Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua? Vähän väliä joko hiiva- tai virtsatulehdusoireita.

Vierailija
06.05.2025 |

Mistä voi johtua? Muutaman kuukauden ajan oireita vaihtelevasti. Hiivalääkkeen olen ottanut noin 5-6 kpl viimeisen 3kk:n aikana. Virtsa tulehdusoireet menneet runsaalla veden juomisella onneksi ohi.

Kellään samaa, tai edes kuullut tällaisesta vaivasta?

Ei ole normaalia itselleni tämä. Molempia tulehduksia toki elämän aikana ollut, mutta ei näin.

Menisittekö lääkäriin? En oikein usko, että sieltä saisi apua tähän. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää 40v. Voisiko tosiaan nyt jo olla vaihdevuosi oireita..?

Olen miettinyt tuota, jos johtuu puolisosta. Hänellä ei tosin ole mitään oireita.

Olen miettinyt myös, onkohan kumppanin sylki haitallista emättimessä..?

Miten lääkärissä tällaista voi tutkia? Siellä on kuitenkin joku kyllästynyt ja töykeä lääkäri vastassa; en jaksa sellaista, ellen usko että saan sieltä apua. 

-ap

Lääkäri ei tule sinulle kertomaan, että sperma on myrkyllistä. He jopa tikkaavat naisten pimppoja vasten näiden hoitotahtoa miesten tarpeisiin. Lääketiede on naisvihamielinen ala, joka nimenomaan promotoi kakanjauhantaa, että jatkuva siitetyksi tuleminen olisi hyväksi.

Luonnossa mikään naaras ei siedä sellaista kohtelua eikä toimi spermaämpärinä.

Vierailija
22/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo asia testata: 2-4vko panotauko ja sitten katsot mikä alapään kunto. Huolehdi nesteytyksestä ja anna värkin olla rauhassa myös hiivalääkkeiltä, se kyllä tasapainottaa itse itsensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit teki tuota minulle. Söin monta vuotta ilman ongelmia, kunnes alkoi oireet. Kuivatti limakalvoja. Lopetin pillerit ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
24/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö mies hakemassa nuo jutut vierailta. Yhdellä kaverilla oli koko ajan ja loppui, kun pääsi eroon pettäjästä.

Vierailija
25/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähti tulehdusoireet kun lähti petollinen mies vaihtoon. Vuoden verran oli milloin mitäkin kuuria ja oiretta, mutta nyt kun pääsin pettäjästä niin alapää on pysynyt kunnossa. Suhdetta kesti pari vuotta, josta uskottomuutta sen vuoden verran. Piimä hillitsi oireita, vaikka ei parantanutkaan täysin... 

Mutta ota tämäkin mahdollisuus huomioon. Olisinpa minäkin ollut fiksumpi, olisi säästynyt satasia lääkekuluissa ja mielenterveys!

Vierailija
26/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä syyksi paljastui kuivat limakalvot. Hoidin vuorotellen virtsatietulehdusta ja hiivatulehdusta ihan turhaan, ei ollut kumpaakaan. En tiennyt että kuivuus voisi aiheuttaa niin järkyttäviä oireita, koko alakerta oli tulessa. Kosteuttavat emätinpuikot auttoivat heti, eivätkä oireet ole palanneet.

Vierailija
27/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö mies hakemassa nuo jutut vierailta. Yhdellä kaverilla oli koko ajan ja loppui, kun pääsi eroon pettäjästä.

Minulla sama juttu. Vaivat loppuivat heti kun pääsin miehestä eroon. 

Vierailija
28/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herpes

Eräällä naisella jolla oli sukuelinherpes, niin hän ei sietänyt yhtään sokeria. Hiiva uusiutui heti, jos otti sokerin mukaan ruokavalioon.

Vierailija
29/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy lopettaa pimpsan jakaminen monelle miehelle.

Liikaa bakteereja eri kannoista muhii siellä pimpsassa aiheuttaen tuota hiivaa.

Olen mikrobiologian dosentti.

Vierailija
30/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä syyksi paljastui kuivat limakalvot. Hoidin vuorotellen virtsatietulehdusta ja hiivatulehdusta ihan turhaan, ei ollut kumpaakaan. En tiennyt että kuivuus voisi aiheuttaa niin järkyttäviä oireita, koko alakerta oli tulessa. Kosteuttavat emätinpuikot auttoivat heti, eivätkä oireet ole palanneet.

Meinasin just kans ehdottaa tätä. Apteekista saa ilman reseptiä hyviä limakalvoja kosteuttavia vaihtoehtoja.

Vierailija
31/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä niin tyhmä vastaus minulta että ittekin kerran nauratti .

Syy: serlan keltainen vessapaperi

Vaihdoin valkoiseen pehmeään niin eipä ole sen jälkeen ollut tulehdusta.

Vierailija
32/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-pillerit teki tuota minulle. Söin monta vuotta ilman ongelmia, kunnes alkoi oireet. Kuivatti limakalvoja. Lopetin pillerit ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.

