnyttyäänkin suht rauhallisia tapauksia.. :)

Mun ehdokas ei menny läpi, mutta en sitä kyllä odottanutkaan.. Muuten kyllä tykkäsin, että vaalitulos oli hyvä.

-Sani rv 25+6

Vierailija
5/27 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireen vuoksi nyt tulee ihan omaa napaa neukka käynniltä:

Eka ylläri oli se, et oma neukkis oli lomalla ja sijaisena oli nuori tosi mukava nainen, siis aivan ihana!

Paino oli noussu, kuten arvasinkin, peräti 250g! Eipä kylläkään kommentoinu sitä mitenkään, et onko liikaa, sopivasti yms.

Marakatin sykekin selvis, 160 pompottaa se pikkasen sydän ja läppien äänet kuului kans mahtavasti. Ite olin, et häh, siis läpät, siis mitkä läpät, kun en blondina heti ymmärtäny et sydänläpistä puhutaan.

Ja tuo 160 oli Mariksen leposyke...

Meinaan tällä kertaa tais meiän pikkunen vedellä sikeitä siellä, ei protestoinu millään tavalla kuuntelua, ainoostaan käänsi kylkee parempaan suuntaan niin syke kuului selvemmin.

Ja mitattiin tosiaan ekaa kertaa mahaa, ja käyrän yli huitelee mitta... Oli 18cm

Juteltiin myös tästä selkä ongelmasta ja sain käskyn soitella kuntoutus neuvontaan, et oisko heillä jotain hyvää vinkkiä, et kannattaako mun koittaa edes tukivyötä jne.

Ens kerralla, joka onkin 3vk päästä jo, sit plärätään kelan lappuja ja muita paperi juttuja.

Juteltiin pitkät pätkät myös koirasta ja vauvasta ja niitten yhteiselosta. Siis aivan mahtavaa, koska se mun oma neukkatäti ei oo kommentoinu mitenkään asiaa koira.

Ja tällä sijaisella itsellään on myös vauva ja koira ja ymmärs mua ihan täysin, kun sanoin, etten pelkää sitä, et koira yrittää syödä Marakatin jne, vaan sitä et se alkaa mustasukkaisuuksissaan tehä tuhojaan yms.

ja kyselin vinkkejä, et miten voi lievittää sitä mustasukkaisuutta ja hää kerto auliisti omat kokemuksensa oman koiran kanssa.

Kun mun yhteinen aikahan on ollu koiran kanssa se lenkkeily mitä nyt ei voida tehä tän selän takia.

Mitäs muuta..... No siinä varmaan tärkeimmät!

Parin tunnin päästä töihin, joten mun täytyy koittaa nyt ottaa päikkärit!

Psst. Kertokaas hyviä/huonoja puolia Brion vaunuista, kun mä oon ihastunu jotenkin niihin uusiin happyihin.... Ainoo minkä tiiän, on se, et koppaosa ei oo yhtä suuri kun esim. emaljungalla, mut mun ja miehen geenien perusteella meille ei tosiaan oo tulossa mitään jättiläistä pituus suunnassa!

En muista kysyikö joku mun rakenneultran ajankohtaa, mut se on tasan viikon päästä!

Ja töissä kerroin pomolle, ehdottoman vaitiolo vannotuksen jälkeen rv12, ja julkista tietoa se oli rv16, heti sen jälkeen kun punktiosta saatiin hyviä uutisia. (Eiks tätäkin joku kyselly jo joku aika sitten?)

Psst, oon seonnu muuten viikoissa jossain vaiheessa, eli nyt on 19+1/20+1.

Vierailija
6/27 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on juu. Minäkään kun en pääse muuten kuin töistä nettiin jää helposti kirjoittamiset vähiin. Etenkin kun on mennyt hiukka liikaa (työ-)aikaa yksityisasioihin viime aikoina. Ei vain raskauteen liittyen vaan esikoisen hoitokuvioiden vuoksi: 3. vko menossa päiväkodissa mutta tottuminen on ollut aika huonoa. Ja sitten lisäksi case entinen lastenhoitaja, mistä tuli poliisiasia, jos joku muistaa tarinani helmikuun puolelta. Kuulustelut on käyty ja onneksi asia on nyt hoidossa, ei tarvitse kuin odottaa käräjäoikeuden (kirjallista) päätöstä.

Täällä on kaikki myös ihan hyvin vatsan seudulla. Eilisessä neuvolassa sydänäänet kuuluivat selvästi ja raskauspömppö on alkanut tulla esiin. Kerroinkin sitten saman tien eilen pomolle raskaudesta (täällä alettiin myös kysellä kesälomasuunnitelmia jne), pystyvät miettimään sijaista ajoissa (=käytännössä yksi nuorempi määräaikainen naishenkilö saa varmaan jatkoa tilani " ansiosta" :) ).

Otin itseäni niskasta ja ilmoittauduin terveysaseman fysioterapiaan kun siellä on ensi viikolla sopivasti ryhmä raskaana oleville (n vko 20) lantionpohjan lihasten kuntoutuksesta. Minulla kun on jo edellisestä synnytyksestä jäänyt aika pahat karkailuvaivat jotka ovat vain pahentuneet jo näin varhaisessa vaiheessa tätä kierrosta. Olis pakko varmaan tehdä jotain, ja pian.

Eipä tässä muuten ihmeitä. Totuttelen ajatukseen että herttileijaa voisiko tuolta vatsasta siis ihan oikeasti putkahtaa syyskesällä joku! Kun se tuntuu yhä epätodelliselta vaikka pahin keskenmenopelko helpottikin np-ultran myötä.

Brioista, meillä on jotain vuosimallia 2004 tai 2005 sellaiset missä nostetaan (kova) koppa ratasosan päälle. Olisiko mallin nimi Brio Nova. Ollaan oltu kaikin puolin tyytyväisiä, tosi tukevat ja hyvät vaunut. Aiotaan mennä samoilla seuraavan tulijan kanssa. Vaikka aika siniset ne kyllä ovat, jos sieltä tällä kertaa tulisikin tyttö... :) Sinänsä ei olla toivottu ihmeemmin kumpaakaan sukupuolta vaikka meillä armas esikoispoika jo onkin.

Siinä kai ne suurimmat :) Rakenneultraankin vielä aikaa, ohjelmassa 12.4.

Kaikille oikein hyvää vointia toivotellen

Joululahja, rv 16+5

Vierailija
7/27 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on tullut kirjoituksia taas!

Sani: Kuulostaa ihanilta teidän vaunut! Heh, teidän vaunut. Ei kun vauvan vaunut :) Kiitos kovasti, huojensit mieltäni kun kerroit että teilläkin on välillä hiljaista ja sitten taas toisina päivinä melskataan enemmän. Olisi kyllä aika cool jos melskaus tai meskaamattomuus masussa enteilisi syntymän jälkeistä elämää, peukutetaan pitkien unien ja hyväntuulisuuden puolesta ;) Mitenkäs reissun kanssa kävi, pääsetkö lähtemään?

Helga: Kiva kuulla sustakin! Hyvät sykkeet ja kohdunkorkeudet teillä. Näin ajattelinkin, että viikolla 23 niitä kelan lappuja aletaan täytellä. Itselläni on h-hetki niiden suhteen huomenna. Kuulostaa kivalta jutteluilta mitä kävitte th:n kanssa, harmi jos omasi ei kommentoinut millään lailla koira-asiaa. Minun th:ni on sellainen, että hänellä on vastaus kaikkiin kysymyksiin, siis hyvällä tavalla. Ei tule koskaan sellaista oloa että jäisi joku asia mietityttämään tai epävarmaksi. Voithan omalle th:llesi vihjaista että kävitte muuten hyvät keskustelut sijaisen kanssa vauva-ja koira-arjen yhteensovittamisesta :D

Joululahja: Voi harmi kun teillä on ollut vaikeuksia päiväkotiin totuttelussa. Jospa se vielä siitä tasottuisi, kun teidän lapsi alkaa unohtaa millaista on olla kotona päivät. Luulisi että mieli muuttuu kun ymmärtää ettei tilanne muutu miksikään eikä ole vaihtoehtoja. Oletko muuten ajatellut ottaa lapsen kotihoitoon kun jäät äippälomalle? Nuo lantionpohjalihasten kehittämiset olisivat kyllä tosi tärkeitä, olet oikeassa. Niistä on iloa kaikille, itselleen ja miehellekin tietysti. Ikäviä nuo karkailuvaivat, itsekin niitä täällä pelolla odotan. Eniten synnytyksessä juuri pelottaa se, että miten paikat palautuvat jälkeenpäin. Eikö ole muuten ihanaa kun se km-peikko hälvenee päivä päivältä?! Välillä on niin huojentunut ja helpottunut olo, että tekisi mieli tirauttaa pari kyyneltä :D

omaa napaa: Huomenna poksuu viikot ja neuvola on klo 11. Kirjoitellaan kelan paperit ja tehdään rutiinitoimenpiteet. Kivaa päästä taas kuulemaan jumpsutukset. Minulle on varattu jo seuraava neuvolalääkäriaikakin, se on 18.4. Siellä sitten olisi kuulemma mahdollisuus päästä katsomaan sukupuolta jos oikein kauniisti lääkäriltä pyytää ;) Minähän en rakenneultraa yksityiseltä varannut, kun alkuaikoina jouduin ultrissa ravaamaan niin monta kertaa. Töitäkin on jäljellä enää vajaa kaksi kuukautta, jippii!

Hyvää vointia toivotellen täältäkin päin

D.O. ja nappula rv 21+6

Vierailija
8/27 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

D.O. Joo kyllä lupa matkalle heltis. :)

Täälä on käyty lääkärineuvolassa.. Ja tärkeimpänä, ettei supistukset ollu tehneet mitään eli paikat oli kiinni ja kohdunkaula ei ollu lyhentynyt ja tietty pikkuisen sydämen ihanat jumpsutukset ~150. Kovasti pikkuinen sielä potkiskeli, kun lääkäri mittaili ja kuunteli ääniä.. :) Sf-mitaksi sai 25 cm eli viimeisestä kasvanut jopa 7 cm ja yläkäyrille oli hypähtänyt. Painoa oli tullut taas reippaasti, reilu 600 g/vko.. :/ Verenpaineet oli ok (oisko ollu 135/74). Ja lupa lentoonkin heltis eli reissuun mennään huhtikuussa.. Sokerirasitukseen varattiin aika 4.4. ja kelan paprut sain (viimeks oli sijainen, niin ei varmaan tiennyt vielä silloin antaa). Huojensi kyllä kovasti mieltä tuo ettei supistelut olleet avanneet paikkoja eivätkä ees pehmentäneet! :)

Pikkuinen on tänään melskannut oikein kunnolla! Tosi ihana, kun on välillä ollu hiljasia aikoja, että nyt jumppaa kunnolla.. :)

Hyviä vointeja kaikille!

-sani rv 26+1 (ajattelin lisätä tuohon nyt tuon 1 päivän, kun kerta neuvolassa käyttäävät sitä. Niillä vaihtu tietsikka ohjelmat tässä mun raskauden aikana ja uus ohjelma lisäs yhen päivän..)

Vierailija
9/27 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoi Toverit

Kaipa tännekin on ilmoitauduttava, vaikka olenhan minä tuolla listalla vielä ;) Yahoossa jo käväisinkin.

Yritän hiljakseen ottaa selvää keitä täällä nyt massujensa kanssa pyörii, vaikka olenkin nettipannassa kun on PAKKO tehdä lopputyö nyt toukokuuhun mennessä valmiiksi. Joten jos minusta ei kuulu - se tarkoittaa vain, että ahkeroin tai yritän ahkeroida - tai pyrin uskottelemaan (itselleni), että ahkeroin.

Siis Papu syntyi 16.10.2006 ja nyt on toinen (toivottavasti) tulossa.

Kävin lääkärissä rv 4+2 (todella) ja ihan sattumalta synnytyksen jälki-jälki-tarkastuksen olin tuohon päivään saanut ja lääkäripä totesi minun olevan " mahdollisesti VÄHÄN raskaana" .

Oli siis kohdun limakalvo paksuuntunut ja pikkuriikkinen PISTE siellä näkyi. Siis todella vain piste, lääkärikin sanoi, että harvoin sellaisia näkee edes. Ja seuraavana päivänä testasin ja plussahan se oli.

Viime viikolla rv 7+2 kävin uudestaan samalla lääkärillä ja siellä möllötti pikkuruinen " Puh-vauvan" alkumme.

Pituutta oli hurjat 12,6mm ja sydän läpätti. Joten siellä pikkuinen oli ja kun vain pysyisi nyt hengissä loppuun asti. KM ennen Papua tuli viikolla 10, joten vielä on jännitettävää.

Ja jännittähän tässä, oireet ovat huomattavasti vähäisemmät kuin Papua odottaessa (KM-odotuksessa ei ollut oikeastaan mitään oireita) vaikka ei olo ole hyvä nytkään. Edellisessä odotuksessa oksensin siis enemmän vähemmän päivittäin viikolle 30 ja ensimmäiset viikot, viikolle 12 olin sairaslomalla, laihduin 5kg ja vain makasin ja oksensin.

Nyt en ole oksentanut kertaakaan! Jihuu!

Vaikka etoo alati ja väsyttää. Jumpassa tuntuu, että hengästyttää eikä jaksa, joten kyllä kai tämä jotakin on tämäkin ;) J

a oikeasti koko ajan se kaamea paha-olo-maku-suussa-ällötys-olo-närästys-väsymys, jota en edes muistanut. Sepä se, aika kultaa muistot.

LA on siis 28.10.2007, joten on tässä vielä urakkaa, lopputyön, odotuksen ja tuon 9kk-vanhan Papun kanssa.

Voikaa kaikki hyvin ja paksusti

Aapeli ja pikku-Puh rv 8+2 (wow!)

Vierailija
10/27 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei todellakaan syntynyt Papu viime lokakuussa!

Plääh, tätä odottavan väsynyttä järjenjuoksua...

Siis Papu syntyi tietenkin 10.06.2006.

No, numerot olivat kuitenkin oikeita!

Että tällainen hattarapää olen :-D

Aapeli jälleen

Vierailija
11/27 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeli: Tervetuloa vain ex-haahuihin ja onnea kovasti plussauksesta! Tuntuu varmaan ihan mielettömältä! Haluaisitko tehdä itsestäsi pientä esittelyä pinoomme niin päivitän sitten ensi viikon alussa sinut listoille? Mallia voit katsoa tuolta ylhäältä pinosta.

Aikamoinen ylläri ollut teillä tuo pikkuinen piste joka siellä ultrassa löytyi! :) Ihana ylläri. Heh, hassua kun olet tosiaan tuolla listalla vauvapinossa ja odottavissa. Vaikka ihan niin nopea et ollutkaan kuten alunperin kirjoitit. Aika nopeaa toimintaa olisikin ollut, tosin kyllä ihan mahdollista :D Hyvä ettet ole oksennellut, vaikka ällöolo onkin ikävä. Mutta kyllä sen kestää palkinnon takia! :)

sani: Huippujuttu että pääset reissuun ja tosi huojentavaa ettei kodunsuu ole yhtään auennut suppareista huolimatta. Nyt sinulla on varmasti hyvä mieli. Asiathan tuntuvat olevan kohdallaan siellä :) Ja pikkuinenkin tumpsuttelee omia juttujaan, hyvä hyvä!

D.O. ja nappula rv 21+6

Vierailija
12/27 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja antakee hiljaiseloni anteeksi!!!! On ollu tässä kaiken näköstä säätöä!!! Ja kamalan huono omatunto, kun en oo päässy tänne, mutta mielssä ootte ollu ja PALJON!!!!

LIZIE JA PERHE: Mielettömästi onnea pienestä nyytistänne!!!! Ja ihanaa ja antoisaa vauva-aikaa koko poppoolle, tosi mahtavaa taas kulla näin ihania uutisia!!! Hirmu iso onnen hali sulle ja vauvalle pusuja!!!!

Jestas......toi lista näyttää tosi pelottavalta!!!!! Me ollaan seuraavia LIMETTI JA PIRPALIINA!!! Vähänkö tää aika on hujahtanu johonkin, nyt alko oikeesti jo jännittämään.....

Joo, mutta jos vähän omanapailisin tässä( . ) elikkäs......mulle tuli nyt sitten se insuliinihoito ja piikitän itteäni 4 kertaa päivässä, hui.......oli todella vaikea alku, kun olen ollut piikkikammoinen, mutta nyt jo sujuu paremmin ja pärjäilen suht koht ok....annostuksia joudutaan varmaan vähän nostamaan, kun ei meinaa arvot pysyä kunnossa vieläkään, mutta näyttää jo paremmalta.... Ja ludella oli kaikki hyvin!!!! Siellä se köllötti jo pää alaspäin, joka kylläkin muuttui perätilaksi saman illan aikana ja pysynyt nyt sellaisena, että vähän pelottaa, jos ei mahdukkaan enää kääntymään....Kokoa oli reilusti, niinkuin epäiltiin eli viime torstaina arvio oli 2,2 kg ja tällä käyrällä olisi viikolla 40 semmoinen kevyt 4,7 kiloa, hui kamala......mutta kätilö lohdutteli, että viikolla 37 aletaan sitten katselemaan sitä käynnistystä, jos on tarvis ja tehdään punktioita yms... että keuhkot sitten valmiit olisivat ,kun tulee mamman syliin!! Aika näyttää, mutta yliaikaiseksi tässä siis ei mennä, joten jännät on paikat!!!! Muuten kaikki vaikutti hyvältä ja ainut pelon aihe on nyt nämä sokerit, että saataisiin ne haltuun, ettei lude paisuisi ihan kamalasti, mutta kyllä se varmaan tästä.....

Anteeksi nyt typyt tää oman navan ympärillä pyöriminen, mutta tälläistä tää on välillä.....kyllä mä teitäkin mietin ja tsempitän kaikessa, mutta nyt tällä kertaa aika itsekästä tekstiä, en oikeesti oo edes itsekäs ihminen, mutta ántakaa tää nyt anteeksi!!!!

Ja mukavaa päivää kaikille ja tervetuloa uusi tulokas, nimimerkki yllättäen unohtui, mutta tiedät varmaan, ketä tarkoitan ja HUIMASTI ONNEA PLUSSASTA ja onnea matkaan!!!

Haleja kaikille exille ja palataan!!!

-Emunainen ja iso lude 31+4-

Vierailija
13/27 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapelille tervetuloa mukaan! Olipa teillä hieman yllätyksen poikasta tuossa plussan ilmaantumisessa. Nauratti tuo lääkärin " olet varmaan vähän raskaana..." :)

ON: Maanantaina kävin siis istukkanäytteessä. Ei ollut ihan niin kamalaa kuin muistin, mutta ilkeeltä se tuntui kuitenkin. Nyt oli näyte erityisen helppo ottaa, koska istukka on etuseinämässä.

Tulokset pitäisi tulla normaalissa ajassa (n. 2 vkoa), koska ei ole ollut suurempia ruuhkia tms. Eli nyt hirveetä piinaa edessä pari viikkoa. Huoh, en tiedä, kuinka pää kestää. Vaan ei kai tässä vaihtoehtojakaan ole. Pelottaa kyllä ihan pirusti. Joka päivä tuntuu perhosten vipellystä ja kuplintaa ja pari isompaakin muksahdusta tuolla kohdun suunnalla, pikkuinen siellä väkkäränä pyörii. En kestä ajatusta, että meidän siitä pitäisi luopua, jos jokin onkin pahasti vialla. :' (

Tuutis ja Masuli rv 14+1

Vierailija
14/27 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lizielle hurjasti onnea pienokaisesta!

Helga: kiva kuulla hyviä neuvola kuulumisia sinulta. Ja hyvä, että on paino lähtenyt nousuun. Toivottavasti saat selkä ongelmiin apua.

Sani: hienoa, etteivät supistukset olleet vielä paikkoja pehmittäneet. Minulla oli tuossa vähän samankaltaisia huolia ja kyllä helpotti mieltä kun sai tietää että kaikki on kunnossa. Ihana reissu sinulla tulossa. hyvä että sait luvan lähteä. Meitähän on täällä monta megamasua, kun sinäkin ilmottauduit joukkoon:)

Aapeli: tervetuloa joukkoon odottamaan ja kovasti intoa lopputyön tekemiseen.

Emunainen: näyttähän tuo hurjalta, oma nimi ylimpänä listassa. Vielä aika monta viikkoa kuitenkin odoteltavana.

Kurjaa että joudut piikittämään itseäsi, mutta hyvä vauvallesi, että saat hoitoa. Hurja koko kyllä vauvallasi, mutta hyvä että sitä seurataan niin eipä tule yllätyksenä.

Tuutupii: kovasti voimia sinulle vaikeassa tilanteessasi, ja koko perheellenne. Toivottavasti tuo turvotus ei tarkoittaisi mitään.

Pirpaliina: HuHUU! vieläkö olet yhtenä kappaleena? Mitä kuuluu?

ON: Tekemisen täyteisiä päiviä ja uupumusta, niin enpä ole ehtinyt koneelle. nukuttua tulee paljon. Välillä tuntuu, että vauva on jo aika alhaalla, kurjasti painaa liikkuessa ja aiheuttaa supistuksia, mutta onneksi vielä liikkuu sen verran, että välillä on myös helpompaa. Ihanaa, kun on kevät ja aurinko paistaa, niin voi reilusti ulkoilla tuon esikoisen kanssa, vaikka ei itse niin hurjasti touhuilisikaan.

Tuntuu, että jää tämä kirjoittelu nyt aika vähäiseksi, mutta paljon olette mielessä kaikki.

-Limetti rv34

Vierailija
15/27 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot poksuu täällä, nyt alkoi rv 23 :)

Heti neuvolakuulumisia: Kauhean paljon paperia tuli kotiin täytettäväksi, lisäksi synnytysvalmennusajat ja lähete sokerirasitukseen. Monta päivämäärää pitää muistaa ja sopia. Ihanaa kun alkaa kunnolla tapahtua! Sain todistuksen myös työnantajaa varten, eli nyt se on sitten virallisesti ilmoitettu ja viimeinen työssäolopäivä sovittu, se onkin sitten 14.5.

Viitisen minuuttia kesti ennenkuin saatiin pikkuisen sydänäänet kuuluviin (oli muuten tosi pitkät minuutit!). Ensin löytyi istukan äänet ja sitten lähistöltä jumputukset. Kyllä siinä hymy oli hyytymässä kun terkka etsi ja etsi... Minulla on kohtu kuulemma melko korkealla, th kyseli että onko kovinkin puristavat housut jotka nostaa kohtua. Omasta mielestäni kyllä ei. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin!

emunainen: Joo joo, seli seli, kuitenkin meidät olit jo unohtanut ;) No ei nyt sentään, kiva kun annoit kuulua itsestäsi! Kurja kuulla että piikille jouduit! No mutta siihenkin tottuu ja ei tuo vaihe kauaa kestä. Aika hurjalta koolta kyllä tuolla kasvuvauhdilla tuntuu, mutta hyvä jos puhelivat jo käynnistämisestä ennen h-hetkeä. Se varmasti helpottaa! Tiedetään ettet ole itsekäs ihminen, anna tulla vaan. Eli täällä on kyllä ihan luvallista purkautua ja ymmärrän kyllä että haluat huoliasi purkaa. Ikävältähän tuo tilanteesi piikityksen ja vauvan koon kannalta kuulostaa. Tsemppiä ja haleja kovasti!

Tuutis: Voimia kovasti teille odotteluun. En edes voi kuvitella kuinka inhottava tilanne teillä on menossa siellä. Oikein piinaviikot :( Kaikki peukut ja varpaat ovat edelleen pystyssä sen puolesta että kaikki on kunnossa!

limetti: Voimia odotukseen sinnekin päin! Hyvä että pystyt vielä nauttimaan aurinkoisista ilmoista ja perheestä :) Kertoile vaan aina kuulumisia kun uupumukselta ja nukkumiselta jaksat!

Nyt töiden pariin taas, c u all!

D.O. ja nappula rv 22+0

Vierailija
16/27 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinannu löytää koko pinoa, kun oli vajottu niin alas;-) Nyt hiukan nostoa!!!!! Eli ihanaa torstai päivää exät ja masukit!!! Mä rakastan torstaita, kun on saunapäivä ja tulee mun ehdoton suosikkini kotikatu telkasta!!!! Meillä on ollu ukon kanssa tapana, että tää torstai on sellainen parisuhdepäivä eli ollaan vaan keskenään, saunotaan illalla ja katotaan kotikatua ja syödään hyvin ja ennen oli yleensä aina punaviinipullo illaksi, mutta se on nyt sattuneista syistä jäänyt, kuten toi herkuttelukin....Kiukuttaa, kun haluaisi mässäillä;-/ Noh.....kyllä sitä kerkeää.....pikkuinen nyt on kuitenkin etusijalla!!! Ja jotenkin on pistäny mietityttämään, että millaisiakohan ne torstait tule olemaan tossa parin kuukauden päästä;-) Varmasti ainakin erilaisia!!!! Mutta luulen, että vielä ihanampia!!!!

Dream one: Joo, olin mä oikeesti unohtanu teijät;-) En ikinä voisi, te ootte niin korvaamattomia ihanaiset naiset!!!! Onnea viikkojen poksumisesta!!!! Taas kerran!!! Mitä mä sanoin sulle sillon kerran, että nyt ne alkaa menemään ja kohta huomaat, et hups, nyt ollaankin tässä!!! Tää on huimaa tää vauhti!!! Ihanaa, kun sun vaavilla kaikki hyvin, kaikki tulee varmasti menemään hienosti ja tänne vaan purkautumaan, kun siltä tuntuu, sitä vartenhan me siskot täällä ollaan!! Antamassa sitä hirmu tärkeää vertaistukea!!! Tulisi jo se ukon ketale kotiin, just soitti, että on vähän ylitöissä;-( Piru vie......ja mä täällä yksin oottelen tai siis itseasiassa en yksin;-) Pikkuisen kanssa siis!!! Paljon haleja sinnepäin ja masulle paijauksia!!!

( . )Piti taas isontaa rinkiä, kun masu on jo niin valtava!!!! Ei ihmeitä....viime yö meni valvoessa, join kai illalla liikaa pepsi maxia ja oli todella levoton olo ja en vaan saanut nukuttua, mutta aamulla sitten torkuin senkin edestä!!! Tänään on mennyt aika siivoillessa ja touhutessa kaikkea yleishyödyllistä!!! Ihan hyvä niin, tulee niitäkin tehtyä....Eipä tässä kummia, mukavaa päivänjatkoa typyt ja palaillaan!!!

-Emunainen ja jättilude 31+5-

Vierailija
17/27 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sä sait sen ajan sinne rasitukseen?? Eli millä viikoilla olet silloin?? Mä terrorisoin sua, kuoma;-)

Vierailija
18/27 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin jotain kirjoitettavaa,eli eilen kävin ultrassa ja neuvolalääkärillä ja siellähän oli meidän viikkoja vastaava pikkuinen,jonka sydän löi niin nätisti,siis saatte uskoa että itku meinas ihan oikeesti päästä siinä kun näin ne sykkeet.

Verenpaine vain tahtoo olla huono jo heti alusta, joten luultavasti lääkitys odottaa vielä. Neuvolat ovat n.2viikon välein ja äitipoli käynnit päälle. Nyt jos 2.4 alapaineet nousevat edelleen yli 90 niin lääkitys aloitetaan heti.

Nyt jotenkin jo sellainen olo että kyllä me ehkä saadaankin tämä pikkuinen pitää sittenkin. Uskalsin kertoa jo mummoille asiasta eilen.

Mutta nyt mentävä taas.

Tari rv 8+6

Vierailija
19/27 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä varmaan on ainakin jokunen tuttu joka muistaa vielä mut . Siksi tulin kertomaan, että tein plussa testin viime sunnuntaina. Kovin paljon en ole uskaltanut asiasta riemuita vaikka olenkin onnellisempi kuin pitkiin aikoihin. Kuitenkin - viime vuoden menetykset ovat niin tuoreessa muistissa, että varmaan pidän matalaa profiilia pitkään. Meillähän eka km oli vasta vkolla 20+5.

Mutta parastahan tässä toivotaan, ehkä nyt olisi jo vuoro onnistua!

Mukavaa kevättä kaikille ja ihanaa odotusaikaa.

vm69

Vierailija
20/27 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

DreamOne: Onnea vain uudelle viikolle siirtymisestä! Aika komeat lukemat sinullakin :). Voin vain kuvitella jännityksesi, kun yrititte terkan kanssa saada sydänääniä kuulumaan. HUI! Onneksi löytyi kuitenkin ja turhaan pelästyit.

Emunainen: ihana tuollainen parisuhde torstai. Voi kun kaipaan minä saunaa. Meillä ei ole saunaa tai saunavuoroa ja yleensä se ei haittaakaan minua, mutta nyt viimeaikoina olen kyllä kaipaillut.

Koita jaksaa tuota diettiä, eihän tuo kovin pitkä aika enää ole.

Mahan koosta vielä: minulla aina iltaisin tuntuu kasvavan pari kokoa. Ihan hurja kiristys, kumma ettei vielä ole raskausarpia tullut.

Tari: Ihania ultrakuulumisia! Ihanan positiiviselta muutenkin kuullostit, oikein hyvää ja turvallista odotusta sinulle. Toivottavasti nuo paineet korjaantuisi itsestään tai sitten lääkkeillä.

VM69: kyllähän minä sinut muistan. Kovasti onnea plussasta!!!! Tosi hyvä mieli tuli tuollaisia kuulumisia sinulta kuulla. Kovasti vain onnea nyt tähän odotukseen ja suojelusta pikkuiselle.

ON: Olin yksin kotona yötä ja olipa kummaa herätä levänneenä omia aikoja, eikä huutoon: " äitii, isii, ovi auki!" Kumman hiljaista yksikseen aamiaista syödä. Mies lähti eilen viemään esikoista isovanhemmille hoitoon viikonlopuksi, niin saadaan olla kahdestaan viikonloppu. Ihanaa! Sitten seuraavaan kertaan meneekin varmaan vuosi. Illaksi on balettiin liput ja lauantaina tehdään mitä sattuu huvittamaan ja mitä jaksaa. Tätä olen kyllä odottanut!

hauskaa viikonloppua itse kullekin!

-Limetti rv34+2