Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Tupakoinnin lopettaminen, miten täytit ne tylsät hetket kun "jotain puuttuu"?
06.05.2025 |
Nikotiinipurkkaa syön, joten sillä pysyy aisoissa tuo pahin himo. Mutta esim. kahvin jälkeen tulee ontto olo, jotain puuttuu, ja sitten on jo ihan alakuloinen fiilis. Tuntuu niin kuin hyvä ystävä olisi kuollut ja nyt lähtee johonkin yhteiseen harrastukseen yksin. Mikä teillä auttoi tällaiseen tyhjyyteen? Kannattaako edes yrittää täyttää tyhjiötä jollain muulla, pitääkö se korvike yllä henkistä riippuvuutta? Milloin tähän tottuu?
Kohta kaksi viikkoa polttamatta, eka kertaa näin pitkään ilman, yli 30 vuoden sauhuttelun jälkeen.
Kommentit (22)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
En osaa auttaa koska ei oikeastaan tullut tuollaista oloa vaikka kerkesinkin polttaa reilun 20 vuotta eli niitä hetkiä jolloin oli tottunut polttamaan oli vaikka ja kuinka. Jotenkin oli niin selkeä se ajatus, etten enää halua polttaa ettei se tuntunut ollenkaan hankalalta olla ilman vaan päinvastoin hyvin hankalaa olisi ollut vielä jatkaa polttamista. Mulla ei ollut käytössä edes noita korvaavia tuotteita, koska kerran mä viitsin ja pystyin aikanaan näkemään sen vaivan, että opettelin polttamaan vaikka tuli paha olo ja yskitti ym niin kyllä mä sitten kestän lopettaakin ilman apuja.
Tuo ajatus, että olisin joutunut luopumaan jostain tärkeästä tai peräti ystävästä tuntuu ihan vieraalta. Sinänsä kyllä ihan mielenkiintoista, että se lopettaminen voi aiheuttaa näin erilaisia tuntemuksia. Sama riippuvuus se kuitenkin kaikilla on.
Oletko muuten lopettanut täysin omasta tahdostasi vaiko vain tai enemmänkin siksi, että kumppani, lääkäri tai joku muu pyysi, ehdotti tai käski?