Mulla taas eräs toinen lääkitys aiheutti sen, että sain alakerran tulehduksia jo miehen näkemisestä. Lääkityksen loputtua loppuivat myös tulehdukset. 

Joskus oli myös miesystävä, jonka nesteelle olin joko allerginen, tai sitten hänen vehkeessään asui joku vihamielinen bakteerikanta. Suhteen jälkeen ilmi tulleiden seikkojen vuoksi pidän myös pettämistä ja sen mukana tulleita vieraita bakteereja mahdollisina. 

Vierailija
33/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herpes

Eräällä naisella jolla oli sukuelinherpes, niin hän ei sietänyt yhtään sokeria. Hiiva uusiutui heti, jos otti sokerin mukaan ruokavalioon.

Minä en pystynyt syömään edes ruisleipää, hiiva riistäytyi aina valloilleen. Olin vuoden ilman sokeria ja leipää, niin bakteeritasapaino palasi.

Vierailija
34/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ap, että tämä palsta on lääkärin etävastaanotto?

Vierailija
35/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli esivaihdevuosissa nimenomaan juuri 42-44-vuotiaana erittäin kivulias vaihe, jolloin limakalvot kuivuivat aivan kuin niiitä ei olisi ollut enää jäljellä laisinkaan.

Eikä paljon auttanut, että mies ei ymmärtänyt tai uskonut kipuani. "Ei sulla vielä voi olla vaihdevuodet, ne alkaa vasta 52-vuotiaana, mä kato tiedän nää jutut." Ja kun kiertoni lyheni esivaihdevuosien vuoksi, mies:"Ei sulla taas voi olla menkat, mä olen laskenut ettei voi olla, sä valehtelet. Mä kato tiedän nää jutut."

Mies on mennyt vaihtoon.

Nyt menopaussin jälkeen limakalvot on kunnossa (en kestäisi ilman estrogeenigeeliä) ja ilmoitusluontoisena asiana kaikille: orgasmini ovat vahvempia kuin koskaan. Näinkin voi käydä.

Vierailija
36/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-mannoosi on tietynlainen sokeri joka estää kolibakteereja tarttumasta virtsarakon seinämiin. Suosittelen sitä jos haluat kokeilla virtsisten estoa ilman antibiootteja jotka aiheuttavat sitten hiivaa. Itse sain virtsatietulehduksen aikanaan kuriin kun nuorena tilasin D-mannoosia ja karpalokapseleita. Nykyään niitä on kaapissa lähinnä varalta jos on vähän orastavia oireita. Viimeksi kun meinasi olla virtsisoireita otin kuurin mannoosia, join runsaanlaisesti ja otin karpalokapseleita. Olen vuosia ollut ilman antibiootteja. Ennen söin niitä liiankin usein jopa pelkkään virtsisepäilyyn. Loppupeleissä kun asiaa kartoitettiin selvisi että rakkoni oli todennäköisesti kipuileva mutta ei siellä tutkimuksen mukaan mitään pöpöä ollut. En siis virtsarakon ärsytyksestä huolimatta joutunut ottamaan ab-kuuria koska se sotkee suoliston hyvinvointia. Kannattaa aina tutkia onko siellä oikeasti edes pöpö.

Jos takana on antibioottikuureja kannattaa laittaa suolistoa kuntoon. Sokeri vähemmäksi, fermentoituja juttuja kuten hapankaalta, maitohappobakteereja sisältäviä juttuja, mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa. Siis ihan perus, vihannekset, liha, marjat jne. Riittävästi ravintoaineita. Kaikille ei gluteeni sovi. Alkoholi voi olla asia joka pahentaa sekä virtsistä että hiivaa. Ruokavaliossa kannattaa kokeilla sitä että välttää hiilarihötön liikasyömistä.

Seksistä tulee virtsiksiä ja siksi heti seksin jälkeen pissalle ja pesut jotta virtsaputkeen ei pääse mitään muhimaan. O n sanomattakin selvää, että keinokuitualusvaatteet kannattaa vaihtaa luonnonkuituisiin jotka hengittävät ja välillä harrastaa ihan nudena nukkumista. Jatkuva alapään muhiminen jossain polyesteripöksyissä ei ole hyväksi

Vierailija
37/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hiivana tulkitut oireet on jotain muuta esim vaikkapa kondylooma.

Vierailija
38/38 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulla oli samanikäisenä pissatulehduskierre ja vatsa välillä ripulilla, välillä ummetus. Menkat tuli tosi tiheään ja runsaasti, kerran jouduin päivystykseen kun vuotoa oli niin paljon. Sain yksityiseltä (työterveys) suoraan pari Kefeksin kuuria, Selexid oli yhtä tyhjän kanssa kun piti ottaa vahvempi kuuri heti perään. Joten vaihdevuosien esioireita ainakin mulla. Työterveydessä oltiin asiallisia, oli vanhempi mieslääkäri ja määräsi aina ekan kuuripäivän kotiin lepäämään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi